Ga naar inhoud

Van piepen tot geslacht..


Danja

Aanbevolen berichten

  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jazeker ik ben heel blij dat ik naar Utrecht ben geweest! Ben zo blij dat hij kan blijven leven!! Tis zo'n lief en vrolijk ventje! :bunny2:Hij loopt nu heel de dag om aaitjes te bedelen, echt superlief!

Hij moet trouwens wel een andere naam krijgen, Flower voor een man klinkt niet echt...We noemden hem ook wel veel Floor, dat is al beter, ik kan er Floris van maken...mare als iemand ideeën heeft, graag!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: ja... Cindy hééft wel een punt hé...

Ik dacht van in het begin dat dit gewoon niet kon kloppen...(de diagnose, te streng voor zo'n jong konijn, zonder dat je er iets aan gemerkt had)

Maar toen je zei dat er 3 DA'en naar gekeken hadden,begon ik te twijfelen...maar dat waren dus geen 3 DA'en....

Voor de toekomst,probeer duidelijke en complete info te geven en dan durven de mensen die twijfels hebben over de diagnose zich ook beter uitdrukken. Je had je dan waarschijnlijk véél minder zorgen hoeven te maken deze week! :baby:

danja, ik begrijp je terughoudendheid tov de DA... bekijk het zo eens... jij krijgt de kans door de info die je in handen hebt om iets te verhelpen aan verkeerde diagnoses van konijntjes in de toekomst...die kans moet je toch grijpen...of die verantwoordelijkheid opnemen...

Zonder je onder druk te willen zetten hoor...:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind niet dat ik degene ben die heeft gezorgd dat ik geschrokken ben.

De DA heeft mij die dingen verteld. Zij kwam heel zelfverzekerd over, ik heb gevraagd naar de DA die het meest verstand zou hebben van konijnen, en toen zijn we bij haar terecht gekomen.Het was sowieso al een schok dat hij een ram was en een gespleten penis had. Vervolgens heeft zij in zijn bek gekeken en was ze daar erg van geschrokken en vertelde dat het helemaal niet goed was. Daarna heeft ze er dus nog een DA bij gehaald, die naar hem gekeken heeft, zij was ook zelf bezig dus zij heeft wel minder grondig gekeken dan de ander. Toen zijn ze een poosje weg geweest en hebben gepraat, vervolgens heeft ze nog 2 mensen laten kijken en zij deed het woord. Zij heeft zelf ook konijnen en fokt er ook mee, dus dan lijkt het toch dat ze veel ervaring heeft. Hij had dus al een afwijking, en ze zei dat hij ook een gebitsafwijking had.Volgens haar slecht gefokt dus. En als je konijn al een afwijking heeft, en DA zegt zoiets, vind ik het niet gek dat ik dat op dat moment aannam. Ze was echt heel zelfverzekerd, hij zou niet oud worden. In eerste instantie was ik helemaal uit het veld geslagen. Daarna toen het een beetje was bezonken, waren er wel kleine dingen die ik gek vond, en was ik er niet meer helemaal van overtuigd dat ze gelijk had. Daarom ben ik ook naar Utrecht gegaan. En natuurlijk vond ik het ook gek dat ik niets aan hem gemerkt had, maar helaas niet alle konijnen met pijn laten het direct zien. Ik heb al eerder 2x meegemaakt dat een konijn lang pijn moet hebben gehad terwijl die gewoon at en levendig was. Daarnaast zei ze dat dat waarschijnlijk ook komt doordat hij er mee geboren zou zijn en dus een hogere "pijngrens" zou hebben, omdat hij dat dus al gewend was.Verder vond ik het gek dat ik pas nog voor de entingen bij de DA was geweest en die naar het gebit had gekeken en dat alles ok was. Ook weer een reden dat ik naar een andere DA wou. Maar tuurlijk was ik nog bezorgd, het kon wel zijn dat ze met de entingen niet goed hadden gekeken, toen hadden ze daar minder tijd aan besteed. En het is maar net hoe je dingen interpeteert, later bedacht ik me dat zij vooral het woord had gedaan, en dat ze overlegd hadden waar ik niet bij was.Dus het lijkt of ze het eens waren, maar achteraf denk ik, tsja wat hebben de anderen gezegd? Daarnaast zat het me niet lekker dat diezelfde vrouw al eerder, in mijn ogen, "vreemde" uitspraken had gedaan over konijnen.Maar aan de andere kant zegt ze ook wel goede dingen over konijnen. En ok, je kunt denken dat ze niet de juiste diagnose heeft gesteld, daar heb ik dus ook aan getwijfeld, maar ik had niet verwacht dat hij helemaal niets heeft!Ik vind het logisch dat ik bezorgd en geschrokken was.

Ik zal ook zeker contact opnemen met mijn DA, al was het inderdaad alleen al om te voorkomen dat er echt konijntjes worden ingeslapen.

Dat was ik sowieso al van plan. Maar ik weet niet of ik wel de andere DA'en wil passeren en direct naar de baas gaan. Ik denk dat ik haar eerst de kans geef om uitleg te geven. Dat is waar ik over denk, niet of ik het wel zal doen.

aangepast door Danja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Wat geweldig om te horen dat Flower niet ingeslapen hoeft te worden!!! Ik had een paar daagjes niet gelezen hier dus was benieuwd hoe het was afgelopen pffff blij te horen dat zn gebit gewoon redelijk in orde is, gefeliciteerd!!! Hoe ga je er nu achter komen of hij vruchtbaar is of niet? of laat je hem alsnog castreren? (kan dat bij gespleten penis?) In ieder geval succes!! En hopelijk is Noelle niet zwanger he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, wie weet wordt het wel Floris! Zal mijn nichtje ook leuk vinden, die wou dat ze Floor heette, en tsja hoe kun je nee zeggen tegen zo'n schattig meisje:baby: Maar stiekem vond ik Flower toch wel erg leuk..

Dank je! Ik weet niet hoe ik er achter kan komen, maar ik laat hem sowieso castreren, dat kan namelijk gewoon! Ook als Noëlle nu niet zwanger is wil ik niet het risico nemen dat het daarna toch wel gebeurd. Verder reed hij best veel op Noëlle, dus das ook wat rustiger voor haar.

1 balletje is nog niet goed ingedaald, de DA uit Utrecht zei dat ik moest wachten totdat hij wel is ingedaald maar ik heb gehoord dat het wel kan voor die tijd. Ik heb trouwens ook gelezen dat bij rammetjes met een gespleten penis het vaak voorkomt dat de ballen niet goed indalen, en dan kan ik wachten tot ik een ons weeg! Ik hoop idd dat Noëlle niet zwanger is. Ik denk zelf eigenlijk van niet, ze gedraagd zich niet anders, en die van hem is behoorlijk gespleten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een heel groot wonder zijn als ze zwanger wordt van een ram met zo'n gespleten penis, die krijgt ie er met moeite maar in en dan moet ie ook nog raak schieten, waarbij de kans dat dat gebeurd zeer klein is

En dat indalen van de ballen, ik weet niet waar je die onzin info vandaan hebt gehaald, maar alle rammen met gespleten penisen hun ballen dalen gewoon in net als met elk ander normaal konijn.

En net als met normale konijnen kan het bij een enkeling gebeuren dat ze niet indalen, maar dat heeft niks met een gespleten penis te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou een heel groot wonder zijn als ze zwanger wordt van een ram met zo'n gespleten penis, die krijgt ie er met moeite maar in en dan moet ie ook nog raak schieten, waarbij de kans dat dat gebeurd zeer klein is

even goed lezen, dat wil naar mijn mening zeggen dat de kans dat het gebeurd zeer klein is, niet uitgesloten dus, maar wel een wonder als het gebeurde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh,, Wat een geluk. Ik lees nu pas de rest. Maar die DA durft je idd op te jagen. En helemaal duimen enzo. Goh wat een toestand. Veel geluk nog met ventje. En ik hoop als die kleintjes nog van pas komen dat die ook geen scheef tandje krijgen. Succes ! Groetjes Claire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat Petra zegt!

en

Ik hoop dat je je ventje nu snel kunt laten castreren, dan kan hij weer samen met z'n grote liefde. Dan hoop ik ook nog dat ze gezond en gelukkig oud mogen worden mét elkaar!

aangepast door xHann
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, eerste tranen bij mij van ongeloof en verdriet om je ram en daarna ongeloof over de verkeerde diagnose van de eigen DA!

Wat moet jij boos zijn geweest op je eigen DA zeg!! En daarna een feesje gebouwd of niet? Gelukkig is hij verder helemaal gezond! Ik ben echt heel blij voor je!

Goede leer voor iedereen misschien: bij twijfel altijd voor een second opinion gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .