Ga naar inhoud

Koolraap


Dana87

Aanbevolen berichten

Met alle kolen moet je oppassen voor gasvorming, dat betekent nog niet gelijk dat je ze niet mag geven. Alleen zul je het met mate moeten doen, goed opletten hoe je konijn reageert en niet zomaar ineens veel meer geven dan wat je konijn gewend is.

Ik weet niet of ze koolraap mogen, wist niet eens dat dat wat anders is dan koolrabi :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht. En in een franstalige lijst met groenten die veilig zijn voor konijnen ben ik koolraap tegen gekomen. Er staat wel dat het maar in kleine hoeveelheden mag gegeven worden en al helemaal niet aan konijnen die soms problemen hebben met hun darmen.

Volgens mij kan een klein stukje dus geen kwaad als je er genoeg veilige groenten bij geeft, maar ik zou dit zeker niet als enige stukje groente geven.

Hier krijgen ze dagelijks een klein stukje koolrabi, ze zijn er dol op. Maar dan wel in combinatie met een hele hoop 'volledig veilige' groentensoorten.

Ik wist een tijdje geleden nog niet eens hoe koolrabi eruit zag, maar ik ben alles bij de kruidenier nagegaan met de lijst van veilige groenten en toen heb ik het eens geprobeerd:mdr:

Maar ik heb er geen idee van hoe ik het zou moeten klaarmaken;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen hebben heel graag de bladeren van koolrabi,de knol laten ze liggen.Ze eten het regelmatig en hebben geen last gehad van diarree.En boerenkool hebben ze ook heel graag.Is ook kool....Bloemkool eten ze ook alleen de bladeren van.

Same here, ze zijn gek op boerenkool en bloemkool krijgen ze ook wel eens, alleen de bladeren dan. Ze hebben nog nooit ergens last va ngehad. Hoe het met koolraap zit weet ik niet :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even opgezocht. En in een franstalige lijst met groenten die veilig zijn voor konijnen ben ik koolraap tegen gekomen. Er staat wel dat het maar in kleine hoeveelheden mag gegeven worden en al helemaal niet aan konijnen die soms problemen hebben met hun darmen.

Volgens mij kan een klein stukje dus geen kwaad als je er genoeg veilige groenten bij geeft, maar ik zou dit zeker niet als enige stukje groente geven.

Hier krijgen ze dagelijks een klein stukje koolrabi, ze zijn er dol op. Maar dan wel in combinatie met een hele hoop 'volledig veilige' groentensoorten.

Ik wist een tijdje geleden nog niet eens hoe koolrabi eruit zag, maar ik ben alles bij de kruidenier nagegaan met de lijst van veilige groenten en toen heb ik het eens geprobeerd:mdr:

Maar ik heb er geen idee van hoe ik het zou moeten klaarmaken;)

Het staat op een lijst met veilige groente maar er staat wel nadrukkelijk bij dat het in kleine hoeveelheden gegeven moet worden en niet aan konijnen met darmproblemen...Nou weet ik dat ze sowieso wel eens waarschuwen om niet te veel groente aan konijnen te geven, maar zodra dit er bij staat, ga ik toch wel twijfelen aan de veiligheid van koolraap. Ik denk dat ik het dan niet eens zou uit proberen met alle andere soorten groenten die wel veiliger zijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je rustig opbouwd, kan een konijn best veel groeten eten zonder diarree te krijgen. Het ene konijn is het andere niet, en er zijn ook wel konijnen die niet op alle groeten even goed reageren en diarree krijgen.

Met koolsoorten moet je oppassen en altijd in kleine hoeveelheden geven, want hier kunnen konijnen idd gas van krijgen.

Er zijn al verschillende topics over welk groenvoer en de hoeveelheid sommige konijnen krjigen zonder er last van te hebben.

Als je geïnteresseerd bent kan je ondere andere hier eens kijken

http://www.bunnybunch.nl/community/voeding/16497-science-selective-hope-farms-2.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .