Ga naar inhoud

Goed hooi omg utrecht


Zomer88

Aanbevolen berichten

Staat er niets op marktplaats? Je kunt ook eens op de boktmarkt kijken, is een paardenforum. Daar vond ik laatst ook hooi. Gewoon "hooi" intypen, postcode en zoeken maar.


 


Ik let zelf altijd op of erbij staat of het geschikt is voor paarden. Veel planten die giftig zijn voor paarden zijn dat ook voor konijnen, en andersom. En je kunt het natuurlijk altijd vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de vorige keer via mp gekocht. ik vond het er best goed uit zien.. meer plantjes als in het hooi van de winkel enz maar de DA vond het dus maar niks haha. ik had het ook wel gevraagd aan de boer en die zei dat het geschikt was voor paarden. maarja, top was het dus niet. daarom heb ik het liever via via. want ik weet kennelijk niet hoe goed hooi eruit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vraag ik me ook af. Ik heb altijd hooi voor paarden en (ook met het gedoe van de lupine) nog nooit iets giftigs of slechts erin aangetroffen. Wat voor paarden kan, kan voor konijnen ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou te dun, geen goede kwaliteit, niet genoeg plantjes. rook niet lekker zei ze haha.


 


maar ik heb niet zoveel verstand van hooi, vond het er al beter uitzien dan het samengeperste hooi in de tuincentra. maarja, ik vraag wel eens bij collega's rond of er ergens een paard staat, dan ga ik daar eens kijken en vragen of het daar beter is.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij ook. Jammer dat je dierenarts het niet lekker vindt ruiken en er niet genoeg plantjes in zitten naar haar smaak maar gelukkig hoeft zij het ook niet op te eten. Als je konijnen het maar lekker vinden, die kunnen dat prima zelf beoordelen lijkt me.

Ik zou echt geen ander hooi pakken als ze het goed eten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zelf ook nog op zoek. Bij de dierenwinkel is het vaker niet dan wel echt lekker, en ik ben wel eens bij een boer geweest maar daar zat zoveel stro tussen, dat het ook niet echt je-van-het was. (Wel spotgoedgoop.) Ga binnenkort even een baaltje halen bij het bedrijf waar de manege hier ook wel eens hooi vandaan haalt. Een van de paarden stond een tijdje op hooi ipv kuil op advies van de dierenarts. Dat zag er toen wel goed uit. Geen idee of het volgens de konijnen ook lekker smaakt, want daar valt niet altijd een pijl op te trekken.
Mocht het bevallen, dan zal ik wel even de naam/adres van het bedrijf hier neerzetten :) .

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, een hooietende DA.. ja.. nouja, ze is er erg begaan mee, laat ik het daar op houden. we waren juist bij haar en ik had wat hooi meegenomen omdat ze ineens erg anders zijn gaan eten (zie andere topics, drinken slecht en eten slecht hooi van 1 op andere dag). Daarom dook ze er even helemaal in haha maar het klinkt zo los een beetje gek.


 


@ Marjoleintje.. ik ben erg benieuwd. ik lees graag het adres als het goed hooi is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .