Ga naar inhoud

longontsteking


sita

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Bram(10 jaar) was vandaag de hele dag al heel stil, bromde wat. hij zag er gewoon heel ziek uit. toen zijn we naar de dierenarts gegaan en hij heeft een longontsteking. hij krijgt nu antibiotica maarziet er nog steeds erg ziek uit.

Dierenarts zei dat hij wel gewoon buiten kon blijven, zoalgn maar in de schaduw. maar ik vertrouw het toch niet helemaal. krijgt hij het dan niet te koud?

wat moet ik doen? hoe kan ik hem nu het beste verzorgen en komt hij er uberhaupt wel bovenop?

Gisteren was hij nog zo blij en vrolijk en gezond..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De antibiotica heeft wel even tijd nodig om zijn werk te doen.

Dus echte verbetering hoef je voor morgen zeker niet te verwachten.

Als de antibiotica eenmaal aanslaat dan zal je nijn langzaam maar zeker opknappen.

Ik denk dat je hem beter wel zolang naar binnen kan halen omdat de temperatuur daar constanter is.

Buiten is het overdag nu bloedheet en 's nachts koelt het weer behoorlijk af.

Succes en beterschap met je nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn altijd buiten staat kan ie nu ook gewoon naar buiten. Volgens mij heeft longonsteking niets met de temperatuur te maken maar is het gewoon een infectie/virus. De antibiotica moet idd eerst inwerken. Dit kan enkele dagen duren (3/4)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brammetje is overleden, waarschijnlijk vanochtend.

Ik weet niet of dat alleen door de longontsteking kwam, hij was natuurlijk al 10 jaar(behoorlijk oud) en het was erg warm.

we vonden hem vanmorgen in zijn hokje, mooi plekje in de tuin gegeven met zijn favoriete struikje. hij lag er ook erg mooi bij vond ik zelf.

ik weet zelf ook hoe mooi hij het heeft gehad en dat hij al stokoud was, en eigenlijk wist ik gisteren al dat hij het niet zou halen maar het omt toch echt hard aan.

het ging zo snel, eergisteren zat hij nog naast me en nu is hij dood..pff.

ik weet niet echt hoe ik ermee om moet gaan nu, je hebt het beestje toch 10 jaar bij je gehad en ik ben er zo aan gewend dat er overdag en s'avonmds een konijntje met je mee sjouwt.

283586210.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel veel sterkte.. en ik weet prisis hoe het voelt om een konijn te verliesen. mijn konijn is ook 10 jaar geworden en ik ben er meer opgegroeit. hij was 1 jaar toen is hem kreeg en ik was 11 toen hij storf best lang geleefd dus..:cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betrap mezelf er ook steeds op dat ik even naar zijn hok wil lopen om hem een aai te geven, mn ader stond vanmorgen ook alweer met het voerbakje te rammelen.

maar goed, het hok staat er niet meer en nu staat er echt zo'n lege plek in de tuin.

bleeeggh ik mis hem, ik mis hem. gisteren was ik ook nog boos op hem dat hij me één week voor mijn centrale examens in de steek laat. vervolgens voel ik me weer schuldig dat ik boos was en ga ik mezelf weer vanalles verwijten.

ik jaag altijd de poes van de buren weg met een plantenspuit en nu ben ik bang dat het op Bram is gekomen en da hij daardoor die longonteking heeft gekregen.

het is zo leeg in huis, nooit meer mijn lieve konijn dat savonds om een appeltje schooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat ie longontsteking heeft gekregen van een beetje water wat er op hem is gesproeid hoor! Dat krijg je niet zomaar!

Heel veel sterkte met dit verlies..

Bram; speel maar lekker met je vriendjes op de regenboogbrug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .