Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoek overal op internet maar er is weinig te vinden over hoe een blaasontsteking voorkomen kan worden.

De meesten weten dat Leeuw darm problemen had en geen vers of gedroogd groen kon verdragen.

Dat is gelukkig na zijn operatie om een blaassteen te verwijderen geen probleem meer. Dus sinds 4 a 5 maanden krijgt hij elke dag flinke porties vers groen en veel minder brok.

Het dieet sindsdien is als volgt:

*Smorgens en savonds 15 a 20 gram voor 2 konijnen Beaphar care plus.

*Daarna 2 bakjes (niet heel groot) met mix van 4 blaadjes Romeinse sla, flinke pluk dille, handje veldsla, soms Rucola, komkommer, halve stengel bleekselderij in kleine stukjes en soms klein plukje peterselie. Heel af en toe radijsloof, wortelloof en klein stukje appel in kleine blokjes.... 

Daarnaast altijd flinke hoeveelheid Timothy hooi en water. 

Om de dag een haarbal digestive brokje voor beiden. 

Ook heeeel af en toe beetje gedroogde kruiden 2 a 3 keer per maand klein handje.  

Wat is nou het beste dieet om blaasontstekingen, gruis tegen te gaan? Ipv kak problemen zit hij nu met blaasproblemen🙄🥴 voor de kak had hij geen blaasproblemen...

Ik had een tijdje geleden witlof erbij gedaan maar zag 2 dagen later al witte poepjes. Dus schijnbaar te veel calcium voor meneer. Dat weg en geen wit meer. 

We gaan hem proberen elke dag extra water of thee te geven om toch nog meer vocht naar binnen te krijgen. 

Alle tips zijn welkom 😊

Geplaatst:

Heb het even gewogen en komt ongeveer op 130gram 2x per dag. Dus 260 in totaal. Heb er nu een paar kleine blokjes paprika bij gedaan. Maar ze trekken er nu beiden hun neus voor op🙄 Altijd als ik iets nieuws probeer laten ze het eerst staan, maar vaak gaan ze er later toch maar van eten🤪 Hoop ook vandaag😇 

Geplaatst:

Paprika lusten ze echt niet 🙄 Mr Jingles nam een hapje maar vond het ook niks🤣 Dus dat gaat weer van het menu...

Ze eten veel groen en ik maak het extra nat. Dus kwa vocht zou het goed moeten zijn. Ze drinken goed uit de fontein maar we geven Leeuw nu een extra spuitje water elke dag. 

Gaat al extra water met de medicatie...dus 2 extra spuitjes water. 

Leeuw heeft geen darm problemen meer. Hij kan alles eten zonder problemen.

Is er nog iets wat ik extra kan doen? 

Geplaatst:

Ik heb de cranberries 100% besteld zonder toevoeging.  Bij de apotheek hadden ze cranberry sap maar met toevoeging dus heb dat maar niet gedaan.  Voor ons zijn de cranberries vaak extra gezoet dus die mogen niet. Maar pure cranberries zijn wat zuurder van smaak en heeft alleen zijn eigen suikers. De dierenwinkel bij ons gaat ze ook speciaal voor Leeuw bestellen maar dat duurt nog even. Dus heb ik maar via de webwinkel besteld voor nu. 

• Vind ik leuk 1
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .