Ga naar inhoud

Hoe oud is jouw konijn geworden?


Evee

Hoe oud is jouw konijn geworden?  

245 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe oud is jouw konijn geworden?

    • Mijn konijn is 1 jaar geworden
    • Mijn konijn is 2 jaar geworden
    • Mijn konijn is 3 jaar geworden
    • Mijn konijn is 4 jaar geworden
    • Mijn konijn is 5 jaar geworden
    • Mijn konijn is 6 jaar geworden
    • Mijn konijn is 7 jaar geworden
    • Mijn konijn is 8 jaar geworden
    • Mijn konijn is 9 jaar geworden
    • Mijn konijn is 10 jaar geworden
    • Mijn konijn is 11 jaar geworden
    • Mijn konijn is 12 jaar geworden
    • Mijn konijn is 13 jaar geworden
    • Mijn konijn is 14 jaar geworden
    • Mijn konijn is 15 jaar geworden
    • Mijn konijn is ouder dan 15 jaar geworden (laat even weten hoe oud precies!)
    • Mijn konijn leeft nog en is jonger dan 3 jaar oud
    • Mijn konijn leeft nog en is 3-5 jaar oud
    • Mijn konijn leeft nog en is 5-7 jaar oud
    • Mijn konijn leeft nog en is 7-9 jaar oud
    • Mijn konijn leeft nog en is 10-11 jaar oud
    • Mijn konijn leeft nog en is 12-13 jaar oud
      0
    • Mijn konijn leeft nog en is 14-15 jaar oud
    • Mijn konijn leeft nog en is ouder dan 15 jaar
      0


Aanbevolen berichten

Ik ben wel eens benieuwd naar de leeftijden van de konijnen hier op bunnybunch. Wij moeten vast met z'n alleen wel het gemiddelde van 3 jaar omhoog kunnen halen toch? Daarom een uitgebreide poll waarin je meerdere keren kunt stemmen, aangezien de meeste mensen hier meerdere konijnen gehad hebben. Ik heb wel onderscheid gemaakt tussen konijnen die nog leven, en konijn die overleden zijn!

Misschien is het ook wel handig als we posten waaraan de konijnen die nu niet meer bij ons zijn, zijn overleden en misschien leuk erbij te vermelden wat voor konijnen het zijn (raskonijn, dierenwinkelkonijn etc). Dan krijgen we eens een handig overzichtje hoop ik.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 76
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi mijn eerste konijn Snuffel is ruim 13 misschien wel 14 jaar oud geworden.

Daarna kreeg ik blacky en Snoopy waarvan er 1 naar een kinderboerderij gegaan is en toen bij lieve mensen is terecht gekomen, hoe oud zij is geworden weet ik niet maar haar zusje is maar 4 jaar geworden.

Frits een klein hangoortje wat ik uit de opvang heb gehaald uit Heiloo, is denk ik ook niet zo heel oud geworden helaas, vanaf het begin dat we hem hadden had hij telkens wat.

Ik heb voor mijn trouwdag een zwarte reus gehad, maar aan het konijn zelf kon je al zien dat ze niet goed was gefokt.

Ze had een scheef oor en ook haar poten stonden niet goed, en ook zij is dus helaas veel te jong gestorven, ze was denk ik net 2 jaar oud.

Maar ik geloof zeker dat als een konijn het vanaf het begin af aan naar zijn zin heeft goed verzord word en af en toe lekker word verwend dat ze veel ouder kunnen worden.

En dat hoop ik nu met onze Vlaamse reus Stamper ook, dat hij nog maar heel lang bij ons mag blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volgende ingevuld:

Bruintje is overleden toen hij 3 was, Vlekje is overleden toen ze 4 was. Bruintje waarschijnlijk aan een hartaanval, Vlekje waarschijnlijk door stress / de gevolgen van klem zitten onder een hok. Beide waren dierenwinkelnijntjes.

De konijntjes die we nu hebben zijn

Asha en Moya beide onder de 3 jaar, Binky en Zwartje zijn beide 5 jaar en tobias is rond de 8 of 9 jaar oud.

Binky en Zwartje zijn dierenwinkelkonijnen, Asha komt van animal event (was van een kinderboerderij), Moya is een kruising vlaamse reus & franse hangoor. Tobias is een konijntje van de konijnenopvang dus daar weten we niet van waar hij vandaan komt!

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mijn eerste 2 konijnen weet ik echt niet hoe oud zij waren, was een stuk jonger toen ik hen had. Maar ééntje is er overleden aan onderkoeling en de ander was daarna heel eenzaam en was uit zijn hok ontsnapt, waardoor hij de hele nacht in de stromende regen heeft gezeten...

Mijn Barry wordt 15 juli 6 jaar oud, Saartje is in februari 3 geworden, Milo, Joris, Indy, Simba en Mickey zijn in mei 2 geworden en Sascha is november 1 geworden.

(ik was per ongeluk één ding vergeten aan te vinken, dus ik heb de enquete bewerkt en een stem bij 'mijn konijn leeft nog en is 3-5 jaar oud', maar nu staat mijn naam daar dus niet bij, maar die 2e stem is van mij, hihi!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bounty is ongeveer 3 1/2 jaar, ex-ram, dierenwinkelkonijn

Luca is ongeveer 4 1/2 maand, ram (word bijna gecastreerd), dierenwinkelkonijn

en pebbles is doodgegaan waaraan weten we niet, maar ze is maar 9 maanden geworden. ze was een voedster, dierenwinkelkonijn

ik ben wel vergeten voor Luca en Pebbles in te vullen!?

aangepast door Daantje
iets vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat mijn konijn nu ongeveer anderhalf is. Wij kochten hem in de dierenwinkel en ze wisten toen niet hoe oud hij ongeveer was. Ik denk eigenlijk wel dat hij te jong was toen we hem kochten. Ik keek toen nooit op forums dus ik wist niet beter. Ons 2e konijntje kopen we bij een fokker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kobe, Hollander dierenwinkel konijn was bijna 7, gestorven aan hitte in combinatie met zijn epilepsie.

De tweeling is nu anderhalf.

Falco en Nena heb ik niet ingevuld, die hebben maar een paar maanden bij ons mogen leven en van geen van de 2 kenden we de exacte leeftijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eerste konijn was ruim een jaar, geen idee waar ze aan dood is gegaan (rasloze voedster; denk iets van 1800 gr).

Mijn tweede konijn was een rasloze ram (1500 gr) en is ruim 10 jaar geworden. Hij heeft de narcose niet overleefd en ik mis hem nog steeds.

Mijn huidige konijnen zijn 6 maanden en 15 maanden (rasloze voedsters; 1.7 en 2.6 kilo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet om te zeuren...:$

Maar je hebt de enquete wel wat onduidelijk gesteld.

Want als mijn konijntje jonger dan 1 is geworden kan ik de eerste 15 opties aankruisen.. Ookal is het wel logisch dat ik alleen jonger dan 1 invul.

Maar duidelijk is jonger dan 1, en dan 1 jaar, 2 jaar,.....ouder dan 15.

Iig zijn mijn konijnen (dierenwinkel....) allebei jonger dan 1 maar leven nog allebei, dus dat zal ik invullen :goed:

aangepast door Senso
Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze eerste 3 (overleden) nijntjes :

Pluchke is 3 geworden, weet niet waar ze aan overleden is

Snoepie is 4 geworden, was deels verlamd en kreeg dan stuiptrekkingen, we hebben haar toen laten inslapen

Knabbel is 8 geworden, maden waren bij haar de doodsoorzaak

Zij kwamen alle 3 van de markt.

Onze 3 nijntjes nu :

Choco en Nijntje zijn juist 3 geworden, zij kwamen van een dierenmarkt

(ik kan er wel maar eentje aanduiden in de enquete !)

Onze Billy komt uit de opvang en zal nu ongeveer 9 maanden oud zijn

Als kind hadden mijn zus en ik 2 witte konijntjes, ik weet niet hoe oud ze waren, maar ze werden in onze tuin doodgebeten door de hond van de buren ! :mep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knabbel is zo'n 4 jaar geworden, waarom hij dood is gegaan weten we niet, hij was daarvoor nog gewoon springlevend als altijd.

Mn andere konijnen zijn zo'n 6-7 geworden, dierenwinkel konijntjes.

Nu heb ik Sage, die nog 1 jaar jong is. Rose & Flower van 3. En Babbel van 8.

Hopelijk leven die nog langer dan mijn vorige konijnen, ik ben ondertussen nog wel meer te weten gekomen over konijnen opzich, alleen weet ik weinig van de achtergronden van m'n konijnen, ze zijn geen allen raszuiver, maar ze kunnen natuurlijk alsnog oud worden. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffeltje is 1 jaar geworden. Ze is gestorven nadat de buren een feestje hadden gehad. Ik weet niet waaraan ze nu precies overleden is ik denk dat ze erg geschrokken was en misschien daarom overleden is.

Stampertje is 2 jaar geworden. Ik weet ook niet precies waaraan zij is gestorven. Er was altijd wat met haar. Ze had een oogje dat constant onstoken was en later kreeg ze korstjes in haar oren en ze viel telkens om. Dus wij weer naar de DA en die zei dat ze een oorontsteking had. De dag erna hebben we haar dood in haar hok gevonden.

Speedy is 4 jaar, en is behalve dat hij geen hooi eet een gezond konijntje.

Sukkel en Muts zijn 2 jaar 't zijn zusjes van elkaar. Sukkel heeft gevoelige darmen maar denk niet dat dat een probleem is en dus nog veel jaren te gaan heeft.

Alle konijnen die ik heb of had zijn rasloze konijntjes. Snuffeltje en Stampertje komen uit de dierenwinkel. Speedy komt van de markt waar de oom van mijn moeder zijn konijnen verkoopt. En Sukkel en Muts hebben we van hem gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ike heb veel konijnjtes gehad, waaronder veel dum konijnjtes waarvan ik de leefdtijd neit wist, maar ook en aantal waar van ik eht wel weer. echter er zijn er twee 10 geworden en twee zijn jonder dan drie en leven nog.. hoe vul ik dat in. heb nu gestemt met 1 van tien en een konijntje onder drie dat nog leeft, maar dat klopt niet helemaal. kan niet opnieuw stemmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Rommeltje is drie. Hoe oud Dommel precies is weet ik niet omdat we haar op latere leeftijd hebben gekregen. Ze heeft eerst een ander thuis gehad. Ik schat dat ze ook ongeveer 3 is. Ze lijken beide behoorlijk gezond en ik hoop dan ook dat ze oud zullen worden. Dit was wel anders, toen we Dommel kregen was ze veels te dik, had een slechte vacht, hele lange nagels en ze was vals. Ze ziet er nu in ieder geval een stuk beter uit en is een stuk vrolijker.

Rommeltje heeft last gehad van een evenwichtsziekte waar we ons toentertijd behoorlijk zorgen om maakte. Viel ze opeens zomaar om en het zag er heel naar uit. Het is gelukkig weer over gegaan en het is een lekker actief konijn. Wat de oorzaak is geweest weet ik nog steeds niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peper en Zout zijn anderhalf, Mosterd bijna een jaar, Kerrie en Nootmuskaat een half jaar en Kummel heb ik werkelijk geen idee van maar volgens mij is ze ouder dan Peper en Zout. Allemaal dierenwinkelnijntjes, muv Kerrie. Zij is een FH. Kummel komt net als Kerrie uit de opvang, maar is ook een rasloos dierenwinkelbeestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige konijntje Dikkie is 8 jaar geworden. hij is overleden door een verstopping in combinatie met verkeerd handelen van de (vorige) da. Ik heb hem voor mijn verjaardag gekregen en hij kwam dus uit een dierenwinkel.

Onze Knuffel is nog geen 2 jaar oud geworden. Zij heeft veel darmproblemen gehad het laatste half jaar en is daar dan ook aan overleden. Ook Knuf kwam uit de dierenwinkel.

Nu hebben we 5 rasloze konijntjes.

Snuffel en Elmo zijn 2 jaar oud, Kobus is 4 jaar oud, Lucky hebben we gevonden dus dat weet ik niet (waarschijnlijk is ze 1 of 2 jaar oud) en Fuzzy is waarschijnlijk ergens tussen een half jaar en een jaar oud.

Dit heb ik trouwens niet ingevuld in de poll (vergeten)

Snuffel en Fuzzy komen uit de dierenwinkel, Kobus en Elmo waarschijnlijk ook (Ko hebben we uit het asiel en El van iemand overgenomen) en Lucky is denk ik zelf 'gefokt' door iemand thuis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .