Ga naar inhoud

Het algemene inentingen topic


_Danielle

Aanbevolen berichten

  • Reacties 974
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga maar weer eens lyomyx smokkelen denk ik... braaf in de ijskast bewaren en als er myx zou uitbreken in Genève kan ik ze toch enten. Vorig jaar, ondanks geruststelling van Esther toch te bang geweest...

Loes, stom, ik kom 2 weken later naar België en zou dan langsgaan om de enting te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrijdag 27 maart is het de beurt aan ons Flappy'je, Boris en Belle.

Voor B & B is't de eerste keer.

Onze D.A. geeft ook de 2 prikjes tegelijk, en ze doet controle van oortjes, nageltjes, tandjes,... de hele rimram dus.

Ze laat alle konijntjes om enkele dagen samen komen, zodat de entingen kunnen gedeeld worden door alle bunny-bezitters.

Ik betaal dus 1 visite (voor 3 bunny's) plus 2euro per bunny voor de prikjes.

Zo'n 27 euro dus, en dan zijn ze weer een half jaar okéétjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is de entdag 21 april, vind ik persoonlijk een beetje laat.

ik was alweer in de stress toen ik zonet mn meisje met raar plekje op haar neus zag. was viezigheid (gelukkig!)..

hier kost het 16,75 per konijn (voor beide prikken) was mijn oude Da toch stukken goedkoper!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren een kaartje gekregen van de dierenarts met de uitnodiging voor het konijnen inentings spreekuur. Ik heb nog nooit een konijn laten inenten (heb nooit geweten dat dat zo belangrijk was) maar overweeg nu om Moos en Francientje wel te laten inenten. Ik wil alleen wat dingen weten.

A. kan het zijn dat ze er 1 of 2 dagen niet zo lekker van zijn (mijn katten zijn namelijk vaak een dagje niet zo lekker na de enting).

B. kunnen ze na de enting ook echt geen konijnenziekte meer krijgen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline, doen ze het niet standaard daar in swis?

Het is hier verboden zelfs...

ALLE dieren met myx worden hier standaard afgemaakt en moeten aangegeven worden, dan komt er een schutskring etc... Er is bijna geen myx in CH, vorig jaar eerste geval in 10 jaar ofzo...maar laat dat nu net vlakbij geweest zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht net; ik loop even binnen bij de dierenarts om de hoek. Even informeren of ze ook een konijnenspreekuur hebben want voordat het spul naar buiten gaat wil ik ze wel graag ingeënt hebben. Nou zijn ze net vanmorgen gekoppeld en ben ik niet van plan om ze deze week NOG meer stress te bezorgen, om over mezelf maar te zwijgen zeg! Maar nou hebben ze alleen op donderdagavond nog inentings konijnenspreekuur en dan voor het speciale groepskortingstarief van 22,50 per konijn! Daarbij is dat alleen voor MYX en niet voor dat andere virus (nzv oid?) alleen maar prikjes, geen gezondheidchek of wat dan ook... dus ik dacht; DAT KAN BETER! (vooral dat ze alleen maar wisten van MYX en ook al vroeg ik of er echt niets anders ook nog nodig was, dat was alles...)

Is er heel toevallig iemand uit den haag die een dierenarts weet waar je erg tevreden over bent? En die prettige prijzen hanteerd, ik heb zeker wat over voor de nijnen, maar ik moet wel erg op de kleintjes letten en als het dan beter voor minder kan rijden we er wel een keertje voor om! Ik dacht al om rond te gaan bellen maar met drie tetterende kinderen aan tafel gaat een mailtje toch even sneller en makkelijker!

Ik hoop op tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht net; ik loop even binnen bij de dierenarts om de hoek. Even informeren of ze ook een konijnenspreekuur hebben want voordat het spul naar buiten gaat wil ik ze wel graag ingeënt hebben. Nou zijn ze net vanmorgen gekoppeld en ben ik niet van plan om ze deze week NOG meer stress te bezorgen, om over mezelf maar te zwijgen zeg! Maar nou hebben ze alleen op donderdagavond nog inentings konijnenspreekuur en dan voor het speciale groepskortingstarief van 22,50 per konijn! Daarbij is dat alleen voor MYX en niet voor dat andere virus (nzv oid?) alleen maar prikjes, geen gezondheidchek of wat dan ook... dus ik dacht; DAT KAN BETER! (vooral dat ze alleen maar wisten van MYX en ook al vroeg ik of er echt niets anders ook nog nodig was, dat was alles...)

Is er heel toevallig iemand uit den haag die een dierenarts weet waar je erg tevreden over bent? En die prettige prijzen hanteerd, ik heb zeker wat over voor de nijnen, maar ik moet wel erg op de kleintjes letten en als het dan beter voor minder kan rijden we er wel een keertje voor om! Ik dacht al om rond te gaan bellen maar met drie tetterende kinderen aan tafel gaat een mailtje toch even sneller en makkelijker!

Ik hoop op tips!

vraag t BB-lid Castarah eens. Zij woont ook in Den Haag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .