Ga naar inhoud

ongedierte


ZaZa

Aanbevolen berichten

omdat ik toevallig op ons konijn een vlo zag....vroeg ik mij af: is dit normaal ????? :hmmm:

Kan me er wel iets bij voorstellen natuurlijk, ook na een middagje dierenkliniek...

In het hooi wat ze krijgen zal ook wel eens wat zitten aan beestjes, het blijft een natuurproduct immers...

Bij honden hoor en lees je wel eens over teken waar ze last van hebben.

Zouden konijnen dat dus ook kunnen hebben ?

Hebben jullie zoiets wel eens gehad ?

Tis gewoon een 'niets bijzonders' vraagje, maar ik had verder ff niets te doen...vandaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen kunnen inderdaad ook vlooien, mijten enz hebben ja :)

Hier hebben ze er nog nooit last van gehad.

Mocht je het willen behandelen moet je wel even goed nagaan of het middel geschikt is voor konijnen. Van bijvoorbeeld frontline (voor honden en katten heel bekend) kan je konijn ernstig ziek worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee joh !

Ik ga ze echt niet behandelen hoor ! tis zonde...als het nu een complete invasie aan vlooien was...maar voor eentje....'t arme beest..

Het was maar gewoon een gedachte van me...die ik mooi even kon verwerken in een nieuw itempje hier...

hoewel, tegenwoordig heb je leuke vlooienbandjes hoor.... :tease:

Link naar reactie
Delen op andere sites

jaaa snap ik hoor..

We hebben het wel ooit gehad, konijn uit het tuincentrum...lekker op schoot bij iedereen, aaien enzo, tot ik hem eens goed bekeek....werkelijk onder de luizen !

Volgende dag mocht ik iets komen halen ervoor: kreeg ik gewoon zo'n spuitfles tegen vlooien voor honden in mijn handen geduwt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn helaas maar weinig dierenspeciaalzaken en dierenartsen die echt alles van konijnen afweten, en daardoor gaan er volgens mij nog best veel nijntjes dood of houden ze vervelende dingen over aan iets wat makkelijk genezen had kunnen worden :( :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .