Ga naar inhoud

Na veel verhalen gelezen te hebben hier..


Cynthia

Aanbevolen berichten

Vinden jullie sss niet super duur?? :$

Ik was zowiezo al van plan mijn konijnen op alleen biks te zetten. heb hier onder ff een berekening wat het kost per maand.

Bij onze dierenwinkel kan je uit de scheppaken biks kopen (weet nog niet de verhoudingen moet ik vragen stonden er niet bij) voor 0,75. dat komt voor mij dan op 2 x 30 gram per konijn (zijn dwergjes) per dag. 60 x 30 = 18 kilo voer per maand. sss is op z'n goed koops via internet 4 euro per kilo 18 x 4 is 72 euro terwijl dat biks op 13,50 per maand zou komen. Ik heb veel overvoor mijn nijntjes maar ben toch een arme student :baby:en vind het dan een hoop geld. Bovendien kan ik dan maar weinig geld sparen voor bv de dieren arts als er iets met mijn nijntjes is.

Dus SSS komt op 72 euro per maand uit en de dierenwinkelschepbakvoer op 13,50 per maand...:blink: nogal een verschil...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vinden jullie sss niet super duur?? :$

Ik was zowiezo al van plan mijn konijnen op alleen biks te zetten. heb hier onder ff een berekening wat het kost per maand.

Bij onze dierenwinkel kan je uit de scheppaken biks kopen (weet nog niet de verhoudingen moet ik vragen stonden er niet bij) voor 0,75. dat komt voor mij dan op 2 x 30 gram per konijn (zijn dwergjes) per dag. 60 x 30 = 18 kilo voer per maand. sss is op z'n goed koops via internet 4 euro per kilo 18 x 4 is 72 euro terwijl dat biks op 13,50 per maand zou komen. Ik heb veel overvoor mijn nijntjes maar ben toch een arme student :baby:en vind het dan een hoop geld. Bovendien kan ik dan maar weinig geld sparen voor bv de dieren arts als er iets met mijn nijntjes is.

Dus SSS komt op 72 euro per maand uit en de dierenwinkelschepbakvoer op 13,50 per maand...:blink: nogal een verschil...

klopt niet wat je zegt.. het is 60 dagen * 30 gram! is 1800 gram, is 1,8 kilo.. 1 zak van 1,5 kilo is 6,59 euro

maargoed.. kan ook aan mij liggen.. misschien zie ik het ff niet goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt niet wat je zegt.. het is 60 dagen * 30 gram! is 1800 gram, is 1,8 kilo.. 1 zak van 1,5 kilo is 6,59 euro

maargoed.. kan ook aan mij liggen.. misschien zie ik het ff niet goed

nee hoor Loes... je ehbt het helemaal juist....

60 gram x 30 dagen = 1800.... dus 1.8 kilo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja maar dat maakt niet uit.. je kun het ook zo zien.. heb 30 dagen per konijn dus 2 konijnen zouden dan 60 dagen zijn.. dus 60 keer 30 gram..

mja maakt ook niet uit..

het kost dus geen 72 euro.. een euro of.. 9?

dat is dus wel acceptabel ;)

aangepast door Loesah
Link naar reactie
Delen op andere sites

das ook een mogelijkheid :P

dat blonde kopje van mij had daar nog niet aan gedacht :P

(is te druk bezig met gans dat forum hier te lezen :P hihi )

Je kan gewoon in de dierenwinkel waar ze ss verkopen, de grote zak van 10kg bestellen. ze hebben die meestal niet op vooraad,maar een goede winkel besteld die wel voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon in de dierenwinkel waar ze ss verkopen, de grote zak van 10kg bestellen. ze hebben die meestal niet op vooraad,maar een goede winkel besteld die wel voor je.

hier lukt mij dat dus niet....

ik heb al bij meerder winkels gevraagd... maar ze schijnen niet enkel 1 losse zak van 10 kg te kunnen bestellen..... ze moeten er dan, naar hun zeggen, meer nemen en zijn bang die niet kwijt te raken....

weer een andere winkel, pet's place, zegt de 10 kg zakken niet in hun bestel catalogus te hebben staan.... en er dus gewoon weg niet aan te kunnen komen....

balen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

komt dan op 7,20 gewoon de koma verplaatsen. je kan het ook via internet bestellen. heb een site gevonden waar het 32,50 is. tot 10 kilo is bij tnt 6 euro nog wat dus ga uit van 7 is 39,50 dus 40 euro. komt dan op 4 euro per kilo uit 6,95 / 1,5 = 4,60 per kilo dus evengoed goedkoper en je hoeft er niet mee te lopen zeulen. wand een zak van 10 kilo is zwaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier lukt mij dat dus niet....

ik heb al bij meerder winkels gevraagd... maar ze schijnen niet enkel 1 losse zak van 10 kg te kunnen bestellen..... ze moeten er dan, naar hun zeggen, meer nemen en zijn bang die niet kwijt te raken....

weer een andere winkel, pet's place, zegt de 10 kg zakken niet in hun bestel catalogus te hebben staan.... en er dus gewoon weg niet aan te kunnen komen....

balen...

In B heb ik ze al in 2 verschillende winkels kunnen bestellen, het is dus wel mogelijk, maar je moet er 3 weken op wachten... waarschijnlijk ook een beetje goodwil van de winkel nodig....Ik weet dat Zaza ze in NL ook kan krijgen,dus misschien eens aan haar vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar kan je die biks wel lang genoeg bewaren? Met een 10 kilozak en 1,8 kilo verbruik per maand doe je 5/6 maanden met zo'n zak. Dat lijkt mij erg lang en dat is daarom ook een punt waar ik over nadenk bij de vraag of ik misschien overstap op ander voer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan het kopen bij de dieren winkel uit de schepbakken voor 4,10 per kilo

das dan bijna even duur als een 1.5 kg zak....

als 1 kilo 4.10 is.... is 1.5 kg 6.15.....

dat scheelt niet veel op zak.... t zal de verpakking dan wel zijn die je niet mee betaalt... haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Die van mij krijgt ook science selective, de dierenarts was helemaal blij toen ze dat hoorde :lol: ik doe op zich best wel lang met die anderhalve kilozak, maar Lola is ook nog niet zo groot, daarbij krijgt ze per dag maar een half bakje, en voor de rest moet ze hooi eten. Ze krijgt wel het wat duurdere kruidenhooi, met paardenbloem, rozenbottel of weidekruiden. Klinkt heel stom, maar dat hooi lijkt mij lekkerder dan gewoon hooi (niet dat ik het ga proeven hoor :lol:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .