Ga naar inhoud

Kobus met spoed naar de da


YvonneH

Aanbevolen berichten

Ik ben vanmiddag met ko naar de da geweest.

Toen ik ze groen ging voeren bleef Ko liggen in plaats van te komen eten.

Nadat ik met Sisi klaar was ben ik weer bij Ko gaan kijken. Hij lag nog steeds dus heb ik hem naar binnen gehaald. Zijn buik was flink opgezet en na het masseren begon het flink te borrelen. Toen heb ik meteen de da gebeld want ik dacht natuurlijk aan gas. Ik kon naar de dienstdoende arts en daar bleek dat hij idd flink wat gas in zijn buik had en een hele lage temp (36 nog iets). Hij was dus al een beetje in shock. De da dacht aan haken en toen ze keek was dat idd zo!

Ze durfde Ko niet onder narcose te doen doordat hij al een beetje in shock was dus heb ik hem vastgehouden en zo kon ze de spreider in zijn mond maken. Zo heeft ze de haken afgeknipt en bijgevijld. Daarna heeft hij ciseral, primperid en een pijnstiller gehad. Ze heeft me wel gewaarschuwd dat hij het misschien niet haalt maar ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Thuis heb ik hem weer gemasseerd en gedwangvoerd. Ook nog een klein blaadje witlof naar binnen kunnen proppen en nu zit hij weer buiten in de ren. Straks ga ik hem weer dwangvoeren en zijn temp nakijken. Als zijn temp weer goed is mag hij buiten blijven en anders moet hij (met Snuf natuurlijk) binnenkomen voor vannacht.

Hopelijk gaat het straks wel weer beter met hem :erf:

aangepast door YvonneH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt hoor allemaal!

Ko heeft de hele avond op een handdoek op tafel gezeten met een fles warm water tegen zich aan. Ik of m'n vriend hebben allebei bij hem gezeten (hij kroop echt tussen de fles en ons in) en elk uur heeft hij dwangvoer gehad. Rond half 1 begon zijn buik hard te borrelen en even later begon hij zichzelf wat te wassen. Hij heeft een hapje witof en een hapje bleekselderij genomen maar verder zelf nog niks. We gaan door met dwangvoeren maar hij zit nu in een klein binnenhok en ligt nu in het toiletje met houtkorrels. Ik heb nog geen keutels gezien maar hopelijk gaan die nog wel komen. Verder is het natuurlijk hopen dat het beter gaat worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Wat heftig zeg. Haken? Dat zegt mij niks. Ik weet dat de dierenarts bij mijn konijn wel in de bek gekeken heeft, maar zijn haken duidelijk zichtbaar?

Hoe gaat het nu met 'm?

Succes en beterschap.

Jainy

Haken zijn niet zomaar zichtbaar nee. Normaal gesproken kijken ze onder narcose maar dat dufde ze in dit geval niet aan. Het kan dus ook zonder narcose bekeken worden als iemand het konijn op de juiste manier vasthoud want als zo'n spreider ingebracht word worden ze niet vrolijk. Alleen dan kunnen ze goed achterin de mond kijken. Ko zijn voortanden ook een beetje scheef afgesleten en dat was ook een aanwijzing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ko heeft wat gegeten en de eerste keutels zijn er :party:

Vannacht om half 5 had hij al een klein beetje ss gegeten, ik heb hem toen nog wel gedwangvoerd. Om 8 uur had hij een handje ss, een schijfje wortel (in stukjes) en misschien wat bleekselderij op! Hij sparteld nu ook heftig tegen bij het geven van de ciseral dus hopelijk komt hij er weer helemaal bovenop!

Ik ga straks nog even met onze eigen da overleggen hoe lang hij de ciseral moet en wanneer ik hem veilig weer buiten kan zetten. Nu eerst nog maar een uurtje slapen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .