Ga naar inhoud

Rood in het hok ?


RobijntjeKonijntje

Aanbevolen berichten

Urine van konijnen kan vaak wel roder uitvallen, dan is een een beetje oranje,rood.bruinig. Waarschijnlijk niks om zorgen over te maken

je kunt het beste eventjes een foto plaatsen dan kunnen we beoordelen of het bloed of urine is.

als je niet weet hoe je een foto moet plaatsen kun je mij een berichtje sturen. Klik op mijn naam, en klik op persoonlijk bericht sturen. Je kunt ook een ander bunnybunch-gids vragen om je te helpen.

Petradhd is gids, en ik ook

we hebben allebei een paarse naam

succes ermee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar...hoe kun je nou met het blote oog zien of het bloed of urine is? En wat als het nou bloed in de urine is? Kun jij niet zomaar zien! Lijkt mij dan het verstandigste om even wat van de urine op te vangen (probeer de bodembedekking weg te halen op de plek waar nijn plast, en probeer dan wat urine in een spuitje op te trekken, spuitje verkrijgbaar bij DA of apotheek), en die even naar de DA te brengen. Daar kunnen ze precies erachter komen of het gewone urine is of niet.

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Rian eens, mijn moeder werkt bij een huisarts en ze kijkt dus ook wel eens urine na, dat mocht echt met zo'n speciaal dingetje gecheckt worden, of er bloed in zit.. Als het bloed door de urine zit is het verdunt hĆØ.. Als je gewoon bloed is het meestal wel dikker maar je weet zelf ook wel wat voor effect water op bloed heeft, kijk maar eens in het zwembad, het lijkt net of je leegbloed terwijl je maar een klein sneetje oid hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets anders heh, stel het komt 1 keer voor en daarna niet meer.. Dan lijkt het me niet nodig om naar de da te gaan.. Dat zou wel betekenen dat je elke dag het hoekje even schoon moet maken om te kijken of het aanhoud.

Maargoed, bij twijfel over de gezondheid van je dier zou ik altijd even naar de da gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De urine van konijnen kan idd heel verschillend van kleur zijn.Van bruin, tot romig wit, tot geel, doorzichtig en dus ook rood oranje.

Dit gebeurt onder andere pnder invloed van wat ze eten.

Als je konijn vaak wortel krijgt kan dat zorgen voor een rode urine.... evenals gemengd voer....

Er zijn ook zaagsels die bij vochtig worden rood/oranje uitslaan!

Bloed lijkt vaak dikker van substantie dan urine. Maar als je dit nog nooit gezien hebt is het moeilijk te vergelijken.

Je kan idd eens een foto plaatsen.

Bij twijfel zal ik je altijd adviseren om naar een dierenarts te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor de reacties,:wink2:

Ze is anderhalf jaar oud en geven haar hetzelfde voedsel sinds we haar kregen.

Ook nog hetzelfde zaagsel, en ze heeft het nog niet zo lang. (van dat roode in het hok)

Ik zal morgen een foto plaatsen, dat moet toch met 'afbeelding invoegen' ?

Als ik er echt niet uitkom ga ik naar de DA .

O, en van dat bloed of het dik of dun is -> Volgens mij is het dun , want het moet kunnen stromen zegmaar:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .