Ga naar inhoud

Duimen voor hannes


Mireille

Aanbevolen berichten

Eergisteren merkte ik al aan het gedrag van hannes dat ie niet 100% in zijn velletje zat.

Gisteren had ie zijn bak voer laten staan, maar kreeg ik er toch met flink wat aandringen wat wortel, groen, brood en een beetje biks in.

Hij wilde daarna ook weer lekker gestrekt liggen wat ik hem die dag nog niet had zien doen.

Dus met een enigsinds gerust hart ging ik slapen.

Vanochtend toen ik bij hem kwam had ie het over gebleven stuk peen op gegeten, maar voor de rest niks.

Hij lag toen zo lekker rustig gestrekt dat ik besloot hem nog even te laten liggen en hem dan te dwangvoeren.

Een uur later kom ik bij hem en schrik me dood.

Hannes zit in een hoekje met zijn kop op de grond in een rare houding.

Mijn hart sloeg een paar slagen over, ik dacht die blaast zijn laatste adem uit.

Snel doe ik het hok open, maar geen reactie.

Na een por in zijn zij lijkt ie mij op te merken en wil naar me toe lopen, maar valt na een pas om.

Ik geef een kreet en mijn vader komt aangesneld.

Snel pak ik hannes die gloeide als een kachel.

Hij wilde niks aan pakken en ook niet lopen, het was 1 groot slap ding.

Snel naar de dierenarts, waar die 42 graden koorts bleek te hebben.

Helemaal onderzocht, maar ze kon niks vinden.

Tanden zagen er goed uit, alles voelde goed al waren zijn darmen wat aan de lege kant, maar er zaten nog keutels en hij keutelde inderdaad nog.

Snel 2 spuiten er in om de koorts omlaag te krijgen en de vermoedelijk virale infectie onder controle te krijgen.

Binnen een uur moest hannes zijn temperatuur omlaag gaan en zo snel mogelijk gaan eten.

Met een huis vol visite sta ik geregeld voor hannes zijn hok, mijn vent en dierbaarste konijn ik wil je niet missen, ik kan je niet missen.

Maar wat de dierenarts met je kon doen was niet normaal zelfs voor hannes zijn doen niet.

Mijn hart lag zwaar en ik vreesde het ergste

Langzaam zakt zijn temperatuur, de tijd zal uitwijzen of zijn lichaam het onder controle kan houden of dat hij nog een spuit moet.

Na flink wat dwangvoer eet hij nu eindelijk een klein beetje zelf.

We duimen hard verder, al moet ik morgen om 5 uur naast mijn bed staan om te werken, desnoods doen we dat wel zonder slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met hannes gaat het vandaag weer iets beter.

Zijn temperatuur liep gisteravond weer op naar 39,5 maar zakte daarna gelukkig weer.

Alles wat ie maar lekker vind heeft ie in zijn hok staan en vannacht had ie verscheidene kleine handjes SS gegeten, iets wat ie normaal gesproken totaal niet blieft.

Ook heeft ie zijn worteltje op en heb ik hem zelf zien drinken.

De oude is ie nog niet, maar hopelijk als ik vanmiddag van mijn werk thuis kom is dat al een stuk beter.

Tot dan houd mijn vader hem in de gaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .