Ga naar inhoud

Ziek jong dwergkonijntje


missloes

Aanbevolen berichten

Hey ik had ff een vraagje he!

Ik heb een week geleden het meest schattige dwergkonijntje gekocht.

Na een dag kreeg ze een buik als een tonnetje. Dus wij dachten, die is al zwanger.

Maargoed dat kan niet want ze was toen 6 weken. Ben ik er mee naar de dierenarts geweest. Die zei dat ze gasvorming had en heeft me een middeltje gegeven waarvan de darmwerking op gang komt. Ze is nu vreselijk in de diaree. Ik mocht het 4 dagen gebruiken en die zijn om. Haar buikje is nog net zo dik. Ze wordt nu ook lusteloos.

haar vacht ziet er nie uit. pluizig, dof en kale plekken. ik ga er morgen weer mee naar de dierenarts. Weet iemand hier misschien wat ze heeft? Of heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt met een konijntje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Buitenom dat het een oud topic is, moet ze wel met spoed naar de dierenarts! Een konijn van 6 weken hoort bij de moeder dus veelste jong verkocht, daarnaast wijze alle symptomen op vocht te kort etc. En als ze niet eet is het eigenlijk al drama, ga naar een goeie konijnkundige dierenarts te vinden op konijnen

Het hoeft geen gas te zijn het kan ook een verstopping in de darmen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry voor het reageren op een oude topic. ik wist niet goed hoe het werkte en ik ben een beetje in paniek omdat het niet goed met mercedes gaat. steeds slechter. ik kijk op internet want ze heeft maar er staan meerdere ziektes bij de symptomen.

Dikkebuiken ziekte, verstoppig, gas, of wormen/parasieten. het is zondag ook dat nog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja....Zondags ben je duurder uit...

Maar een ziek konijntje als dit heeft wel hulp nodig !

Zelf redeneren wij altijd dat WIJ gekozen hebben voor het konijn en daar horen de consequenties bij..

Een konijn dat hulp nodig heeft krijgt dat dus..weekend of geen weekend..

Als we geen geld (over)hadden voor de goede zorg, hadden we geen konijnen moeten nemen, dat dier kan er niets aan doen.

Wij wel !

Waar heb je het beestje gekocht ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

en ook op zondag kan je naar een diere arts hoor

jou nijnjtes is met zes weken nog te jong ,normaal gaan ze rond de zeven weken bij de mamma weg ,en dan al met zes weken en verhuizen ,is natuurlijk niet niks voor een kleintje .dus die zit helemaal in de stress ,dus zou zeker nu nog naar een diere arts gaan mdie je kan helpen ,zorg dat je nijnjte genoeg vocht blijft binnen krijgen ,desnoods met een spuitje geven .en bied hem /haar veel hooi aan .desnoods maak je hooi thee

aangepast door anouk
Link naar reactie
Delen op andere sites

luister he ,als je hier om hulp komt vragen ,dan doe er wat mee ,mensen geven je geen verwijten ,zeggen je alleen wat te doen ,ook al is het zondag

je geeft zelf aan in je bericht :het is zondag ,dat ook nog:

dus maken veel mensen daaruit op dat je liever niet op zondag naar een diere arts wilt ,logisch ook ,maak ik er ook uit op ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even buiten alle eerdere reacties om is dit mijn reactie:

Je kunt beter vandaag dan morgen naar een dierenarts gaan omdat konijntjes vrij snel kunnen komen te overlijden als hun darmen niet goed werken. Daarnaast lijkt er meer mis te zijn omdat je vertelt dat ook de vacht er niet goed uit ziet.

Ik adviseer je dus vandaag te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik niemand zien zeggen hier?

Er werd alleen op gereageerd, maar er waren geen verwijten naar jou hoor.

Nee absoluut niet !

Alleen is de enige reden die denkbaar is om op zondag NIET naar een dierenarts te gaan, een financiƫle reden (of een geloofsreden)..

Konijntjes met gas kunnen binnen 24u dood zijn...

Jij maakt de keus wat je met je konijn en die wetenschap doet en hoe..Niet wij..

Eet je konijntje ? (wat geef je haar?)

Keutelt je konijntje ?

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar een voorbeeld: Mijn kat, had nierstenen. Wij zijn op ZONDAG met hem naar de dierenarts gegaan, omdat hij een dag later dood zou zijn. Het hoeft niet zo te zijn bij jouw konijn natuurlijk, maar ga AUB nu naar de dierenarts. Misschien heeft je konijntje ook wel hardstikke veel pijn, ik moet er niet aan denken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig eet ze nu wel hooi en drinkt ze ook goed. ogv 5-10 cl in 2 uur. Ze heeft flink gepoept,,,wel plak keutels, en ze begint wel weer een beetje te huppelen.

Heb net met de dierenarts overlegd, andere dan de vorige keer, die zegt dat het echt gassymptomen zijn en zolang ze poept eet en drinkt vooralsnog geen reden tot paniek is. Morgen vroeg direct heb ik een afspraak.

Ik ga naar een dierenarts 20 km verderop terwijl er hier genoeg DA's zijn, maar ik weet dat die andere beter is. Ik zeg dit niet om mezelf de hemel in te prijzen, maar omdat ik absuluut niet de naam wil hebben dat ik om het financieele plaatje een jong konijntje pijn laat lijden of laat sterven.

Bedankt voor jullie tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vertrouwde het vanavond toch niet en heb wederom contact opgenomen.

Ze heeft haar onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat er geen goede darm-anus aansluiting is en daarom ook haar darmen stillagen. Er waren teveel giftige stoffen vrijgekomen en ze heeft haar niet meer kunnen helpen.

Samen met mijn broer en zijn vriendin hebben we vanavond Mercedes laten inslapen en haar in de achtertuin de laatste eer bewezen.

Rust zacht Mercedes, onze baby Benz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vind ik echt hƩƩl erg voor jou.Waarschijnlijk was je konijntje al ziek toen je haar koch dus verwijt jezelf niks.Een jong konijn mag zo vroeg niet bij mama weg het heeft last gekregen van de stress en heeft coccidiose gekregen daardoor kreeg ze ook zo een dof vachtje.Arme schat rust zacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt de dierenarts zei ook dat ze al ziek was toen ik haar mee naar huis genomen had.

Ben wel verhaal gaan halen bij de dierenwinkel maar die willen er niets aan doen.

Toch wel erg cru vind ik dat, willens en wetens een ziek konijn verkopen.

Maargoed, ik krijg haar er toch niet mee terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .