Ga naar inhoud

rode 'plekken/wonden' onder zijn poten


alice

Aanbevolen berichten

hoi

ik heb al 1 jaar een konijn waar ik gek op ben,

maar ik heb vandaag gemerkt dat hij rode plekken onder zijn achterse poten heeft. ik weet niet wat het is, misschien is het geen wond maar is het gewollen...??

ik voel me verdrietig en hoop dat er niets aan de hand is met mijn konijn

weten jullie wat het kan zijn?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

het kan irritatie zijn (als je het hok te weinig verschoond en hij dus veel in urine loopt kan dat erg gaan irriteren) het kan ook door een te harde of scherpe bodem komen (konijnen die op roosters gehouden worden hebben ook vreselijke zooltjes), het kan zijn dat hij zelf overmatig zijn pootjes wast (uit verveling bijvoorbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of een te harde onder grond heeft en of veel stampt.Vooral rex konijnen zijn gevoelig onder hun voetzolen.Toch even naar da gaan voor behandeling.Des noods een rubberen mat in het hok.Wiebeld ie ook als ie zit? leunt ie van zijn ene been op de andere het kan erg pijnlijk zijn het lijkt op blaren.Dus de haren zijn er inderdaad af dan.Het gevaar met zulke plekken is dat je al gauw een infectie naar binnen kan komen bij een beschadiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sivogreen ken ik niet....

je gaat er in ieder geval het beste mee naar een dierenarts om de wonden/pekken te laten behandelen....

dan ga je kijken naar wat de mogelijek oorzaak van dit probleem is en kun je die gaan aanpakken om het mogelijkerwijs in de toekomst te vorkomen!

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .