Ga naar inhoud

Konijn soms ziek


Aanbevolen berichten

Hallo konijnliefhebbers,

 

ik heb een vraagje. Mijn konijn is soms ziek. Het is heel onregelmatig, soms zit er 3 maand tussen, soms 1 week. Haar symptomen duren maar ongeveer 3uurtjes, daarna is ze terug de oude. De symptomen zijn: ingedeukte rug/achterhand, snel ademen, plassen, niet willen rondwandelen (maar gewoon blijven liggen in een hoekje) en daarnaast heeft ze ook geen eet en drinklust. Ik kan helemaal niet linken, waarom ze iedere keer ziek is. Mijn konijntje leeft binnen en heeft uiteraard onbeperkt hooi en water. Ik ben al eens naar de dierenarts geweest, toen ze zoiets meemaakte. Jammer genoeg is dit geen dierenarts met kennis van konijnen...

Herkent er iemand deze symptomen? Wat zou dit zijn?

 

groetjes, Mila

aangepast door Mila Peeters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk aan blaas- of nierstenen, of iets in die richting, blaasgruis. Wat ook nog kan is dat er iets met de baarmoeder is, als ze die nog heeft. Je hebt het over ze, dus ik ga even uit van een voedster. Blaasontsteking die steeds terug komt zou ook kunnen, maar stenen/gruis en blaasontsteking kunnen ook weer samen voorkomen.

 

Zou je een overzicht willen maken wat je haar aan voeding geeft per dag? Wat je ook even zou kunnen kijken is naar de hardheid van het water in jouw omgeving. Deze vragen stel ik, omdat het zou kunnen zijn dat ze teveel calcium binnen krijgt.

 

De darmen haal ik zo 123 niet uit het verhaal, maar die zou ik nog wel in het achterhoofd houden. Aan de hand van jouw verhaal zeg ik, breng eens wat urine naar de dierenarts en laat dat checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .