Ga naar inhoud

Doof?


Sabbie

Aanbevolen berichten

Hoi!

Ik zit hier met een klein 'probleempje'.

Ik heb namelijk het idee dat Jossie doof is.

Als zij bijvoorbeeld iets stout doet, klap ik heel hard in mijn handen. Ze reageert hier totaal niet op. Als ik haar benader, praat ik altijd tegen haar, maar als ik haar dan aanraak, schrikt ze heel erg. (alsof ze me niet aan had horen komen.)

Kan de DA erachter komen of ze echt doof is? En kan ik hier iets mee? Neem aan dat er in het geval van doofheid niets aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze (doet alsof ze) je niet hoort als je in je handen klapt wil denk ik niet zeggen dat ze doof is: onze Nijn trekt zich daar ook helemaal niets van aan.

Dat ze pas schrikt als je haar aanraakt als je naar haar toe komt, weet ik niet of dat met doofheid te maken kan hebben, maar het zou wel kunnen dat ze dan slaapt (ogen open) en dat ze pas in de gaten heeft dat jij er bent omdat je haar aanraakt. (hebben wij ook vaker).

Ik weet ook niet of een DA erachter kan komen... een soort van gehoortest lijkt me bij een konijn lastiger dan bij een mens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

'Zeg ja als je piep hoort' :P

Nee even serieus :P wij hebben een tijdje gedacht dat Joy doof of blind was, idd ook omdat ie aldoor schrok als ie aangeraakt werd en ook een tijdje de weg kwijt was in z'n eigen hok maar hij een ontsteking boven z'n oog oid toen. Dat had de DA direct door dus weet niet of dat te testen is ofzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, doofheid is vrijwel niet te testen.

Wel kan de DA in de oortjes kijken of er een ontsteking zit of iets dergelijks of hij daardoor slecht hoort.

Schrikken als je ze aait kan een aanwijzing zijn dat hij slecht kan horen.

Klik eens met je vingers dicht bij zijn oortjes en kijk of hij zijn ogen iets naar je toe draait of beweegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel eens iets gelezen over doofheid bij konijnen.

Er stond dat een konijn doof KAN zijn als:

- Ze niet reageren op luide geluiden die niet samen gaan met harde vibratie, maar wel reageren op geluiden die samengaan met vibratie / trillingen (vb.: iets zwaar dat op de grond valt.)

- Geen enkele reactie op om het even welk geluid.

Soms kan het ook lijken dat je konijn niet zichtbaar reageert op jou stem. Het kan dat ze je wel horen, maar kiezen om dit te negeren.

Misschien kan je eens kijken of je konijn reageert op een heel hard geluid zonder vibratie en een iets zachter geluid met vibratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .