Ga naar inhoud

konijn stil en eet niet.


MaritS

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Vanochtend om half 9 deed ik brokjes in mn konijn dr voerbakje en legde ik sla neer. Normaal sprint ze er altijd op af maar nu bleef ze gewoon liggen. Toen ging ik kijken of ze een tarwetje wel aannam want dat is haar lievelingseten maar dat nam ze ook niet aan. Toen ik het kooitje open deed sprong ze er wel uit maar toen ging ze ergens weer liggen. Nu nog steeds ligt ze een beetje stil in een hoekje en eet ze niks. Wat moet ik doen? Nog even afwachten? Mijn dierenarts is ook niet open op zaterdag..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch contact opnemen met een dierenarts. Er is altijd een arts die dienst heeft in het weekend voor spoed en een konijn dat niet wil eten valt daaronder.

Beterschap voor je konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal wisselen de dierenartsen in de buurt tussen weekenddiensten, bij mij  in ieder geval. Ik zou zeker even bellen, dan beslist de DA wel of je langs moet komen of niet. Het is natuurlijk wel zo dat je het vanochtend merkte en geen idee hebt of het al de hele nacht gaande is. Heeft ze wel gewoon keutels gehad vannacht en gedronken? En kan je zien of ze hooi heeft gegeten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook even kijken of er een dierenarts in de buurt toevallig gewoon open is op zaterdag. Dat scheelt weer. Maar ik zou absoluut wel actie ondernemen. Een konijn laat altijd erg laat merken dat hij/zij wat mankeert en om dat dan weer op gang te krijgen is alleen maar lastiger naarmate het langer duurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaa ik werd doorverwezen naar spoed maar de kosten zouden daar oplopen naar 130 euro. Pfoe.. Dus heb gekeken welke dierenarts in de buurt vandaag open was en kon er meteen terecht dus dat was fijn. Misschien wel een blijver ook die dierenarts. Hij denkt dat t niet eten komt doordat hij ergens van is geschrokken of beetje stress had ofzo. Maar bailey blijkt ook haakjes te hebben.... :/ Maar hij zegt dat hij twijfelt of hij daardoor nu niet wil eten. Maargoed ik kom woensdag weer bij hem terug om te kijken hoe dingen zijn verlopen. Hij zei ook dat ik hem gewoon altijd prive kan bellen als dingen echt verergeren dus das fijn. Nou merk ik dat hii met dwangvoeren echt ontzettend knarsetand. Is dit normaal? De vorige keren met dwangvoeren deed ze dit niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knarsetanden en niet eten klinkt mij toch niet goed in de oren. Ik hoop, net als domino, dat je wel pijnstilling e.d. gehad hebt. Ook vind ik woensdag wel vrij laat om iets aan de haakjes te doen. Die haakjes lijken mij een waarschijnlijkere boosdoener dan dat het konijn geschrokken zou zijn. Als het morgen niet beter gaat, zou ik zeker weer contact opnemen met een dierenarts.

Helaas kan ik niet direct plaatsen hier, maar hopelijk komt er nog meer hulp. Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen verdere pijnstiller meegekregen? De meeste pijnstillers werken maar zo'n 12 uur en dat zou dan inhouden dat je de paasdagen nog door moet. Als je konijn last en pijn heeft van de haakjes kan je daar nog wel meer problemen mee krijgen. Ik zeg niet dat het zo is, maar de kans is er wel.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .