Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik krn iemamd met groot stuk land/bos en mag daar van bomen takken afknippen voor konijn berk wilg etc. Maar mogen de konijnen dat zomaar hebben uit de natuur of worden ze er ziek van

Morgen worden ze voor de eerste keer ingeënt en mogen ze pas na bepaalde tijd de takken als je vaccinatie is ingewerkt of mogen ze helemaal niet hebben? En wat adviseren jullie verder kwa voeding hoeveel geven jullie op een dag

Geplaatst:

Ik k

7 uren geleden, Knabbeltje Babbeltje zei:

Maar mogen de konijnen dat zomaar

Ik knip wel eens wilgentakken bij een elektriciteitshuisje. Die takken worden door de gemeente verwijderd maar zolang dat nog niet gebeurt, knip ik er een tak af. Ik kijk altijd wel of er geen vogelpoep opzit. In onze tuin staat veel fluitenkruid en moet ik ook wel eens wat laten staan omdat er een vogel over gevlogen is 😉

Mooi dat je die takken kan krijgen.

Geplaatst:

Ik laat het afhangen van waar ze vandaan komen of ik ze even was of niet. Vaak spoel ik het wel eventjes af voor ik het geef.

Ik geef ze gerust vers, dat hoeft niet gedroogd. Maar omdat je vaak als er gesnoeid is veel takken krijgt, meer dan je in een paar dagen voert,  is het wel handig om een deel te drogen. Als je daar niet op let gaat het schimmelen en dat is zonde. Je kan evt ook invriezen als jouw konijnen vers lekkerder vinden dan gedroogde takken. Dan haal ik blad er af, was ik het, zaag ik het in stukken van 15 a 20 cm en leg ik het te drogen in de schuur met voldoende ruimte er tussen (elke rij in de andere richting stapelen bijv.) 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, Knabbeltje Babbeltje zei:

Maar moet ik ze eerst wassen en drogen of kan ik ze meteen geven zo?

Ik laat het net als Evee afhangen waar ik het vandaan heb. Mijn takken staan langs een doorgaande weg maar als het net geregend heeft, voer ik ze zo.

Geplaatst:
Op 14-11-2025 om 22:07, To van de Veluwe zei:

laat het net als Evee afhangen waar ik het vandaan heb. Mijn takken staan langs een doorgaande weg maar als het net geregend heeft, voer ik ze zo

Oke dankjwel ik heb ze vandaag voor eerst gegeven maar ze eten en niks van. Gisteren bij dierenarts die zeg dat ik beter 1 keer per dag alle brokken kan geven en groente ook 1 keer per dag maar. Hoe doe jij dat

Geplaatst:
Op 15-11-2025 om 22:26, Knabbeltje Babbeltje zei:

Gisteren bij dierenarts die zeg dat ik beter 1 keer per dag alle brokken kan geven en groente ook 1 keer per dag maar. Hoe doe jij dat

's Morgens strooi ik een goede handvol brokjes door de ren heen. Mijn konijnen zijn dwergen. Soms geef ik ze overdag een wilgentak. Nu zitten er nog blaadjes aan en die eten ze op maar ze knagen ook de bast van de takken.

's Avonds laat, krijgen ze een bak met groenten. Vanavond bestaat dat uit: fluitenkruid, gras, aardbeienblad, druivenblad, witlof en wortelloof en paardenbloem en wat blaadjes van Echinacea en weegbree. Soms doe ik er basilicum of iets anders bij. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .