Ga naar inhoud

Geen Carprofen drops meer..


Micky

Aanbevolen berichten

In een ander topic gaf ik aan dat ik met Lola gisteravond naar de DA ben geweest omdat Teun haar flink gebeten had. Ik kon zweren dat ik Carprofen drops thuis had en heb alleen Baytril meegekregen van de DA. Ik open de EHBO doos en wat zie ik tot mijn schrik: een bijna leeg flesje Carprofen, nog ongeveer 2 ml en ik heb 7 ml, 2x daags nodig voor Lola.

Weet iemand hoe ik vanavond of morgenochtend aan Carprofen of een andere pijnstiller kan komen? Verkoopt een dierenwinkel geneesmiddelen? Echt superstom. Straks heeft ze pijn omdat ik zo'n sukkel ben. Ze heeft wel een injectie gekregen met pijnstillers maar dat was gisteren om 23 u. Ik voel me echt een idioot en daar is zij nu de dupe van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is morgen koopzondag bij een winkelcentrum hier in Tilburg. Daar zit een dierenwinkel, misschien hebben die iets? Woont er iemand in de buurt van Tilburg die pijnstillers in huis heeft. Is het een idee om een fokker in Tilburg te bellen? Ik kan natuurlijk de DA bellen maar ik weet niet of dit spoed is..

STOM, STOM, STOM...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zo supertrots op mijn kleine meid. Ze eet goed, keutelt en plast overal en maakt mini binkies in de ren. Ik hoop echt dat ze geen pijn heeft.

Ik wou rond 10.30 uur de DA gaan bellen. Misschien verwijst hij me wel door naar de dierenwinkel. Zouden die medicijnen verkopen? Ik heb helaas ook geen metacam in huis.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de DA gebeld en hij moet toevallig vanmiddag om 14 uur toch op de praktijk zijn. Dan kan ik even een flesje komen halen.

Pfffff, crises averted. Ik kan altijd zo in de stress schieten over dit soort zaken. Ik heb dan het gevoel alsof ik niet goed genoeg zorg voor mijn nijnen of er te weinig mee bezig ben en ze beter verdienen.

Bedankt voor jullie hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is echter met metacam het is niet geregistreerd voor konijnen dus als er wat gebeurd is dit volledig op eigen risico. Carprofen drops zijn wel speciaal voor konijnen etc.

Ik had het er toevallig laatst met mijn dierenarts over namelijk. Hij mag niet zomaar metacam mee geven tenzij de eigenaar het echt wil en dan is het op eigen risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar als er iets met het konijn gebeurd bij metacam kan je dit niet verantwoorden bij de dierenarts, dat is het enige wat ik wil aangeven. Echter als er geen ander product is speciaal geregistreerd voor konijnen dan weer wel. Mijn dierenarts heeft het allemaal uitgebreid vertelt, maar zat allemaal heel ingewikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Baytril is wel geregistreerd voor konijnen. Daar ligt het punt, ik zeg niet dat je geen metacam moet gebruiken, ik gebruik het zelf ook geen probleem mee, MAAR niet alle dierenartsen zullen het mee geven voor konijnen, omdat het niet geregistreerd is voor konijnen. Daarnaast als er geen vervangend medicijn is dat geregistreerd is voor konijnen mag een DA dat wel zonder eigen risico mee geven. Ik doel dus helemaal niet op een discussie over wat wel en niet voor konijnen geregistreerd is, maar heel simpel dat niet alle dierenartsen dit mee zullen geven.

aangepast door Aniek
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het zijn toch de carprofen drops geworden. Het was nl. erg hectisch bij de DA. Naast de DA was ook de assistente naar de praktijk gekomen want er zou elk moment een hond binnen komen met een gesprongen abces. Ik ben er maar niet begonnen over metacam, niet omdat ik het product niet vertrouw maar omdat ik geen extra tijd wou claimen ivm de voorbereidingen op de komst van die hond.

Het zijn natuurlijk beide pijnstillers en ik vraag gewoon om nieuwe als Lola gecastreerd mag/kan worden. Toch bedankt voor de tip. Misschien kan ik er de volgende keer om vragen, kijken wat de DA zegt.

Verder gaat het wel goed met Lola alleen vind ik dat ze erg weinig hooi eet. Ze eet wel haar SS en groenten, keutelt goed alleen het hooi blijft achter. Is daar een reden voor & kan ik daar iets aan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien vindt ze je ss en groenten lekkerder micky, als je dit steeds aanvult, zal ze niet aan het hooi beginnen..normaal gesproken zou mijn advies zijn om haar SS even te minderen, maar in haar geval zou ik het toch even afwachten, haar spijsverteringskanaal met weer even tot rust en op gang komen. als alles weer lekker loopt en ze opgeknapt is, kun je dat eens proberen.

Je zou ook eens kunnen overwegen om verschillende smaken hooi te proberen.

Even wat betreft de wel en niet geregistreerde medicijnen, dit blijft een ingewikkeld verhaal.Als een DA niet voor konijnen geregistereerde medicijnen meegeeft en er zou iets gebeuren, kan de DA enorme problemen krijgen. Zodoende zal een DA altijd eerst medicijnen geven die wel geregistereerd staan voor konijnen.

Heb je veel konijnen of is er een andere reden waarom er niet-geregisteerde medicijnen gegeven moeten worden, hoort de DA een verklaring af te geven, een soort van `recept`voor dat middel/medicijn. met dosering, datum, handtekening etc.

Medicijnen die niet voor konijnen of voor welk dier dan ook geregisteerd zijn, zijn niet per defenitie slecht voor de dieren. Integendeel, er is echter geen geld beschikbaar om dit uit te laten zoeken en te laten testen op dat dier.De kosten van onderzoek zijn hoger dan dat de medicijnen uit eindelijk zullen opleveren.

Het hangt van je DA af of deze de medicijnen wel of niet verstrekt, de een zal er makkelijker in zijn dan de ander. Feit blijft dat de DA in principe in `overtreding`is, bij het afgegeven van niet-geregistreerde medicijnen voor dat diersoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .