Ga naar inhoud

plotseling overleden


flapperd

Aanbevolen berichten

het is al een beetje lang geleden, maar ong. 4 jaar geleden is mijn dwergkonijn Kaatje plotseling dood gegaan en ik weet nog steeds niet waaraan. ik wil nu wel eens duidelijkheid, dus misschien weet iemand wat het was of heeft iemand soortgelijke ervaringen

toen ik terugkwam uit school lag mijn dwergje opeens helemaal slap op haar zij in het hok. eerst dacht ik dat ze al dood was, maar toen ik ging kijken zag ik dat ze nog leefde, ze ademde nog in ieder geval, maar verder zat er weinig leven meer in. ze kon niet meer staan en niet bewegen. in paniek zijn we naar de dierenarts gereden, maar toen we daar aan kwamen was ze al dood. ook de dierenarts kon niet zo snel zien wat er nou was gebeurd. mijn moeder vertelde nog wel dat ze die middag net had gelezen over een nieuwe uitbraak van een bepaalde ziekte, en toen had Kaatje er nog heel gezond bijgezeten (ze had expres even gekeken na het lezen van dat artikel)

Kaatje zat alleen in een hok en had verder geen contact met andere konijnen of dieren, alleen met mensen. ze is 6 jaar oud geworden

weet iemand wat het is? dan hoor ik het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je dat elk jaar herhalen maar dat weet ik niet zeker.. Nou ja, ik hoop dat je er alsnog achterkomt wat het geweest is, al zul je het nooit helemaal zeker weten, ik kan je helaas niet helpen maar kan me voorstellen dat het vervelend is om het niet teweten.. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je er nu nog achter gaat komen wat er was. De situatie zoals je hem beschrijft past bij verschillende dingen. Het kan zijn dat ze een plotselinge verlamming had door een ongeluk in het hok, door een ziekte (al geloof ik niet dat het dan zó snel gaat) of door bijvoorbeeld een beroerte. Maar het kan ook zijn dat er iets anders aan de hand was waardoor ze niet zozeer verlamd was maar heel erg verzwakt. Dat kan vele oorzaken hebben, en het kan snel gaan bij konijnen. Het ene moment lijken ze nog kerngezond, het volgende moment zijn ze doodziek of overleden.

Het moet je trouwens wel veel pijn gedaan hebben als je nu nog op zoek bent naar een verklaring. Dat is het nadeel aan huisdieren, het doet zo'n verdriet om ze kwijt te raken. Maar de vijf jaar die je van haar hebt mogen genieten die pakt niemand meer van je af :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt iedereen voor de reacties

ik denk ook niet dat ik er nu nog achter ga komen wat er precies is gebeurd, gelukkig worden mijn huidige nijntjes eens per jaar ingeënt. ze zijn nu 3 en een half jaar oud en alles gaat nog goed! ik hoop in ieder geval dat Kaatje destijds zonder pijn is overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .