Ga naar inhoud

Minder eten en drinken...


corrina

Aanbevolen berichten

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Oke, maar dan gaan we er wel een combi bezoek van maken: haakje, prut, eetlust, nagels knippen.. Als we er dan toch zijn. Zal ma. even de DA bellen, kijken wat die zegt. Kan ik meteen navragen hoe het zit met een eventuele castratie (ik wil een vriendinnetje voor Teun maar mijn vriend is het daar niet zo mee eens). Bedankt voor alle raad. Ik houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een controle bij de DA is volgens mij nooit mis en het is idd best handig als die even de nageltjes voor je knipt. Dan ben jij niet de "slechterik" ! :lol:

Ben benieuwd hoe het met de haakjes zit ondertussen. En hoe je DA dat gaat nakijken, er zijn nl een paar mogelijkheden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorige keer, keek de DA met een apparaatje met lampje in Teun z'n bekje. Ik mocht toen ook even kijken en d'r zat idd een klein haakje aan z'n kies. Ik ga nu even bellen. Iemand bekend met dierenkliniek Den Herd in Tilburg? Ik vind ze wel goed maar misschien heeft iemand anders andere ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ben geweest en ze is kerngezond!!!

Er zaten hele kleine scherpe puntjes aan zn kiezen, ze zegt ik kan t nog geen haakjes noemen maar ze heeft het toch weg geslepen want het kan best zijn dat ze daar toch last van had...

Ze was ook niet afgevallen maar 2 ons aangekomen sinds april dus ze was perfect kwa gewicht 1,7 kg nu.

Verder heeft ze dr buikje gevoeld en er zaten wat kuiteltjes dus dat was ook prima in orde allemaal!

Ik ben weer gerust gesteld!!! hihi

Wel triest om te zien als er zo'n klemmetje in dat kleine bekje gaat en ze gaf zich ook niet zo snel gewonnen....

Had ik wel gedacht aangezien het een flink pittige dame is!

Maar gelukkig is ze helemaal gezond!

Ze ligt nu bij te komen, en ze vind me niet zo heel aardig denk ik!

Maar wilde toch echt ff zekerheid want dacht er steeds aan...

Gelijk een afspraak gemaakt voor moby mn teddy widder..4 juli gaan zn ballen eraf....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Corinna,

Wat fijn dat alles goed was bij de DA. Weer een 100% gezonde nijn! En zelfs aangekomen ipv afgevallen, hartstikke goed. Ook al was er niets 'ernstig' toch goed dat je gegaan bent voor je eigen gemoedsrust. Misschien is Sammy nu een beetje boos maar je moet haar maar goed vertroetelen dan is ze alles snel vergeten.

Alvast succes met de 'ballen' van je teddy widder.

Hopelijk is alles met Teun ook goed als ik wo. avond naar de DA ga.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi micky!

ja gelukkig was alls goed!

Nu hopen hetzelfde voor jou woensdag avond!!!

Succes laat je het even weten?

En chantal het komt iig niet door ouderdom ze is pas 9 mnd!

Ik dacht 10 maar ze is pas 9 mnd!

En een vriendje die heeft ze als het goed is over ongeveer 8 weken!

Heb al een teddy widder rammetje van nu 13 weken maar ze mogen nog niet samen dus nog even geduld!

En naar de DA ben ik net geweest vandaar mijn stukje hierboven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ben net terug van de DA en alles is goed met Teun. Voel me wel een beetje een muts dat ik daar weer sta voor niets. DA vond dat ik altijd met een konijn moet komen als ik denk dat er iets mis is omdat het zo snel fout kan gaan bij konijnen. Teun was niet afgevallen maar ook niet veel bijgekomen. Hij is nu bijna 8 maanden en weegt 1860 gram. DA kon niet echt een verklaring geven waarom hij (naar mijn idee) minder at. Hij heeft zijn bekje en traanbuis gecontroleerd en niets vreemds tegengekomen. Teun z'n buik was lekker soepel en hij zag er verder goed uit. DA vond hem niet te mager. Verder moet ik erg goed zijn keutels in de gaten houden omdat er soms wel eens kleinere tussen zitten (merendeel zijn groot, droog en glazend) en ik heb medicijnen meegekregen, Metocloral Drops, 2 maal daags, drie dagen lang. Iemand bekend met dit middel en tips hoe ik het aan Teun kan geven? Er staat op dat het braken voorkomt en diaree is een bijwerking. Vind ik niet echt een geneesmiddel voor konijnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen niet braken, dus ik weet niet of dit wel een goed middel is. Maar, wellicht weet een meer 'ervaren' persoon hier het wel. Heeft de DA ook gezegt, waarvoor die medicijnen zijn?

aangepast door xHann
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een tip om je konijn te wegen. Ik heb een platte keukenweegschaal en daar weeg ik eerst de reiskoffer van mn nijnen mee. Daarna laat ik mijn konijn de reiskoffer instappen en zet het op de weegschaal. Ik trek het gewicht van de reiskoffer af en voila! ik heb het gewicht van mn konijn. Snap je t? Die van mij worden niet graag vast gepakt dus heb t maar zo geprobeerd en was geen probleem. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Margarita, ik weeg Teun ook met reishok en al op de (mensen)weegschaal maar mijn keukenweegschaal is te klein voor de grote van het reishok. Moet nog steeds een nieuwe kopen zodat ik preciezer kan wegen. Toch bedankt voor de tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van de dierenarts begrepen dat de medicijnen voor zijn darmen zijn, om alles goed op gang te houden, zeg maar. Het is meer preventief, denk ik. Ik heb gisteravond de DA nog een mailtje gestuurd aangaande dat braken en diarree maar ik heb nog niets terug gehad. Ik heb de medicijnen ook nog niet gegeven want ik wil het eerst zeker weten. Ik bel morgen de DA wel even. Heb trouwens vanavond een grote keukenweegschaal gekocht.. Kan ik z'n gewicht goed in de gaten houden.

Annemiek, lief dat je reageert. Ik leef echt met je mee. Ik heb zo'n rotgevoel heel de dag. Wil niet weten hoe jij je voelt. Teuntje lijkt natuurlijk ook een beetje op jouw lieve Snuffel. Sterkte en ik hoop dat DE konijnenarts van NL je wat meer duidelijkheid kan geven. Hopelijk kan je Snuffel dan een mooi plekje geven.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik ook blij mee maar het is toch altijd oppassen. Ik hang elke dag met mijn neus in de keutels om te kijken of alles goed is. Ben misschien wel overbezorgd. Ben jij bekend met dat geneesmiddel dat ik bij de DA gehad heb, Metocloral Drops?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee... Misschien kan je het googlen? Metocloral Drops, konijn

Misschien dat je zo wat info kan vinden. Ik zou het ook niet geven als je nog geen antwoord van de DA hebt.

Je kan in het topic over dierenartsen een konijnkundige dierenarts zoeken bij jou in de buurt. Misschien als je een goede DA hebt dat je meer rust krijgt?

Als je er in het topic geen kan vinden dan kan je ook zoeken op www.konijnen.nl even je provincie aanklikken en je krijgt een lijstje met alle konijnkundige dierenartsen bij jou in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slim idee om te googlen. Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, ik google gewoonlijk alles. Onderstaand het google resultaat:

Beginnende verstopping

De typische symptomen van een beginnende verstopping zijn dat de keutels steeds kleiner worden en het aantal wordt (meestal) steeds minder. De keutels zijn hard (uitgedroogd) en hebben vaak grillige vormen en/of kunnen als een kettinkje aan elkaar zitten. Het konijn heeft op dit punt al vaak een verminderde belangstelling voor voedsel of doet langer over het eten (eet in etappes). Het vertoont afgezien daarvan geen afwijkend gedrag. Hier heeft Teuntje dus last van.

Wanneer de darm niet pijnlijk opgezwollen is, is het nodig een darmstimulerend middel te geven zoals Metocloral drops (of Primperan) of Cisaral drops. De dosering is 0,5 ml. per kg. lichaamsgewicht elke 6 uur, later af te bouwen naar elke 12 uur. Deze middelen stimuleren de maag zich sneller te legen in de darmen, waardoor hopelijk de darmen steviger gaan bewegen en de blokkade meegevoerd wordt. Het beste kan dit in eerste instantie door middel van een injectie toegediend worden, verder worden meestal tabletten of orale vloeistof voor thuisgebruik gegeven omdat het praktischer is voor de eigenaar. En dit zijn dus de Drops. Klinkt alsof het wel goed zit, toch? Daarnaast zal ik 'm wat meer nat groenvoer gaan geven.

Dezelfde tekst staat op www.konijnen.nl.

Wat betreft mijn konijnkundige DA. Deze staat nog niet in de BB lijst maar ik heb in dat topic wel de vraag gepost of iemand ervaring heeft met mijn DA uit Tilburg. De kliniek staat wel in de lijst van www.konijnen.nl maar hier op BB zeggen ze dat die lijst niet altijd correct is. Ik ben wel blij met mijn DA en ik heb er idg een goed gevoel bij.

Hopelijk heb je een beetje kunnen slapen vanacht (email female). Sterkte..

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .