Ga naar inhoud

Mijn konijn eet niet meer... :(


Iris_

Aanbevolen berichten

pff wat een situatie en een slechte DA

een konijn mag nooit vasten

het beste is toch naar de DA gaan hij heeft een spuitje nodig met darmstimulerende werking

want z'n darmpjes liggen nu zo goed als stil en dat is heel slecht voor een konijn

en je dwangvoerd hem (zoals beschreven boven bix nat maken mixen in een spuitje en dan aan de zijkant van zijn mondje beetje bij beetje inspuiten)

stribbelt je konijn tegen zet hem dan op een handdoek en draai m in die handdoek zodat hij wel moet en niet te veel kan tegen stribbelen

je kan ook een bananenprakje geven of wortelhapje voor baby's

het is ene goed teken dat hij wat eet nu , maar niet genoeg

hij is gewend aan zonnebloempitjes ?

dan zou ik dat zeker geven (niet overdreven) want werkende darmpjes zorgen ook voor eetlust

heeft ie nog geplast of gekeuteld?

heel veel sucses!!!!!

en ik zou zeker die DA op bellen die de castrtaie heeft gedaan en hem zeggen dat hij een cruciale fout heeft gemaakt en dat een konijn NOOIT maar dan ook helemaal NOOIT mag vasten en dat het zelfs dodelijk is voor konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan zo kwaad worden op zulke dierenartsen he. Je konijn kan hier dus echt aan doodgaan.

Ga naar de dierenarts voor een darmstimulerend middel en vraag zelf medicijnen mee. Ik zou meteen pijnstillers vragen en laten luisteren of je konijn geen gas heeft.

Hier kreeg ik er wortelhapje van Olvarit goed in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh er is veel gebeurd....

gister dacht ik dat het beter ging maar Kasper werd steeds slomer en ik maakte me echt zorgen dus toen ben ik naar de spoed DA gegaan. Hij kreeg een beetje pijnstiller en iets waardoor zn darmen weer zouden gaan werken. Ik moest hem ook dwangvoeren en dan zou hij vanochtend weer normaal moeten gaan eten. Vannacht heb ik hem horen eten, maar sinds vanochtend weer niks... ik heb hem twee keer dwanggevoerd maar hij raakt er ZO erg door in de stress... het is echt naar om te zien. Ik heb hem lekker warm in een handdoek gewikkeld met een krukje erbij. Hij eet al de hele dag niks uit zichzelf :( ik heb net olvarit fruithapje gehaald (wortel hadden ze niet! en de rest was allemaal met vlees of kip of kaas erin...)

en dat eet hij! hij eet ook nog af en toe zonnebloem pitjes.

Ik wil echt niet weer naar de DA want ik merk echt dat hij zo erg van slag is daarna... zal ik nu maar doorgaan met olvarit enzo? Af en toe dwangvoeren? Pfff kasper eet toch iets :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij uit zichzelf te weinig eet zal je hem af en toe moeten dwangvoeren ja. Ondertussen steeds lekkere dingen aanbieden.

Je kan iig nog even de da bellen om te overleggen en evt medicijnen/pijnstilling ophalen.

Dat hij van slag raakt van het dwangvoeren en naar de da gaan is sneu maar toch echt nodig in dit soort situaties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nu pijnstillers in huis?Als je dat niet hebt zou ik toch maar weer contact opnemen met de DA, zolang hij pijn heeft, zal hij ook niets eten. Weet je of hij gas heeft? Verder moet je zelf ook proberen rustig te blijven, als jij iedere keer zo in de stress schiet wordt hij daar ook niet rustiger van...helaas moet je hem toch blijven dwangvoeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja ik weet dus niet zeker of hij pijn heeft, de DA zei gister dat ze dacht van niet...

Maar ik zit dus steeds in een dilemma omdat stress er natuurlijk ook voor kan zorgen dat hij niet eet! hij at net trouwens opeens 1 biksje (jeetje wat veel.. not) en hij keutelt ook weer een beetje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je bij de dierenarts geen dwangvoermiddel krijgen? Iets van Science Recovery ofzo. Want als de darmen niet goed werken kan zo'n fruithapje ook nadelig zijn, het zit vol met suiker dat kan gaan gisten in de darmen.

God wat zou ik die dierenarts die dit op zijn geweten heeft graag eens onder handen nemen :grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh shit :( maar hij heeft uiteindelijk ook erg weinig van dat babyspul gegeten... ik heb speciaal dwangvoer middel gekregen ja! zon potje met poeder...

Waarom ge je klungelen met fruitpap voor mensenbaby's als je van je DA het juiste produkt voor konijnen hebt gekregen?... Begrijp ik niet zo goed...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .