Ga naar inhoud

Ondergrond voor balkon


Aanbevolen berichten

Wat is de beste ondergrond voor een konijnenverblijf op een balkon?

 

In mijn tuin maken konijnen er best een bende van, maar daar regent het en kun je het achteraf eventueel allemaal wegpoetsen.

Maar op een balkon lijkt het me meer schade aan te brengen.

 

En als je er iets onder legt, moet het ook kunnen ademen anders blijft het vocht eronder zitten en gaat het schimmelen.

 

Ik wil nml gaan verhuizen maar niet later met een beschadigd balkon zitten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat als je het goed bijhoud, de toiletbakken, dat het wel te doen is zonder ondergrond. Natuurlijk moet je wel een aantal toiletbakken zetten.

Dat is wel te poetsen lijkt mij. Mijn ren bestaat ook gewoon uit stoeptegels, is overdekt, en ook dat is goed bij te houden. 

 

Ik denk dat het meeste wat je aan ondergrond neerlegt inderdaad voor schimmel en vocht zorgt. En als je kiest voor van die klik-tegels die je op balkons wel eens ziet is dat niet ideaal voor de konijnenvoetjes en loopt urine daar toch ook tussen (en evt, keutels). 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon stoeptegels leggen zou misschien nog wel een goed idee zijn, dan hebben ze dezelfde ondergrond als nu.

Ik zal al te denken aan van die houten terrastegels, daar hebben ze er nu ook een paar van, en daar liggen ze vaak op. Is misschien toch wat aangenamer dan op de koude stenen 😁.

 

Ik maak me ook het meest zorgen over de urine. Dat is toch een vrij sterk goedje. En als je dat laat intrekken weet ik niet of het er nog af gaat. Ze gebruiken nu de toiletbakken ook niet voor al hun behoeften helaas.

 

Ik heb ze in het begin een tijd binnen gehad en de urinevlek op de muur was er niet uit te krijgen. Met het verven van de muren met latex moest ik er toch wel een paar lagen extra over aanbrengen, en het was daarna nog steeds zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .