Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi!

Ik stond vanmorgen op en toen ik Billie (4,5j) eten wou geven merkte ik op dat hij niet kwam aangerend zoals gewoonte. Hij at zijn korrels niet op en wou ook niks van hooi. Opeens had hij ook diarree/plakpoep. Ik weet het niet echt. Het ene was nog een vaste brij, het andere was echt gewoon lopend. Hij verloor overal wat stoelgang. Ik ben dan begonnen met zijn korreltjes te pletten met water en dit met een spuit in te geven (dwangvoer). Ondertussen is hij weer actief en eet hij nu wel een beetje hooi. Heeft iemand tips of raad? Moet ik nog even geduld hebben? Zijn buikje is trouwens ook mooi soepel en zacht. Morgen gaan we sowieso naar de DA. 

aangepast door Billie2021
Geplaatst:

Goed in de gaten houden. Konijnen kunnen heel goed verbergen hoe ziek ze zijn. De mijne doet alsof hij hooi eet, maar eigenlijk bijt hij het in stukjes 😓.  

Let goed op of je extra tekenen van pijn ziet en blijf de keutels in de gaten houden. 

Zolang hij blijft eten en blijft keutelen kan het zijn dat er iets dwars gezeten heeft. Of dat er teveel korrels of groenvoer is gevoerd wat eenmalig diarree heeft gegeven.  

Blijft het eten moeizaam, dan zou ik wel naar de dierenarts gaan morgen. 

Geplaatst:
17 uren geleden, bunnyempress zei:

Goed in de gaten houden. Konijnen kunnen heel goed verbergen hoe ziek ze zijn. De mijne doet alsof hij hooi eet, maar eigenlijk bijt hij het in stukjes 😓.  

Let goed op of je extra tekenen van pijn ziet en blijf de keutels in de gaten houden. 

Zolang hij blijft eten en blijft keutelen kan het zijn dat er iets dwars gezeten heeft. Of dat er teveel korrels of groenvoer is gevoerd wat eenmalig diarree heeft gegeven.  

Blijft het eten moeizaam, dan zou ik wel naar de dierenarts gaan morgen. 

Ik heb vanmorgen naar de dierenarts mogen gaan! Hij gaf mij dwangvoer, pijnstiller en iets voor de maag en datmen, alsook iets voor de eetlust. Voorlopig nog geen resultaat. Geen keutels meer sinds gisterenmiddag. Hij voelde geen verstopping etc.

Geplaatst:
9 uren geleden, Billie2021 zei:

Geen keutels meer sinds gisterenmiddag.

Hoe controleer je dat? Ik heb een hok (en dat staat in een grote ren)  en dat is dan helemaal schoon en sluit ik het zieke konijn op met bijv. 10 brokjes en een takje van dit en een blaadje van dat en water en dan kijk ik regelmatig of er iets gegeten is en of er gekeuteld is. Als dat niets oplevert ga ik masseren en sluit weer op. Het andere konijn kan via de trap bij het hok komen. Dus ze zitten even apart met tralies ertussen.

Zie je ook geen minikeutels?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .