Ga naar inhoud

Wordt voer niet "oud"?


Rian

Aanbevolen berichten

Normaal gesproken heb ik altijd de 3kg zakken van SS, maar heb nu gezien dat ze bij de DA de 10 kg zakken verkopen en dat is een stuk voordeliger.

Nu vroeg ik me af of het voer niet "oud" gaat worden als het al wat langer staat. Met 2 nijnen gaat een 10 kg zak niet zo snel op, dus dan staat het een tijdje. Is dit niet nadelig voor de kwaliteit van het voer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het best een zak kiezen met een inhoud waarmee je maximaal 3 maanden doet. Natuurlijk moet je de brokken wel in een goed afgesloten blik of ton bewaren. Als voer langer dan 3 maanden staat gaan er toch vitamines uit verloren, het is dan dus aan te raden voor een kleinere verpakking te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die kleinere zakken omdat ik die inderdaad makkelijker in gebruik vind, staan ook gewoon in huis, maar die 10 kg zakken nemen zoveel plaats in...dan ga ik eens kijken bij de blokker voor een grote afsluitbare box.

Het scheelt echt veel, voor de 3 kg zakken 16 euro en de 10 kg zakken 37 euro!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n voerbak van de blokker die sluit heel goed af en er zat een mooi schepje bij.

Eigenlijk heb ik er 2...vol hooi en gedroogde kruiden

Dat is ook een goed idee, een bak voor de hooi, zit nu altijd te klungelen om de hooi uit de zak te krijgen....

Over dat hooi gesproken, er zat nu mos bij het hooi, kan dat kwaad? Het is wel gedroogd natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net bij de ikea een dubbele wasmand gekocht... aan de ene kant zit nu het hooi en aan de andere kant mijn 2 bakken met biks en kruiden. Die kon ik mooi tussen het hok en de muur schuiven en kan ik er makkelijk uitschuiven om ze eten te geven...staat toch weer een beetje netjes in de woonkamer nu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .