Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Wat Evee zegt: minstens 4 vierkante meter. Alleen zo’n hok van de dierenwinkel of online shop is niet voldoende. Zo’n hok stamt uit de tijd dat mensen konijnen hielden om ze op te eten, dus wil je niet dat ze bewegen. Daar krijgen ze spieren van, zo taai 😉

 

Door omstandigheden is mijn manneke een binnenkonijn geworden. Hij is 100% free roam, maar hier heb ik bewust voor gekozen. Ik bedoel, als je huisdieren neemt dan weet je dat er soms meubels aangetast (?) worden. Vraag maar onder andere aan mijn gordijnen, salontafel, voetenbank en hoeken van de muren (die zijn nu beschermd). Dus als je je nijnen binnen wilt houden, zorg dat je je kamers bunny proof maakt. 


Konijnen zijn sociale wezens; je kan ze dus niet alleen houden. Laat je niet afleiden door wat je op social media ziet.
 

Knuffelen voor een konijn is heel anders dan wat wij als mensen er onder vinden vallen en wat we (of althans ik) gewend was met honden en katten. Het gaat (hier althans) op hun tijd. Ik voel me altijd wel vereerd als mij gevraagd wordt om te aaien.
 

Optillen vinden ze niets. Ik zou bijna willen laten zien hoe mijn manneke mijn arm heeft toegetakeld toen ik hem optilde om in zijn mand te doen. 
 

Het zijn rare beestjes (als ik dat mag zeggen). Ik ben opgegroeid met honden, heb katten gehouden en konijnen zijn heel heel anders. 
 

Niet dat ik mijn manneke zou wegdoen. Hij is heel schattig, ookal soms een beetje agressief en wilt hij in broeken en enkels bijten en vindt hij mij alleen aardig als ik iets lekkers voor hem heeft.😅

 

Dit hele relaas is eigenlijk een beetje (oftewel TL;DR) weet waar je aan begint 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .