Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van een foto is dat niet te doen. Dat geeft nooit zekerheid en mis zitten kan echt grote gevolgen hebben.

Ga met de konijnen naar een kundige dierenarts met kennis van konijnen en laat het daar nakijken.

• Mee eens! 3
Geplaatst:

Een foto is statisch, je weet niet hoe er wordt gedrukt om de eventuele penis te tonen, om maar iets te noemen. Er zijn ook twijfelgevallen, waarbij het zelfs voor mensen die dit beroepsmatig doe, moeilijk is. 

In dit geval weet ik het ook niet, twijfel. Als je nu konijnen van elkaar moet scheiden, dan is een foutje over een paar weken een groot probleem. Ik weet niet of er al gevaccineerd is, maar dat zou je natuurlijk kunnen combineren. 

Ik denk dat twijfelen als leek, normaal is en ook of wat je gekocht hebt wel klopt. Als je een oeps nestje hebt gehad, weet je ook waarom. Soms heeft een ram een gespleten penis, of is de vulva wat anders van vorm, dan de standaard plaatjes.

Al die kleine verschillen maken dat een foto op deze leeftijd geen uitsluiting geeft. Als de ballen indalen wordt het wel duidelijk, maar dan ben je voor het scheiden van konijnen echt te laat. Rammen zullen met 8 weken bij hun moeder weg moeten en broers en zussen moeten ook met 10 weken van elkaar gescheiden worden. Deze marge houd je aan, omdat verkopers soms liegen over de leeftijd en je geen zwangere ukkies wilt hebben en uiteraard ook geen incest. 

Ik hoop dat je er uit komt met een professional, bij voorkeur de dierenarts.  

• Mee eens! 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .