Ga naar inhoud

Mogen konijnen: Komkommer eten?? & Meelwormen??


Doophie&Nijntje

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Hallo!!

Ik wil voor de afwisseling wat komkommer aan de nijnen geven, mag dat?

En meelwormen.. Volgens iemand die ik ken schijnen ze het erg lekker te vinden.. Maar ik durf het niet te geven voordat ik zeker weet dat het geen kwaad kan!

Alvast, dankjewel!!

Groet, Heike

MEEELWORMEN!!!!???? NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!! DAT IS 100000% FATAAL. konijnen zijn uitsluitend herbivoren, een sterven van dierlijke eiwikken. Wie dat geeft is een dierenbeul!!! mijn konijnen zijn aan myasis doodgegaan, omdat ze maden aan hun kontje hadden. NIET DOEN!!!!!:duivel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

MEEELWORMEN!!!!???? NEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!! DAT IS 100000% FATAAL. konijnen zijn uitsluitend herbivoren, een sterven van dierlijke eiwikken. Wie dat geeft is een dierenbeul!!! mijn konijnen zijn aan myasis doodgegaan, omdat ze maden aan hun kontje hadden. NIET DOEN!!!!!:duivel:

Ze eten ook nog weleens hun jonkies op... Waar vind je dat onder vallen dan? Zijn dat volgens jou geen dierlijke eiwitten?:bounce: En maden aan de kontjes is iets heel anders dan meelwormen eten.. Je konijnen werden zelf opgegeten door de maden, en daaraan zijn ze dood gegaan.. Mijn vriend gaf zijn konijn ook altijd stukjes vlees als kip enzo.. Ze is 9 jaar geworden..

Maar even over je vraag.. Ik denk niet dat meelwormen iets nuttigs aan hun voeding toevoegen.. Ik zou het gewoon bij groenvoer houden.

En komkommer mogen ze gewoon hebben, niet teveel, want er zit veel vocht in en als je dan veel geeft kunnen ze aan de diarree gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

konijnen sterven met dierlijke eiwitten

Waar baseer je dat op? Het is waar dat konijnen herbivoren zijn en geen dierlijke eiwitten nodig hebben, maar ik geloof niet dat ze gelijk dood gaan als ze ze al eens binnen krijgen. Zoals al eerder is gezegd eten voedsters nog wel eens hun jongen op, en mijn konijnen weten ook af en toe een brokje van de katten te pikken en zijn daar ook niet aan doodgegaan.

Maar meelwormen aan konijnen voeren lijkt me dan weer niet echt nuttig. Er zit niks in dat ze nodig hebben en een teveel aan dierlijke eiwitten is denk ik niet gezond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar baseer je dat op? Het is waar dat konijnen herbivoren zijn en geen dierlijke eiwitten nodig hebben, maar ik geloof niet dat ze gelijk dood gaan als ze ze al eens binnen krijgen. Zoals al eerder is gezegd eten voedsters nog wel eens hun jongen op, en mijn konijnen weten ook af en toe een brokje van de katten te pikken en zijn daar ook niet aan doodgegaan.

Maar meelwormen aan konijnen voeren lijkt me dan weer niet echt nuttig. Er zit niks in dat ze nodig hebben en een teveel aan dierlijke eiwitten is denk ik niet gezond.

dt baseer ik op eigen ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus jij hebt nog nooit een voedster hun eigen jong zien opeten?

Ga dan maar eens navraag doen bij die fokkers waar jij zo'n hekel aan hebt.

Die dieren gaan daar toch echt niet dood van, tenslotte eten ze ook de nageboortes op

Hoe kan ik een voedster nou haar eigen jong hebben zien opeten, ik ben geen fokker. En als ik zie dat een voedster een jong eet krijg ze direct een flinke tik op haar neus

aangepast door Timber
Link naar reactie
Delen op andere sites

de jongen eten ze op met een reden, ze hebben door de geboorte/zwangerschap dan een tekort aan een bepaald iets gekregen.

Ze dan dat jong afpakken is heel slecht voor hun gezondheid!!!!

Dit komt normaal gesproken weinig voor maar geeft wel een mooi voorbeeld dat konijnen van vlees niet dood gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begon over het eten van meelwormen, het is gewoon algemeen bekend dat je een konijn uitsluitend plantaardig voedsel moet geven. Ik zei dat over die eiwitten om te voorkomen dat mensen hun konijnen maden gaan voeren. Het is dus gewoon een voedingsfout van de baas/fokker, anders eet een normaal konijn toch echt geen jong op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee timber dat is weer iets waar jij niks van af weet, een moeder die zijn jong op eet is geen fout van de fokker zijn manier van voeren.

Dat is een natuurlijk iets wat zelfs voorkomt bij wilde konijnen die volgens jou allemaal een heel gezond dieet krijgen.

Jongen waar wat aan mankeerd gooien ze of uit het nest of ze eten ze op.

Ooit wel eens gehoord van kraamkoorts? ga je maar eens verdiepen daarin

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee timber dat is weer iets waar jij niks van af weet, een moeder die zijn jong op eet is geen fout van de fokker zijn manier van voeren.

Dat is een natuurlijk iets wat zelfs voorkomt bij wilde konijnen die volgens jou allemaal een heel gezond dieet krijgen.

Jongen waar wat aan mankeerd gooien ze of uit het nest of ze eten ze op.

Ooit wel eens gehoord van kraamkoorts? ga je maar eens verdiepen daarin

Ik heb mij al zo lang in konijnen verdiept dat ik het nu echt miet meer ga doen, ik weet wel veel van konijnen af en ik zou zo als fokker kunnen werken, alleen doe ik dat niet omdat ik wel betere dingen te doen heb en omdat ik er geen geld mee wil verdienen, die vorm van fokken haat ik. Het is logisch dat ze niet levensvatbare jongen eten, maar als ze een gezond konijn eten ga ik toch echt aan de voeding twijfelen. En ook wilde konijnen kunnen een voedseltekort hebben. Dat ik hier nou net op BB ben heeft niets met verstand over konijnen te maken, ik ben al jaren ik konijnen geinterreseerd en weet dus wel veel van konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

whaha verdienen aan konijnen, ik verlies er per jaar zo'n 2000 euro op aan huisvesting, goeie hokken, voeding, ect ect.

De dag dat je er aan gaat verdienen dan moet je toch echt bij de broodfokkers wezen.

Dus wordt maar wakker uit je droom, fokken is meer dan 2 konijntjes bij elkaar zetten

Link naar reactie
Delen op andere sites

whaha verdienen aan konijnen, ik verlies er per jaar zo'n 2000 euro op aan huisvesting, goeie hokken, voeding, ect ect.

De dag dat je er aan gaat verdienen dan moet je toch echt bij de broodfokkers wezen.

Dus wordt maar wakker uit je droom, fokken is meer dan 2 konijntjes bij elkaar zetten

Ik droom zeker niet en ik weet precies hoe fokken werkt en het ging ook over broodfokkers. Ik weet meer dan genoeg over konijnen en aanverwanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

fokkers en broodfokkers zit een groot verscheel in, misschien beter leren nuanceren.

En met al die kennis die je hebt is het misschien nuttig een boek te schrijven, je schijnt alles toch beter te weten dan iedereen hier op het forum.

Ik ben wel benieuwd naar al die kennis van je, vooral omdat het zo opvallend is dat je nauwelijks in andere topics reageerd dan voeding of niet eens het fatsoen hebt jezelf voor te stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik een voedster nou haar eigen jong hebben zien opeten, ik ben geen fokker. En als ik zie dat een voedster een jong eet krijg ze direct een flinke tik op haar neus

Nou nou, jij weet veel van konijnen!!! NIET DUS!!! Een konijn een tik geven, waar haal je het vandaan? En dan nog wel voor iets dat heel natuurlijk is. :duivel:

En jij weet uit eigen ervaring dat een konijn dood gaat door het eten van dierlijke eiwitten? Dan wil ik het verhaal daarachter wel eens weten. Wat heb je je konijn laten eten waar het aan dood is gegaan? Want mijn ervaring is dat konijnen er niet aan dood gaan. Zoals ik al zei, ze hebben hier best al eens een brokje van de katten gepikt. Nooit een konijn aan dood gegaan. En hoewel er in kattenbrokjes lang niet zoveel dierlijke eiwitten zitten als je zou willen/verwachten, zitten ze er wel degelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nou, jij weet veel van konijnen!!! NIET DUS!!! Een konijn een tik geven, waar haal je het vandaan? En dan nog wel voor iets dat heel natuurlijk is. :duivel:

En jij weet uit eigen ervaring dat een konijn dood gaat door het eten van dierlijke eiwitten? Dan wil ik het verhaal daarachter wel eens weten. Wat heb je je konijn laten eten waar het aan dood is gegaan? Want mijn ervaring is dat konijnen er niet aan dood gaan. Zoals ik al zei, ze hebben hier best al eens een brokje van de katten gepikt. Nooit een konijn aan dood gegaan. En hoewel er in kattenbrokjes lang niet zoveel dierlijke eiwitten zitten als je zou willen/verwachten, zitten ze er wel degelijk in.

Of jij dan wat er van weet??? Dacht het niet. Ik weet er meer van dan jij, en ik stop lekker met dat bunnybunch, die gestoorde site, weten niet eens wat goed voor konijnen is. Ik heb al een ander (beter) forum gezocht en gevonden, maar noooooooooooooit meer BB.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .