Ga naar inhoud

Geen hooi, wel tandproblemen.


Sascha

Aanbevolen berichten

Hoi hoi ;)

Mijn konijntje Stampertje, heeft dus best vaak haakjes op zijn kiezen. Maar, hij eet geen hooi. Ik probeer nu hooi aantrekkelijk voor hem te maken d.m.v:

- Hooithee

- Kamillehooi

- Pepermunthooi

Hij krijgt op advies van mijn da, nog maar 2 eetlepels per dag van ss. Dan moet hij toch wel hooi gaan eten?

Groetjes :meuh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wat je ook kan proberen is biks poeder er over heen gooien.

Zal ik even uitleggen. Als ik voer haal, stop ik het altijd in eeen blik. dan blijft er een laagjebiks poeder over, wat ik dan over het hooi heen strooi. Bij mij krijgen ze het dus zelden, maar merk wle dat ze dat hel erg lekker vinden.

Dit kan je natuurlijk ook zelf maken dor biks in de keukenmachine te gooien en tatada, biks poeder. Als je dit elek dag doet, zal je ook in de gaten houden dat ze niet te veel biks krijgen, maar het is het proberen waard.

Ook kanje het hooi eerst vochtig maken(heb ik nog nooit gedaan) en het er dan overheen strooien.

Wie niet waagt wie niet wint;)

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft hij een nat kinnetje, en eet heel weinig, en ongelijke keutels..

mijn nijntje heeft ook haakjes gehad en kwijlden netzo als een hondje :(

toen wilde ik nar de DA maar me ouders vonden het eerst niet nodig

uiteindelijk na lang zren zijn we gegaan ;)

maar mijn nijn kreeg bij de vorige eigenaar ook geen hooi dus idd als ze geen hooi eten krijgen ze snel haakjes \

hopelijk komt het strax naar deze keer niet meer terug:bounce:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .