Ga naar inhoud

een vraag over brood


tijgertje

Aanbevolen berichten

ik zat net op de lijst van de voedingsoorten die een konijn wel mag hebben en welke niet te kijken (door het topic spitskool :D) en zag dat daarin stond dat een konijn geen brood mag hebben, gewoon niet en ook niet gedroogt..

nou was mijn vraag hoe dat kan dat dat daarin staat? want ik heb altijd gehoord en het net nog nagevraagd dat een nijn af en toe best een stukje gedroogt brood mag hebben,zolang het maar met mate is.. ik geef tijgertje af en toe wel eens een stukje en hij geniet hier super van

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar dan is het meer toch omdat sommige die maat niet hebben en hun konijn vollop brood geven??maar niet omdat het dus echt gevaarlijk is om je nijn brood te geven? ik heb namelijk ook tegen die vriendin van mij gezegd dat ze dat konijntje af en toe maar een klein stukje goed gedroogd brood moet geven omdat dat nogal een 'dikmakertje'is (topic mager konijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het zelf ook niet... maar de meningen zijn verdeeld....

Als goede konijnenbaas...wil jij de beste voeding vr je konijn... en je benaderd zo dicht mogelijk wat een konijn van nature uit moet eten...

Nu heb ik dus nog nooit een konijn graan zijn malen... jij wel ? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat het kan, mn voedster heeft er wel een wam door gekregen, tja. Maar ze zijn goed op gewicht en ik doe t alleen als extraatje ( 1x in de week beide nijnen een klein stukje)

Kijk, je konijn voeden is net als met mensen, alles mag maar met maten. Als jij een keer naar de mac. gaat, geen probleem als je de volgende dag beweegt en fruit eet, dan is er echt geen probleem, net zoals je konijn een keer een konijnensnoepje, appeltje, of stukje brood geeft, lijkt mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef het zelf ook niet... maar de meningen zijn verdeeld....

Als goede konijnenbaas...wil jij de beste voeding vr je konijn... en je benaderd zo dicht mogelijk wat een konijn van nature uit moet eten...

Nu heb ik dus nog nooit een konijn graan zijn malen... jij wel ? :lol:

hahahahah nee, daar heb je gelijk in maar daarintegen heb ik ook nog nooit een konijn in het wild gedroogd kruidenhooi zien eten of konijnenbiks zien persen tot mooie brokjes :bunny1: dus vandaar mij vraag.

ik vind het belangrijk dat tijgertje goed voer krijgt en dat krijgt hij ook maar ik wil hem af en toe ook echt verwennen en dodra hij hoort dat ik een stukje brood voor hem afbreek word hij al helemaal gek hihi en bam-bam staat er dan naast voor de stukjes die ik laat vallen met het breken hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

en bam-bam staat er dan naast voor de stukjes die ik laat vallen met het breken hahahaha

gaat ie niet verschikkelijk scheten van brood he bah haha. De hond van mn zus(labrador) pikt wel is brood van mn zoontje als hij t laat slingeren...pfoehee wat een luchten daar dan uitkomen niet normaal meer...maarja is ook wel een ietwat grotere hond haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaat ie niet verschikkelijk scheten van brood he bah haha. De hond van mn zus(labrador) pikt wel is brood van mn zoontje als hij t laat slingeren...pfoehee wat een luchten daar dan uitkomen niet normaal meer...maarja is ook wel een ietwat grotere hond haha

whahahahahaha nee dat doet ze niet heb ik ook eigenlijk nooit eerder van gehoord hihi

doet ze wel van heel erg goedkoop voer en dat is zooo goor,bah!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb Snuffeltje uit een konijnenopvang gehaald en die vrouw zei dat zij alle konijnen iedere dag een stuk gedroogd brood gaf!!!

Tja, zoals eerder gezegd, de meningen zijn hierover verdeeld. Bovendien is het nog niet zo heel lang bekend dat brood niet zo goed voor een konijn zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons konijnen willen geen takken hout voor het knagen daarom krijgen ze bij ons 1 keer per week een half sneetje gedroogd roggenbrood (van het gedroogde witte kwamen ze aan de diaree, daarom adviseerde de da roggenbrood). Op dit moment zijn paardenbloemen erg in trek bij Hector en Nijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier doen ze zo ongeveer een moord voor een lekker stukje gedroogd brood. Ik geef ze denk ik 4 keer per week een stukje brood of cracker (cracottes), dit laatste is trouwens absoluut favoriet, zodra Cobra een cracotte hoort ritselen weet ie niet hoe snel ie naast me moet staan, op zijn achterpootjes... Isis volgt dan vanzelf en neemt brood ook gelijk aan itt veel andere dingen..

Volgens mij kregen konijnen 'vroeger' toch ook altijd brood? Ik kan met tenminste herinneren dat ik mijn konijnen altijd oud brood gaf, en dat ze daar niets van kregen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .