Ga naar inhoud

Ultrasoon geluid tegen ratten


Aanbevolen berichten

Wij en onze buren hebben last van ratten. Nu vernam ik vandaag dat onze buren een toestelletje met ultrasoon geluid hebben geplaatst om de ratten te verjagen. Is dit OK voor onze konijnen? Kunnen ze dat horen? Welk effect kan dit op hen hebben? Ik zie geen gedragsverandering bij hen maar zou niet graag hebben dat ze daar constant last van zouden hebben. Ik heb al zorgen genoeg rond hen 😏

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit horen ze inderdaad wel, je weet natuurlijk niet hoe vaak hij afgaat. In principe alleen als er eentje in het gebied van de sensor loopt. Of je het zelf hoort hangt af van de diersoort waar je hem op instelt en hoe goed je zelf hoort. Ik heb zelf veel last van katten, met een K dus. Ook wel gekeken naar of ultrasoon uitkomst kan bieden, maar omdat konijnen het horen en het niet echt zou helpen heb ik daar van af gezien.

 

Bij ratten kan ik me voorstellen dat het apparaat een piep uitzendt in de frequentie waarop ratten communiceren, dus dat het kan lijken alsof er een andere rat in het territorium zit. In mijn hoofd zit een half verhaal dat de mannetjes geluid maken. Of het werkt, ik weet het niet.

 

Ik zou je aanraden om de konijnen goed te blijven observeren en ook eens uit te zoeken of zo'n apparaat wel werkt. Als je er met de buren over wilt praten, dan zul je toch met een onderbouwd verhaal moeten komen. Zij doen natuurlijk ook gewoon maar alles om die beesten weg te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik begrijp de buren ook volledig. Wij gaan ook proberen met rattenvallen. Er liep gewoon 1 over ons terras 😱

Ik dacht dat er een continu geluid was waaraan ze blootgesteld zijn.

We zullen het effe aanzien en de konijnen goed in het oog houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .