Ga naar inhoud

BDK na castratie?


Senso

Aanbevolen berichten

Gisteren is mijn Jopie gecastreerd.

Toen hij thuis was heeft hij meteen best wel veel gedronken. Hij heeft nog maar weinig gegeten. Er liggen nu wel bdk's op de doeken in zijn kooi.

Ik heb geen pijnstillers meegekregen van de DA. Is het slim om deze toch nog te halen morgen? Ik heb niet het idee dat hij echt pijn heeft, want hij loopt al vrolijk rond. Hij is wel wat schuwer dan normaal als mijn vriend in de buurt komt, bij mij niet.

Kunnen die bdk's nog komen door de verdoving misschien? Want het komt in ieder geval niet doordat hij te veel heeft gegeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is niet vreemd dat je na een ingreep wat blindedarmkeutels vind...

het konijn is toch een beetje van slag... en heeft gister natuurlijk minder gegeten en heeft narcose in zijn lijfje gehad....

niks om je zorgen over te maken dus!

normaal krijgen rammen na een castratie een injectie en is dat ook voldoende....

als je konijn echt pijn had gehad liep ie niet rond en at ie helemaal niks.....

een konijn dat pijn heeft zit stil in een hoekje en eet niet....

ik dnek dat je hem gewoon even de tijd moet gunen om een beetje bij te trekken.....

komt vast goed allemaal! zolang ie maar blijft eten.... al zijn het maar kleine beetjes... dat word meestal vanzelf in de loop der dagen weer meer!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak zijn de eerste keutels die konijnen produceren na een castratie toch wat klein en vaak ook wat zacht. Ze hebben een tijdje niet gegeten en toch flink wat te verduren gehad, het lijfje moet toch eventjes weer helemaal op gang komen.

Bij rammetjes is extra pijnmedicatie mee naar huis nemen niet altijd nodig. De ingreep is bij hun een stuk minder ingrijpend dan bij een voedster. Meestal zijn rammen binnen een dag weer actief en aan het eten. Bied hem gewoon lekkere dingen aan: kruidenhooi, brokjes, eventueel ook science selective brokjes, groenvoer, etc. Probeer hem te verleiden om toch weer goed aan het eten te gaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .