Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal. Al 7 jaar lang heb ik gezorgd voor mijn lieve tamme konijn (ram). Echter kan ik door omstandigheden niet meer op de manier voor hem zorgen als dat ik zou willen. Nu heb ik heel wat konijnenopvangen doorgespit en gekeken naar een nieuw huisje maar ik zie dat de hokken hier altijd erg klein zijn. Mijn konijn loopt los en leeft niet in een hok, is zindelijk en ook tam, hij wil alleen niet opgepakt worden maar aaien vind hij heerlijk. Door deze kleine ruimtes twijfel ik enorm of hij dan wel echt beter af is ergens anders, wat uiteindelijk wel zal moeten. Hebben jullie nog tips waar je weet dat konijnen voldoende ruimte krijgen?

Geplaatst:

Bedoel je dat de hokken op de opvangen klein zijn, of de voorwaarden die ze aan de nieuwe eigenaren stellen voor het verblijf? 

Het klopt dat de opvangen zelf helaas weinig ruimte kunnen bieden, daarvoor zijn er te veel konijnen en dat zou voor de vrijwilligers ook niet bij te houden zijn met schoonmaken. Maar gelukkig is dat maar een tijdelijke tussenstop naar een nieuw thuis met maatje en meer ruimte.

Maar als je liever zelf meer controle hebt over waar jouw konijn terecht komt, dan zou je bijvoorbeeld via de website verhuisdieren hem kunnen herplaatsen. Ik zou deze site verkiezen boven marktplaats, ik heb het idee dat mensen zich daar bewuster voorbereiden op een nieuw huisdier dan de mensen die via marktplaats zoeken.

Dan zul je zelf wel meer tijd en ruimte vrij moeten maken voor de koppeling met het nieuwe maatje, wat via de opvang een stuk makkelijker gaat. 

Geplaatst:
13 uren geleden, Frotje18 zei:

Hebben jullie nog tips waar je weet dat konijnen voldoende ruimte krijgen?

Aan het opschrift van het topic begrijp ik dat je wilt stoppen met het houden van een konijn. Ik denk niet dat er konijnenopvangen zijn die zitten te wachten op weer een konijn erbij om te herplaatsen. Vaak zitten ze vol. Maar je kunt een konijnenopvang benaderen. Als je je konijn ooit uit een konijnenopvang gehaald hebt, kun je hem daar tegen een kleine vergoeding weer terugbrengen. En dan gaan ze een nieuw baasje zoeken die meer ruimte heeft dan in de opvang. Niet zomaar verkopen en zeker niet op Marktplaats.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .