Ga naar inhoud

Volledige verlamming


Aniek

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik weer stage gelopen als elke dag op de dierenkliniek.

Nu zat er een konijntje dat echt niks kon, achterpootjes niet meer en voorpootjes niet meer. Koppie kon die nog wel omhoog krijgen en ontlasting zag er goed uit en ze at ook nog wel.

Nu is E.cuniculli een veel voorkomende parasiet tegenwoordig en daarvoor is ze in behandeling. Maar zijn er ook nog andere dingen mogelijk? Zelf dacht ik nog aan een dwarlaesie. Maar verder kwam ik niet.

Het is een konijntje dat bij ons vandaan uit de winkel is verkocht, geent is en nu rond een week of 12.

Ik wil zelf nog veel meer leren. Ze blijft dit weekend en moet na dit weekend wel beteren, ze kan nu momenteel niet staan of lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook zoiets gehad... Ze kon zich ineens niet meer bewegen (alleen haar kopje). Haar buik, ademhaling, temperatuur en hartslag waren goed.

Ze is dezelfde nacht overleden... Na sectie kwamen er drie diagnoses uit (na overleg met Frank Verstappen). Oververhitting, vergiftiging of VHS. Omdat die eerste twee niet kunnen is het waarschijnlijk VHS geweest maar dan niet met de normaal zichtbare symptomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft ook zoiets gehad... Ze kon zich ineens niet meer bewegen (alleen haar kopje). Haar buik, ademhaling, temperatuur en hartslag waren goed.

Ze is dezelfde nacht overleden... Na sectie kwamen er drie diagnoses uit (na overleg met Frank Verstappen). Oververhitting, vergiftiging of VHS. Omdat die eerste twee niet kunnen is het waarschijnlijk VHS geweest maar dan niet met de normaal zichtbare symptomen.

hallo,

ik heb net hetzelfde voor gehad wat je verteld over je konijn, mn vorig konijn had dat ook plots niet meer kunnen bewegen s'morgens en s'avonds is ie overleden, ik dacht nochtans dat ik hem kon redden, hij keutelde goed & deed goed pipi, en at zen dwangvoer goed op, tot ie ineens zen laatste stuiptrekkingen deed en daarna overleed, ik had toen 2 konijnen dood op nog geen 14 dagen, maar die andere was overleden aan de ouderdom die was er 11 ongeveer dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .