Ga naar inhoud

nageltjes knippen


nijn_konijn

Aanbevolen berichten

Nageltjes hoeven pas geknipt te worden als ze voorbij de vacht van de voorpootjes komen.

Konijnen die buiten wonen, en dus regelmatig over tegels lopen, hoeven minder vaak hun nagels geknipt te krijgen dan binnen konijn.

Dit komt doordat de nageltjes zo vanzelf al slijten op de tegels.

Als je de nagels van je konijn gaat knippen, knip er dan altijd maar een klein puntje vanaf.

Het roze gedeelte van de nagel is het "levende"deel van de nagel en is dus pijnlijk voor je konijn als je daarin knipt!

Als je er geen ervaring in hebt is het een idee om het je een keer voor te laten doen door je dierenarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties,

maar mijn nijn gaan pas in april naar de DA, is dit niet te lang??? (dit komt omdat zij net de inenting weken gehad hadden toen ik belde)

de nageltjes steken al een halve cm buiten het leven en zijn echt heel scherp.

zijn er anders andere dingen die ik kan doen, vijlen ofzo??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, mijn vorige DA rekende er zelfs geen kosten voor. Tenminste, niet als ik tegelijkertijd ook de inentingen haalde. Dus normaal gesproken zou ik tussendoor een keer naar de DA gaan en anders zou ik er zelf een klein stukje vanaf knippen zodat het scherpste eraf is. Maar 9 weken klinkt idd erg jong, dus waarom niet even langs de DA voor de zekerheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de nageltjeszelf wil knippen let dan op het volgende:

- Knip niet in het levende gedeelte van het nageltje!!

- Stel je konijn gerust, iets lekkers helpt altijd. (Wortel bijvoorbeeld)

- Bij donkere nageltjes kan je een zaklamp gebruiken om het levende gedeelte beter te kunnen zien.

- Als het toch mocht gaan bloeden houdt er dan een gaasje tegen aan met eventueel wat betadine. Houdt het er net zo lang tegen aan tot het gestopt is met bloeden.

Heel veel succes met het nagels knippen!

Groetjes Brittjuh!

en ook de groetjes van mijn cavia's Mappie en Beertje:love:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .