Ga naar inhoud

Een vraagje over mijn Sammy


Desiree

Aanbevolen berichten

x1pXSXmrpXymDZNwPIVBZMS8xVUSkKknPdRohrM_IKWMFSR6P-RehPjLyKFlGuTke8az_yA4UMgJlK3wDRw4QcWzM28kVjA0cZY3eMWGJJJD7ryU5D1KXY_Yw19md_4H0kYSIUa9L2MRM0yzPv-Y_ZdwQ

Dit is mijn lieve Sammy en hier ligt hij lekker relaxed. Soms als hij op de bank ligt en ik ben hem aan t aaien, trekt hij zijn pootjes onder zijn lijfje (zie dan alleen nog teentjes) en legt zijn koppie op de bank. Ik denk dan dat hij bang is maar zijn oren hangen gewoon lekker naar beneden en niet achter in zijn nek. Ik heb Sam pas drie dagen en denk voortdurend, heeft hij het wel naar zijn zin, doe ik t wel goed, wat bedoelt hij met deze houding. Voel me erg onzeker. Vooral over de hierboven beschreven houding.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat een konijntje hier meestal mee bedoelt.

groetjes desiree en Sammy natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten eerste wil ik je vragen waar je konijn vandaan komt. Een konijn uit een nestje van een particulier of kleinschalige hobbyfokker is over het algemeen veel tammer en veel meer op zijn gemak bij mensen dan een konijn uit de dierenwinkel of bij een grootschalige broodfokker vandaan.

Als hij zijn pootjes onder zijn lijfje trekt en wat meer gaat zitten dan liggen betekend dat dat hij niet helemaal op zijn gemak is. Maar als hij uit zich zelf verder wel bij jou blijft zitten is het ook weer niet zo erg. Een konijn is lekker op zijn gemak als hij lekker languit gaat liggen. Maar het verschilt ook gewoon per konijn. Bruintje bij ons is heel erg knuffelig en gaat dus ook heerlijk languit liggen voor een aaibeurt, terwijl Binky klein en druk is en er absoluut niet van houd om veel geaaid te worden. Dit wil echter niet zeggen dat ze niet tam is, ze is gewoon meer op zichzelf dan de andere nijnen.

Maar als je je nijn nog maar 3 dagen hebt kan er nog veeel gaan veranderen hoor! als je hem lekker aandacht en lekkere stukjes groenvoer geeft, dan zal hij jou op den duur met deze leuke dingen gaan associëren, en dan word hij steeds tammer in jouw buurt. Begin gewoon rustig aan, pak hem niet te veel op en laat hem vooral zelf alles ontdekken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sammy komt uit een dierenspeciaalzaak (waar me ouders al wat jaartjes komen). Hij haalt zijn konijntjes bij particulieren vandaan omdat de konijntjes van de groothandel (vertelde hij) vaak een slechte gezondheid hebben enz.

Op zich is hij wel vrij tam en blijft ook rustig naast me liggen. Als ik hem roep (ongelooflijk maar waar) komt hij naar me toe. Ik denk dat ik gewoon een beetje overbezorgd ben als ik mijn stukje zo eens terug lees.

Ik blijf gewoon voorzichtig met hem en laat Sammy maar gewoon het initiatief nemen.

Dank je, ben een beetje gerust gesteld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, konijntjes kunnen na een flinke omgevings verandering een aantal dagen flink van slag zijn.

wat evee ook al zei.. laat hem het initiatief nemen. als je hem gewoon af en toe wat lekker toestopt vind tie je snel lief hoor :)

zodra die aangeeft wat meer aandacht te willen hebben merk je dat snel hoor :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .