Ga naar inhoud

Maden in de poep!


Emsaa

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

toen ik gister het hok van Doetchie aan het schoonmaken was ontdekte ik een aantal maden tussen zijn keutels!

Doetchie heeft zover ik kan zien helemaal niks en is nog gezond. Ik heb direct het hok grondig schoongemaakt.

Is er nog iets wat ik moet doen, en is de kans groot dat Doetchie maden heeft?!

Groetjes Emma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meteen naar z'n kontje kijken. Zitten daar ook maden? Ik zou meteen de DA bellen, als hij echt maden heeft, vreten die nu een weg naar binnen. Misschien reageer ik overdreven maar bij maden moet je meteen naar de DA. Dan heeft je nijn ongelooflijk veel pijn.

Als het in z'n keutels zit, kunnen het ook wormen zijn maar die zie je meestal niet omdat die meteen uitdrogen. Ik ga even de foto's op BB zoeken met de verschillen tussen een made en een worm.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan de foto's niet vinden.

Bel naar je DA of de DA van wacht (hopelijk konijnkundig) en beschrijf wat je aantreft. Als het maden zijn, moet je naar de DA. Naast het feit dat je konijn pijn heeft omdat de maden van hem aan het eten zijn, kan ze er ook binnen 24 uur aan overlijden. Controleer ook je andere konijnen.

Ik zou meteen actie ondernemen.. liever een extra DA rekening dan een dood konijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maden die tussen de keutels zitten op de poepplek zijn andere maden dan de maden die myasis veroorzaken. Er zijn op dit moment veel vliegen (hier wel iig) en die leggen hun eitjes in de mest. Niet fris, maar op zich niet gevaarlijk en zeker niet iets om voor naar de DA te gaan. Gewoon het hok goed schoonmaken, en volgende keer ook tussendoor de toilethoek een keertje verschonen. Ik neem aan dat Doetchie gewoon een schone kont heeft?

Emsaa: je kunt altijd bij een dierenarts terecht voor noodgevallen, dus ook op zondag of 's avonds en 's nachts. Onthoud dat alsjeblieft mocht er een keer iets zijn. Maar voor nu is het dus niet nodig om naar een DA te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gecheckt en hij heeft zeker geen maden op de kont.

Het hok maak ik ongeveer 1 keer in de week schoon (ik haal zijn mesthoop wel vaker leeg) maar hij poept echt heeel veel :P.

Bij de xenos?? Oke, zal daar even een kijkje nemen! Bedankt voor de tip Loes!!

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .