Ga naar inhoud

Mijn konijn eet niet meer... :(


Iris_

Aanbevolen berichten

Kasper mijn konijn is gisterochtend gecastreerd. Hij mocht die nacht daarvoor niks eten.

Toen ik hem gistermiddag ophaalde was alles goed gegaan... maar toen hij weer lekker in zijn hokje zat, at hij niks :( Ik heb wat groenten gegeven die hij normaal lekker vindt, en 's avonds op het normale tijdstip een bakje biks.

Ik hoopte dat hij vannacht wat gegeten zou hebben maar nog steeds niks. Hij heeft dus nu al 36 uur niks gegeten...

Hij eet voor zover ik weet ook geen hooi en ik heb hem ook niet zien drinken. Hij heeft net een heel erg klein plasje gedaan, ook voor t eerst in een lange tijd. Het zou ook kunnen dat hij een paar keutels heeft gelegd maar ik weet niet of die vers zijn... hij poept in elk geval opvallend minder dan normaal.

Normaal is hij echt verzot op zonnebloem pitjes en dat is het enige wat hij eet, maar dan moet ik hem echt half dwingen en hij heeft er alsnog maar 3 op ofzo.

Hij gedraagt zich op zich wel redelijk levendig, hij zit veel in zn huisje maar af en toe hupst hij wat rond en gaat in een ander hoekje liggen. Ik hoor hem niet knarsetanden, ik geloof niet dat hij pijn heeft. Ik krijg ook nog steeds likjes enzo.

Wat moet ik nou doen? Ik begin me echt zorgen te maken... :( help! Moet ik hem dwingvoeren? (ik heb geen idee hoe dat moet..) Ik wil echt niet met hem naar de dierenarts eigenlijk omdat dat zoveel stress oplevert... het lijkt mij ook wel duidelijk dat dit door stress komt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

goed nieuws: hij heeft 1 blaadje witlof gegeten. als ik hem meer probeer te geven duwt hij het echt weg :( en biks pakt hij uit mn hand en smijt hij ook weg... ik ben wel blij dat hij in elk geval iets heeft gegeten...

ik ga denk ik zo een biks prakje maken dan... en dan gewoon met een lepel ofzo naar binnen krijgen? ik hoop dat het lukt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst wil ik even zeggen dat je DA een grote fout heeft gemaakt door te zeggen dat je konijn de nacht ervoor niets mocht eten!! Een konijn mag absoluut niet vasten!

Dat je konijntje al 36 uur niets heeft gegeten is echt heel gevaarlijk, een konijn mag niet meer dan 24 uur niets eten omdat anders zijn darmen stil komen te liggen.

Hier op het forum is ontzettend veel informatie te vinden over dwangvoeren en konijntjes die niet willen eten. Gebruik even de zoekfunctie van het forum om de informatie snel te vinden.

Verder kan je hier wat info vinden over hoe je moet dwangvoeren

dwangvoeren

Heb je geen spuitje in huis waar je eventueel mee kan dwangvoeren? Of zit er een apotheek bij je in de buurt waar je er misschien wat op kan gaan halen?

Edit:

Ik zie dat er al meer reacties zijn geplaatst ;) En het is zeker heel goed nieuws dat hij al wat witlof heeft gegeten!

aangepast door hiekje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat raar dat ze dat gezegd heeft....

Stom van mezelf ook dat ik er niet aan had gedacht dat konijnen niet nuchter mogen zijn. Hij had wel hooi die nacht, maar dat eet hij sowieso niet zo vaak...

maar goed nieuws, hij heeft een heeeel klein beetje biks en een beetje hooi gegeten.

Ik had net een spuitje gevonden maar ik geloof dat het nu wel goed komt... het gaat wel erg langzaam maar hij heeft iig iets gegeten! Hij is ook nog steeds levendig gelukkig. Bedankt voor jullie hulp en ik hou jullie op de hoogte!

aangepast door Laura1984
Ongepast taalgebruik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem toch en klein beetje proberen dwang te voeren, ik heb een papje van biks en vrij veel vocht gemaakt maar het was erg moeilijk om te zorgen dat het naar binnen ging, vooral in mn eentje. Ik geloof dat hij wel iets naar binnen heeft gekregen want hij was een beetje aan het smakken zeg maar. Hij vindt het wel erg vervelend... en ik wil hem niet nog meer stress bezorgen! ik probeer het zo wel nog een keer met mn moeder erbij. ik hoop dat ie snel wat meer uit zichzelf gaat eten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stom van mezelf ook dat ik er niet aan had gedacht dat konijnen niet nuchter mogen zijn. Hij had wel hooi die nacht, maar dat eet hij sowieso niet zo vaak...

Jij kan natuurlijk ook niet alles weten en de dierenarts zou juist het goede gezegd moeten hebben... maar dat is niet gebeurd en dat kan nu niet worden teruggedraaid.

Het is goed dat jij nu goed let op je konijn, blijf hem in de gaten houden of hij blijft eten en kijk of hij goed keutelt, heel belangrijk voor een goede darmwerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem net met mn moeder nog wat gevoerd.. ik geloof dat hij wel wat binnen kreeg.

Ik denk niet dat hij het trekt om weer helemaal naar de DA te gaan... dan moet ik ook echt met de tram enzo en daar kan hij slecht tegen. (dat is een andere DA dan waar ik gister was)

Maar goed ik blijf hem gewoon om de zoveel tijd wat dwangvoer geven en hopen dat hij zelf weer wat gaat knabbelen... ik zie hem nog steeds niet keutelen helaas... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weeeh ik wil zo graag dat hij gaat eten....! ik heb hem nu 2x gedwangvoerd maar ik kan moeilijk zien hoeveel hij nou binnenkrijgt omdat er veel naast gaat en ik er volgens mij ookbest veel vocht bij heb gedaan... maar das ook belangrijk want hij drinkt ook niet...

misschien toch naar de DA gaan? :( Hij is ook wel erg rustig nu :( ik maak me zo'n zorgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft nog een half blaadje witlof gegeten en hij wordt al ietsjes enthousiaster van zonnebloempitjes... biks duwt hij nog steeds met geweld weg...

Ik kijk het nog even aan, ik had net de DA aan de telefoon en in prinicipe kan ik daar rond 5 uur terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft al een behoorlijke poos niet gegeten!

Ik zou dus zeker met hem naar de dierenarts gaan.

De dierenarts kan je ook darmstimulerende middelen geven en speciaal dwangvoer.

Die middelen kunnen er bij helpen de darmen weer aan de gang te brengen!

bij de dierenarts van de castratie kun je dus maar beter NOOIT meer terug gaan!

Dat een konijn nooit maar dan ook nooit nuchter mag zijn is wel het minste dat een dierenarts moet weten.....

succes met je manneke!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .