Ga naar inhoud

Casteren 2 dames...


Farfa

Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Onze twee dames, Pandan en Twinkie zijn alweer bijna een halfjaartje oud, en ik wil eigenlijk zo snel mogelijk beginnen met het castratie-proces. Ik heb gelezen dat hoe jonger ze zijn (na een half jaar) hoe beter, omdat ze dan gemakkelijker herstellen.

Daarnaast wil ik de hormonen zoveel mogelijk voor zijn, zodat de zusjes gewoon samen kunnen blijven en niet gaan vechten.

Wat is slim om te doen? Afwisselen in castreren of tegelijk laten doen?

Ik kan me zo voorstellen dat afwisselen zorgt voor verwarring, en misschien ook (tijdelijk) voor een scheve rangorde...

Alle tips en tricks zijn welcome!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik raad ook tegelijk aan, maar zou ze zo min mogelijk apart houden. Wel zorgen dat je na de castratie thuis bent en goed op ze kunt letten. Ik zou ze 1 a 2 dagen apart houden zodat je wel goed kan zien wie eet en wie keutelt etc, maar ze dan echt weer samen zetten. En tijdens het apart zetten wel zorgen dat ze contact hebben met elkaar door gaas/tralies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dierenarts heeft me toen ik Snuffel liet sterriliseren om ze gescheiden te houden tot de wond goed genezen was. Ik had ook twee voedsters en hij zei dat ze weer opnieuw de rangorde zouden gaan bepalen.

Ik heb ze toen 10 dagen apart gehouden (wel de kooien naast elkaar) en pas opnieuw gekoppeld na de nacontrole.

Wat hij voorspelde bleek ook te kloppen. Ze hebben in het begin heel wat afgereden en gegromd...

Ik zou ze ook allebei tegelijk laten sterriliseren. Zo hoef je ze maar 1 keer uit elkaar te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .