Ga naar inhoud

Voedster rijdt op mijn arm


Kimmi

Aanbevolen berichten

Sinds enkele weken durft men voedster (bijna 6 maanden) wel eens heel gek te doen. Dat begint met veel likjes geven en men hand achtervolgen, daarna begint ze op men arm te rijden. Ze maakt hierbij ook een zoemend geluid. Haar hormonen slaan dan een beetje op hol .. Maar nu vraag ik mij af hoe ik hier op moet reageren? Moet ik haar laten doen of zorgen dat ze er zo snel mogelijk mee stopt?

Ik heb ook de indruk dat haar keutels vandaag kleiner waren dan anders. Moet ik mij hier meteen zorgen om maken? Ze eet nog wel goed enzo ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dagje kleiner keutels kan wel eens.... je goeft niet meteen groots alarm te slaan maar wel in de gaten houden of ze blijft keutelen e goed blijft eten!

dat rijden op je hand is idd een uiting van hormonaal gedrag. ze ziet jou als een partner en wil op jou rijden....

Als ze dit doet zou ik haar zeker stoppen en dit niet toelaten.

zit je konijn alleen of heeft het een vriednje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

Mijn dametje doet dit nu ook inderdaad. Ik laat t niet toe op mijzelf, maar heb een knuffeltje waar ze zichzelf n beetje op kan uiten. Is dat eigenlijk wel een goed idee, of kan ik die beter weghalen? heb zelf t idee dat ze super gefrustreerd is als ze niet kan rijden, vandaar.

Zodra t warmer word gaan we samen naar de opvang om n vriendje voor dr uit te zoeken, en dan kunnen ze lekker samen naar buiten (:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een topic wat al bijna 5 jaar oud is ;)

Maar ik zie dit gedrag heel heel heel zelden bij dames, zo extreem last van de hormonen dat ze op dingen gaan rijden. Wel op andere konijnen, maar op mensen en knuffels heb ik bij een dame eigenlijk nog nooit gezien. Ik weet niet wat andere ervaringen er in zijn?

Maar zou in ieder geval even checken of het echt een dame is, voordat je bij de opvang komt straks met een heer. Ik heb ze hier met regelmaat dat mensen een konijntje als dame kopen en bij omdraaien een echte heer blijkt te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .