Ga naar inhoud

Minder eten en drinken...


corrina

Aanbevolen berichten

Ik heb het idee dat mijn konijn minder eet van zijn biks en minder drinkt!

Voor mijn idee is ze ook iets afgevallen, maar dat weet ik niet zeker...kan dr niet wegen krijg het echt niet voor elkaar bij deze dame!!

Verder keutelt ze wel maar ook niet zoveel als anders volgens mij...

Ze is wel levendig en rent het hele huis rond!

Wat vinden jullie even langs de DA?

Of klinkt het niet zorgelijk?

Denk er namelijk al de hele week aan...

Hoor het graag van jullie.

Alvast bedankt allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Biks weeg ik altijd netjes af en een keukenweegschaal heb ik ook al, maar krijg haar dr met geen mogerlijkheid op, al vaak geprobeerd geloof me!!!

Ja geef iedere dag witlof met mate!

En wil gaan opbouwen met wat andere groente/kruiden erbij!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Corrina, ik heb hetzelfde probleem met Teun (zie topic -nieuw lid op forum met een vraag over gewicht-). Hij eet minder biks (keutelt denk ik ook iets minder) maar is wel ontzettend levendig en racet/springt de kamer rond. Hij wil ook echt niet in het bakje van de keukenweegschaal. Ik ben gelukkig al een beetje gerustgesteld door de emailfemale (dank, dank) maar misschien ga ik vanavond even naar de DA. Die hebben nl. in de ontvangstruimte een grote weegschaal staan en daar ga ik 'm met reishok en al opzetten. Iemand nog tips om konijnen te wegen? Wat doet iedereen trouwens met haken aan de kiezen? Daar eten konijnen toch ook minder van. Mijn (konijnkundige) DA zag bij mijn 1e bezoek een klein haakje aan zijn kies maar zei alleen maar dat ie dat in de gaten ging houden. Moet ik genoegen nemen met zo'n antwoord?

@Corinna: Ik wil je topic niet overnemen hoor, maar misschien heeft jouw nijn dezelfde problemen. Succes met je nijn, hopelijk valt ze niet af.

aangepast door Micky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd wel fijn voor je eigen gemoedsrust & hopelijk is alles ok. Ik twijfel nog een beetje. Ga 'm eerst proberen te wegen (nog steeds niet gelukt) maar als hij ook maar iets afgevallen is, ga ik ook naar de DA. Laat je weten of alles goed is met je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd wel fijn voor je eigen gemoedsrust & hopelijk is alles ok. Ik twijfel nog een beetje. Ga 'm eerst proberen te wegen (nog steeds niet gelukt) maar als hij ook maar iets afgevallen is, ga ik ook naar de DA. Laat je weten of alles goed is met je nijn

:bunny4::bunny4::bunny4::bunny4::bunny4::bunny4::bunny4::bunny4::bunny4::bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd hoop ook zeker dat t niks is!!!

Ik heb t weer geprobeert wegen maar gaat echt niet lukken!

Hij rent nu lekker door het huis en speelt met een doos vol kranten dus is wel actief genoeg gelukkig!

Zodra ik terug ben maandag laat ik wat weten hier!

Nichy hoop dat er met jou nijn ook niks is!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat goed hoor. Hij heeft vandaag een behoorlijke eetlust. Eet z'n bakje netjes leeg, eet voldoende hooi en is dol op worteltjes. Ik ben niet meer naar de DA geweest om te wegen want ik had helaas geen auto (in de bus is ook zo vreemd..). Er zijn 2 personen op visite geweest die vonden dat Teun gegroeid was en er niet mager uit zag (in vergelijking met hun konijn) dus misschien ben ik paranoia. Ik houd 'm in de gaten en hopelijk kan ik maandag wegen bij de DA. Hopelijk zegt jouw DA maandag ook dat er niets aan de hand is. Ik heb trouwens geen reactie gehad aangaande mijn vraag over haken aan kiezen & DA, weet iemand daar iets meer van?

Succes maandag & ik lees het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Corrina, ik heb hetzelfde probleem met Teun (zie topic -nieuw lid op forum met een vraag over gewicht-). Hij eet minder biks (keutelt denk ik ook iets minder) maar is wel ontzettend levendig en racet/springt de kamer rond. Hij wil ook echt niet in het bakje van de keukenweegschaal. Ik ben gelukkig al een beetje gerustgesteld door de emailfemale (dank, dank) maar misschien ga ik vanavond even naar de DA. Die hebben nl. in de ontvangstruimte een grote weegschaal staan en daar ga ik 'm met reishok en al opzetten. Iemand nog tips om konijnen te wegen? Wat doet iedereen trouwens met haken aan de kiezen? Daar eten konijnen toch ook minder van. Mijn (konijnkundige) DA zag bij mijn 1e bezoek een klein haakje aan zijn kies maar zei alleen maar dat ie dat in de gaten ging houden. Moet ik genoegen nemen met zo'n antwoord?

@Corinna: Ik wil je topic niet overnemen hoor, maar misschien heeft jouw nijn dezelfde problemen. Succes met je nijn, hopelijk valt ze niet af.

Hangt er van af... wat is een klein haakje hƩ? Konijnentanden groeien echt enorm snel en ze slijten die tanden af door op hooi te kauwen Ze slijten dus net zo snel als ze groeien. Dat kleine haakje kan dus waarschijnlijk volgens je DA nog weggekauwd worden? Het zal alleszins niet gestoord hebben vermoed ik...

Konijnen met haken op de kiezen moeten onder narcose om ze bij te veilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt jou konijn ook geluiden met haar tanden? Of heeft haar buikje van die darmgeluiden?

Mijn konijn heeft het onlangs ook gehad, dat ze minder at enz maar ze was nog steeds actief als ze buiten kon, bleek dat ze een maag-darmontsteking had. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een moeilijke eters allemaal de laatste tijd. Ik hoop niet dat Teun een maagdarmontsteking heeft. Hoe kwam je daar achter? Hij knort/knarstand alleen wanneer ik 'm knuffel en darmgeluiden hoor ik niet. Misschien toch maar naar de DA, kan ie meteen naar dat haakje kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer heeft de dierenarts dat haakje gezien?

Knarsetanden tijdens het knuffelen betekend dat je konijn het fijn vindt :)

Als je konijn harde dingen blijft eten en goede keutels heeft hoef je niet naar de dierenarts. Behalve als hij ineens futloos is( of snot, prutoogjes enz.) of hard knarst.

Ik zou niet om alles naar de dierenarts gaan, je brengt je konijn zo onnodig in de stress. Je merkt echt wel aan een konijn als er iets aan de hand is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat hoor ik allemaal niet knarsentanden etc, wel piept hij soms als hij zichzelf wast??!

Dit doet hij sinds vorige week ofzo...

Toch ga ik even naar de dierenarts ondanks hij wel eet/drinkt en levendig is....

Ja straks merk ik het als het te laat is daar heb ik geen trek in dus ik ga morgen gewoon even langs de da!

Hoop dan idd dat ik voor niks ben geweest!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in female. Teun verliest half z'n haar van de stress als we naar de DA gaan. Dat haakje zag de DA bij z'n alleerste bezoek, dus eind januari. Hij eet verder goed z'n harde Science S. en veel hooi. Ik moet wel vaak z'n oogje 'schoonmaken', dan heeft hij een hard stukje in z'n ooghoek. Maar dat is normaal, dacht ik.

Ik kijk het aan en ben benieuwd naar de uitslag van Corrina. Ik ben gewoon een beetje onzeker omdat het mijn 1e konijntje is en ik hoop dat ik het zie wanneer er echt iets is. Corinna, laat je weten als alles goed is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet echt prut. Meer een hard stukje. Misschien opgedroogde prut? Ik maak het 1 keer in de 3 dagen schoon en dacht eigenlijk dat alle konijnen dat hadden. Indien harde stukjes niet normaal zijn, ga ik ma. toch maar even de DA bellen. En idd dit heb ik nog niet vermeld omdat ik de samenhang niet zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .