Ga naar inhoud

blindedarmkeutels


pleuntje

Aanbevolen berichten

Ik heb even de zoekfunctie ingeschakeld maar niet gevonden wat ik zocht.

Ik heb dus nu 2 FH. Ik heb begrepen dat zij ongeveer 180 gr biks per dag mogen hebben. Nu geef ik op het moment veel minder omdat ze de BD-keutels laten liggen. Dan heb ik het dus over 50 gr. in de ochtend en 100 gr in de avond voor 2 FH. Dus teveel biks zou het toch niet kunnen zijn lijkt mij?

Of heeft dit een aantal dagen nodig voordat ze deze keutels dan wel op gaan eten?

Ik kan toch niet nog minder gaan geven. Het gaat om een konijn van 7 maanden en eentje van 3.5 maand.

Verder krijgen ze onbeperkt hooi en ben ik groenten aan het opbouwen. Dus nu ongeveer 1.5 blad andijvie, een puntje witlof en ieder een schijfje bospeen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een FH van 3.5 maand oud moet ook nog een stuk meer hebben dan 180 gram. Ik merk vaak dat konijnen die hier net komen en anders voeding krijgen de eerste dagen blindedarmkeutels laten liggen en na een paar dagen het stabiel word en ik eigenlijk tot niks meer van blindedarmkeutels tegen kom. Maar die FH's hebben echt meer biks nodig om goed te groeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze krijgen geen andere voeding. Precies hetzelfde als bij de fokster. Maar wel een verhuizing achter de rug natuurlijk. Ze eten wel heel veel hooi. In de ochtend een klein beetje gras, dat zijn ze ook gewend dus daar is ook niks aan veranderd. Het hele hok ligt vol met BD-keutels. Dus niet zomaar een paar.

Overal staat dat dit met teveel biks te maken heeft en omdat het nu een jong konijn betreft gaat dat ineens niet meer op?

Ik was van plan om een paar dagen weinig biks te geven en dit dan weer op te bouwen tot ik aan de juiste hoeveelheid zit.

Het is niet zo dat ik ze de rest van hun leven op een minimale hoeveelheid wil zetten. Maar ik heb ook altijd begrepen dat biks ontwikkeld is voor slachtkonijnen, dat ze dit niet perse nodig hebben.

Mijn andere konijnen krijgen nog geen 300 gr biks per dag met zijn vieren. Daar zit toch ook een groot lotharinger bij en ze zien er perfect uit. Nu krijgen hun wel 2 keer daags een grote groentenschotel en een grote hoeveelheid gras. Dit wil ik de 2 FH's ook gaan geven, maar ja het heeft tijd nodig om de groenten op te bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij hoor je nergens zeggen dat een teveel aan biks geen blindedarmkeutels eten.

Ik merk bij voedsters die net jongen hebben gekregen waar ik dus meer biks aan ga geven ook de eerste dagen blindedarmkeutels.

Nieuwe dieren jong of volwassen hier laten vaak ook de eerste dag blindedarmkeutels liggen en dan niet een beetje, maar inderdaad het hele hok. En nog nooit is er wat gebeurd dat ze meteen dood zijn oid dus niet teveel in paniek raken. Het kan best zijn dat het over een paar dagen weer prima in orde is.

Wat betreft de groep van 4 konijnen met een Groot Lotharinger, dit gaat om volwassen dieren die kunnen hun vaste portie, maar dieren in de groei niet, zeker niet zo'n vleesras als de Franse Hangoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .