+ Toon categorieën

Veelgestelde Vragen

WAT ZIJN JULLIE CONTACTGEGEVENS?

Wij zijn per email bereikbaar op info@bunnybunch.nl
Telefonisch, via de whatsapp of sms kun je ons bereiken op 06-83712457

Wil je langskomen dan kan dat tijdens onze openingstijden of op afspraak op het adres Cruijckelcreke 4 B te Wissenkerke. Lees de afhaal informatie door, wij zijn gevestigd aan de binnenkant van een bedrijfsverzamelgebouw en dat kan soms wat lastig te vinden zijn als je er niet bekend bent.

HET PRODUCT DAT IK WIL BESTELLEN IS NIET OP VOORRAAD, KOMT HET WEL WEER BINNEN?

Nee, er komt geen nieuwe voorraad meer binnen. Eind mei stopt de webwinkel. 

VRAGEN OVER DE VERZENDING?

De bestelling wordt pas verzonden na ontvangst van de betaling. Bij betaling via ideal, paypal, creditcard of bancontact is dat direct, kies je voor overschrijving wachten wij eerst tot de betaling bij ons is bijgeschreven. Het duurt als de betaling ontvangen is 1 tot 3 werkdagen voor jouw bestelling door ons verzonden word. PostNL doet er dan vervolgens 1-5 dagen over om het te bezorgen. Dit kan in drukke periodes soms wat langer duren. 

Ik probeer elke doordeweekse dag in te pakken, maar het kan voorkomen dat er soms een dagje niet ingepakt wordt. Bunnybunch is een eenmanszaak, en soms zijn er andere verplichtingen. Op zaterdag en zondag verzend ik niet, omdat er in onze regio ook geen pakjes opgehaald worden door postNL in het weekend. Bestel je in het weekend, dan zal jouw bestelling dus op maandag of dinsdag verzonden worden.

Voor meer informatie over verzendingen en verzendkosten kun je kijken op onze pagina over verzending.

IK KAN NIET INLOGGEN, WAT NU?

Dat kan zijn omdat er geen account is, omdat je bijvoorbeeld eerdere bestellingen als gast hebt afgerekend. Maar het kan ook zijn dat je een nieuw wachtwoord aan moet vragen. Als je het wachtwoord aanvraagt, krijg je eerst een email toegestuurd met een link. Als je op die link klikt wordt er een nieuw wachtwoord gegenereerd, dat krijg je in een aparte e-mail toegezonden. Dat kan soms enige minuten duren, dus heb geduld.

Er bestaan op bunnybunch 2 soorten accounts, je kan met je forum account niet inloggen op de webwinkel, en je kan met je webwinkel account niet inloggen op het forum. Dat zijn twee systemen die los staan van elkaar.

DE IDEAL OF PAYPAL BETALING IS NIET GELUKT, WAT NU?

Het komt wel eens voor dat de betaling via ideal niet lukt door onvoldoende saldo, het verkeerd intoetsen van een pincode, of door een storing bij onze of jouw bank. Ook paypal betalingen slagen wel eens niet. In de meeste gevallen worden bestellingen waarbij de betaling niet slaagt of door de klant afgebroken worden automatisch geannuleerd. Je kan de bestelling dan het beste opnieuw proberen te plaatsen.

Op het moment dat je tot aan de betaalpagina bent gekomen, staan de producten wel al voor je gereserveerd. Probeer je nogmaals een zelfde bestelling te plaatsen, maar zijn de producten niet meer op voorraad? Dan kan dat zijn omdat ze voor de eerdere bestelling nog voor jou gereserveerd staan. Het kan namelijk eventjes duren voor de bestelling in het systeem op geannuleerd komt te staan, en tot die tijd komen de producten uit de eerdere bestelling niet vrij. Het beste kun je dan even contact met ons opnemen, zodat wij de eerste bestelling kunnen annuleren.

Klik je op annuleer tijdens het betaalproces van ideal, dan is jouw bestelling ook direct geannuleerd in onze webwinkel. Wil je alsnog bestellen, dan zul je de bestelling dus opnieuw moeten plaatsen.

WAT DOEN JULLIE MET DE PERSOONLIJKE GEGEVENS DIE IK INVUL BIJ MIJN BESTELLING?

Wij gebruiken de gegevens voor het verwerken en verzenden van de bestelling. Jouw adres, e-mailadres en telefoonnummer geven wij door aan de vervoerder, zodat je per email een statusupdate ontvangt over de levering. Bij vragen of problemen kan onze vervoerder ook telefonisch contact met je opnemen. Zelf kunnen wij ook telefonisch contact met je opnemen mocht er iets zijn met de bestelling. Mocht je geen telefoonnummer willen verstrekken is dat ook mogelijk, vul dan 10x de nul in in dat veld. Een e-mailadres is wel vereist voor het kunnen plaatsen van een bestelling op onze website. Als je geen of een foutief emailadres invult krijg je geen bevestiging van de bestelling en ook geen email met de track and trace code van het pakket.

Wij geven geen gegevens door aan andere partijen tenzij wij dat wettelijk verplicht zijn. Op dit moment verzenden wij ook geen nieuwsbrieven.

Er is wel één uitzondering die wij maken, bestel je een donatiepakket in onze webwinkel, dan geven wij jouw naam door aan de konijnenopvang waar het donatiepakket voor is. Behalve de naam geven wij verder geen contactgegevens door.

KAN IK EEN BESTELLING RETOUR STUREN?

Je hebt na ontvangst van je bestelling de wettelijke termijn van 14 dagen de tijd om deze retour te sturen. Neem voor je jouw bestelling terug stuurt schriftelijk contact met ons op, dat mag gewoon per email. Stuur bij een retourzending altijd het retourformulier mee. Dit heb je per email ontvangen bij jouw bestelbevestiging en is te vinden via de link onderaan onze website.

Bij het retour sturen van een product, zijn de verzendkosten van die retourzending altijd voor jouw eigen rekening. Bij waardevolle of kwetsbare producten raden wij aan om het verzekerd retour te zenden.  Je mag zelf kiezen met welke vervoerder je het pakket terug stuurt, dat kan soms in de retourkosten schelen. Betaal je jouw bestelling altijd met paypal? Dan kun je er wel voor kiezen de retourkostenvergoeding van paypal in te schakelen, in dat geval kun je via paypal namelijk de retourkosten declareren. Dit moet je wel eerst geactiveerd hebben en kan dus niet achteraf.

Tijdens de termijn van 14 dagen die je hebt om het product te beoordelen, moet je zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Je kan het in die mate uitpakken of gebruiken zover nodig is om te beoordelen of je het product wenst te behouden. Je moet het product met alle geleverde toebehoren, in de originele staat en met de originele verpakking aan Bunny Business retourneren. Indien je na 14 dagen geen schriftelijke annulering hebt doorgegeven, is de koop een feit en kan het product niet retour gezonden worden.

Op het moment dat je aangeeft een bestelling retour te willen sturen, e-mailen wij alle gegevens door. Hierbij ontvang je ook een retourformulier. Het retourenformulier vind je ook in de email met de bestelbevestiging en via de link onderaan onze website. Vul dit formulier volledig in, zeker als je wil dat wij het aankoopbedrag terugstorten. Wij hebben deze gegevens (zoals een rekeningnummer voor terugstorting en welk bestelnummer bij de retourzending hoort) nodig om de retouren af te kunnen handelen. Heb je geen printer? Je mag de gevraagde gegevens ook op een ander papier schrijven en dat bij de retourbestelling in de doos doen. Als de gevraagde gegevens er maar op staan, en bij de retourzending in de doos zitten. 

Je ontvangt binnen 14 dagen nadat wij het product in goede staat retour hebben ontvangen jouw geld terug. Het retourrecht geldt niet voor artikelen die al gebruikt zijn, artikelen die naar wens van de consument zijn aangepast, zoals de maatwerk konijnenhokken en voor aangebroken verpakkingen zoals voer, snacks, strooisel etc. en voor snel bederfelijke goederen zoals planten. Ook als een product beschadigd tijdens het retour zenden, zal het niet vergoed worden. Pak het dus echt goed in, en verzend zo nodig verzekerd.

Is het lastig voor jou om bij een postpunt te komen om een bestelling retour te sturen? Als je een retourlabel hebt of online een verzendlabel aanmaakt, kun je je retourzending ook gewoon meegeven aan de pakketbezorger van PostNL op het moment dat hij/zij op jouw adres is om een pakketje te brengen! Meer informatie daar over op de website van PostNL.

KAN IK EEN PRODUCT OMRUILEN?

Een product omruilen kan bij het afhalen van een bestelling in Wissenkerke, Zeeland.

Voor verzending per post gekozen? Middels het retourrecht en met het retourenformulier dat per email ontvangen is, kan het product binnen 14 dagen teruggestuurd worden. Een ander product / kleur / maat kan dan besteld worden in de webwinkel. De verzendkosten komen hierbij wel voor rekening van de koper.

IK HEB EEN BESCHADIGD PRODUCT ONTVANGEN, WAT NU?

Het is altijd mogelijk dat een product tijdens transport beschadigd of dat er een onderdeel blijkt te ontbreken. Neem bij voorkeur binnen 2 dagen na ontvangst van uw bestelling contact met ons op, dan zoeken wij naar een passende oplossing. Stuur bij voorkeur per e-mail naar ons om welk bestelnummer het gaat, welk product het betreft en voeg duidelijke foto's bij van hoe de doos er uit zag bij aankomst, hoe het verpakt was en van het beschadigde product. Deze gegevens hebben wij nodig om schade bij de vervoerder te kunnen declareren.

Het kan zijn dat wij als oplossing een nieuw product of vervangend onderdeel opsturen, of dat wij (een deel van) het aankoopbedrag terugstorten. In veel gevallen is het voor ons in verband met garanties noodzakelijk om het defecte product retour te ontvangen. Voldoen brokken, hooi, stro of snacks niet aan de verwachtingen, gooi het product dan niet weg. In de meeste gevallen heeft de producent de productiecode/batchcode van de verpakking nodig en soms willen ze het product retour ontvangen om de kwaliteit te kunnen testen.

Indien u een een defect product of het verkeerde product ontvangen heeft zorgen wij dat u een verzendlabel ontvangt waarmee het product kosteloos teruggezonden kan worden.

HOE ZIT HET MET GARANTIE?

Wij houden ons aan de Nederlandse wetgeving omtrent garantie. Er is geen vaste wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Een product moet als je het ontvangt compleet zijn, niet beschadigd, niet kapot, moet het goed doen en je moet er mee kunnen doen waar het voor bedoeld is. Is dat niet het geval, laat het ons dan zo snel mogelijk na ontvangst weten zodat wij een passende oplossing kunnen zoeken. Lees ook onze algemene voorwaarden.

Je moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product mee moet gaan hangt af van wat het is.

Is het probleem met het product jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van jouw geld. Heb je het product normaal gebruikt, maar is het gewoon versleten? Dan heb je ook geen recht op gratis reparatie.

KAN IK MIJN BESTELLING OOK KOMEN AFHALEN?

Ja, dat is zeker mogelijk. Kijk voor informatie over afhalen op de pagina over openingstijden en afhalen.

NAAR WELK REKENINGNUMMER KAN IK MIJN (BUITENLANDSE) BETALING OVERMAKEN?

Ons rekeningnummer is
NL 18 KNAB 0255 337 337
Ten name van Bunny Business

WAT ZIJN DE REGELS VOOR HET GEBRUIK VAN EEN KORTINGSCODE?

Wij communiceren regelmatig kortingscodes. Deze kun je vinden op onze facebook pagina, op ons forum of via een flyer die je krijgt op een evenement of bij de adoptie van een asielkonijn. Ook kun je een kortingscode voor de webwinkel ontvangen als je de maandelijkse fotowedstrijd op het forum wint.

De kortingscode is eenmalig te gebruiken. Vergeet je de code in te vullen bij je bestelling of had je net een paar dagen voordat de code gecommuniceerd werd al besteld, is dat erg jammer. Helaas verrekenen wij de korting niet achteraf. Je kan de code bewaren en gebruiken bij je volgende bestelling, mits dit binnen te termijn van de actie valt. Codes zijn één keer te gebruiken. Gaat er wat mis tijdens de bestelling, bijvoorbeeld met het betalen, dan is de code niet opnieuw te gebruiken. Er kan maximaal 1 kortingscode per bestelling gebruikt worden.

ER ZAT GEEN CADEAUTJE OF PROBEERVERPAKKING BIJ MIJN BESTELLING, KAN IK DEZE ALSNOG KRIJGEN?

Wij proberen bij elke bestelling een klein proefzakje of ander klein cadeautje te stoppen. In sommige gevallen kondigen wij dat zelfs aan op facebook, het forum of via een banner op de website. Soms is het echter niet mogelijk om het cadeautje mee te sturen omdat het er niet bij past in de doos, zonder dat het verzendtarief omhoog gaat.

Ook kan het soms voor komen dat wij het zo druk hebben dat wij geen tijd hebben om proefzakjes te maken en ook niets op voorraad hebben wat we mogen/kunnen weggeven. Het verzenden van de bestellingen gaat dan toch voor, en dan versturen wij dus zonder iets extra's er bij. Ook zijn wij geen robots maar mensen en helaas is het menselijk om soms iets te vergeten. Mist de probeerverpakking of het cadeautje bij de bestelling, dan sturen wij dat niet na, ook niet als het een gecommuniceerde actie betreft.

Ook als een gratis product beschadigd aankomt, sturen wij geen vervangend product na. 

VERKOPEN JULLIE OOK KONIJNEN?

Nee, wij verkopen geen konijnen. Dat is voor ons een hele bewuste keuze. Wij hebben zelfs het keurmerk van konijnenbelangen, "een goede zaak" omdat wij geen levende dieren verkopen. Wij vinden dat mensen na moeten denken voor ze aan dieren beginnen. Dieren horen niet in een winkel thuis. Het is geen handelswaar maar een levend dier dat lange tijd leeft, geld kost, ruimte kost, tijd kost en als het goed is onderdeel van het gezin word. Dieren horen niet op een commerciële plek, zoals als een winkel, thuis.

Wij raden mensen aan om een konijn te adopteren uit een konijnenopvang. Daar kunnen ze je gelijk voorzien van goed advies en eventueel helpen met de koppeling - konijnen horen immers niet alleen te leven! In opvangen zitten jonge konijntjes, vaak van moederkonijnen die gedumpt zijn en zwanger blijken te zijn, maar ook oudere konijnen. Alle soorten, maten en kleuren konijnen verblijven in Asiels. Er zitten honderden konijnen te wachten op een nieuw baasje in de konijnen opvangen in Nederland op dit moment. Wil jij een asielkonijn adopteren? Kijk voor een opvang in de buurt op onze opvang- en asiellijst.

WELKE GOEDE DOELEN STEUNEN JULLIE?

Afhankelijk van welke producten wij kunnen weggeven steunen wij een goed doel naar keuze. Zo hebben wij in het verleden onder andere producten gedoneerd aan Konijnenopvang Knaagspoor te Ridderkerk, caviaopvang Beertje, konijnenopvang Joy en caviaopvang Ars Vivendi. Ook hebben wij de opbrengst van de verkoop bij onze stand op Animal Event gedoneerd aan konijnenopvang Knaagspoor te Ridderkerk.

Vanaf februari 2017 zijn wij gestart met een doorlopende donatie actie voor konijnenopvang Joy. Het is mogelijk om bij jouw bestelling producten te kopen die wij dan opsturen naar de konijnenopvang. Op die manier krijgen de asielkonijnen een leuk en lekker extraatje!

HOE VOER IK KRUIDEN AAN MIJN KONIJN?

Over het voeren van kruiden hebben wij een informatief artikel op de website staan. Daarin staat uitgelegd waar welke kruiden voor helpen, en hoeveel je er van mag voeren. Lees het artikel "Kruiden voor konijnen"

HOE LANG ZIJN DE KRUIDEN HOUDBAAR?

Het verschilt per kruid hoe lang de houdbaarheid is. Producten zonder conserveringsmiddelen zoals zijn maar beperkt houdbaar (3-6 maanden) terwijl gedroogde bladeren wel een aantal jaren bewaard kunnen worden. Op elke verpakking kruiden staat vermeld wat de houdbaarheid van het betreffende product is. De meeste producten hebben een "tenminste houdbaar tot" datum. Dat houd in dat ze na die datum vaak ook gewoon gevoerd kunnen worden, maar kijk, ruik, en/of proef dan goed of het product nog geschikt is om aan de konijnen te voeren. 

HOE KAN HET DAT ER SOMS IETS TUSSEN DE KRUIDEN ZIT WAT ER NIET IN HOORT?

Wij verkopen losse gedroogde kruiden voor konijnen en knaagdieren. Deze kruiden worden geoogst en vervolgens op lage temperatuur gedroogd, om voedingsstoffen en kleur zo veel mogelijk te behouden. De meeste kruiden gaan, om te voorkomen dat er iets tussen zit wat er niet in hoort, door een röntgenscan, een metaaldetector en een optische scan voor ze bij ons zijn. Maar ondanks dat kan er toch helaas wel eens wat in blijven zitten. Dat kan eigenlijk alles zijn wat je ook op een akker tegen kan komen: bijvoorbeeld een beetje van een ander kruid, een slakkenhuisje of een steentje. Maar helaas kan er soms ook iets van plastic of (eitjes van) beestjes tussen zitten.

Wij pakken de kruiden zelf ook met de hand in voor een laatste controle. Controleer zelf ook altijd de kruiden voor je ze aan de konijnen geeft. Kom je iets tegen dat er echt niet in hoort, laat het ons weten. Stuur dan de gegevens van de bestelling met een foto van het product naar info@bunnybunch.nl zodat we een passende oplossing kunnen vinden, en ook niet onbelangrijk, onze voorraad goed kunnen controleren.

STEUNEN JULLIE OOK OPVANGDIEREN?

Zeker! Wij steunen opvangdieren door producten die kapot, maar nog wel bruikbaar zijn te doneren aan konijnen- en caviaopvangen. Ook kapotte zakken voer en voer dat over de datum is gegaan geven wij aan de opvangdieren. Opvangen waar wij in het verleden producten aan gedoneerd hebben zijn: Caviaopvang Ars Vivendi, Konijnen- en knaagdierenopvang Het knagertje, Konijnenopvang Joy, Konijnenopvang Knijn&Ko, Konijnenopvang het Knaagspoor, Konijnenopvang Het Konijnenparadijs, dierenasiel Schouwen-Duivenland en caviaopvang het Beertje. Op dit moment is er een doorlopende donatie actie voor konijnenopvang Joy, meer informatie daar over lees je op deze pagina.

HOE SCHRIJF IK MIJ IN VOOR JULLIE NIEUWSBRIEF?

Op dit moment verzenden wij geen nieuwsbrieven. Het is mogelijk om via je webwinkel account aan te vinken dat je deze, als ze weer verzonden gaan worden, wel wil ontvangen.

HOE SCHRIJF IK MIJ UIT VOOR JULLIE NIEUWSBRIEF?

In elke nieuwsbrief, onderaan, staat een link om je uit te schrijven van het nieuwsbrief abonnement.

COPYRIGHT / AUTEURSRECHT

Auteursrecht of ook wel copyright genoemd ontstaat automatisch wanneer je iets schrijft, tekent of vastlegt. Onze volledige website is dus automatisch door auteursrecht beschermd.

De teksten op het informatieve deel van onze website en in onze webwinkel zijn of door ons zelf geschreven, aangeleverd door producenten en/of er staat duidelijke bronvermelding bij een eventueel citaat vermeld. De foto's zijn door ons zelf gemaakt, aangeleverd door producenten/leveranciers of aangeleverd door leden van ons forum of volgers van onze facebookpagina, met toestemming om op bunnybunch.nl te gebruiken en op social media en in de nieuwsbrieven die verbonden zijn aan bunnybunch.nl.

Het is dus niet toegestaan teksten en foto's van onze website te gebruiken op een eigen website of op een andere manier te kopiëren en publiceren.

VERKOPEN JULLIE NOG MAATWERK KONIJNENHOKKEN?

Nee, wij zijn begin 2018 gestopt met de verkoop van maatwerk konijnenhokken. Wij verkopen nog wel hok-accessoires zoals trapjes, anti-knaagstrips, schuilhuisjes en panelenrennen. Maar geen maatwerk konijnenhokken meer.

HOEVEEL MENSEN WERKEN ER BIJ BUNNYBUNCH?

Bunnybunch is een éénmanszaak. Om die reden kunnen wij niet altijd de service bieden die je van grote bedrijven verwacht. Evelien doet haar best, maar is er inmiddels achter dat rust ook belangrijk is om het werk vol te houden. Om die reden worden telefoontjes en emails 's avonds en in de weekenden niet beantwoord en is de webwinkel een aantal weken per jaar gesloten in verband met vakantie. Eigenaresse Evelien krijgt gelukkig wel hulp, op het forum bijvoorbeeld van vrijwilligers die helpen met het beheren van het forum, en van familieleden en vrienden die bijspringen in de webwinkel in drukke periodes.

ZIJN JULLIE OOK IN TE HUREN ALS ADVISEUR?

Is jouw bedrijf op zoek naar advies over een (nieuwe) dienst of (nieuw) product vanuit het oogpunt van iemand met veel konijnenkennis, vanuit het opzicht van de huisdierhouder? Dan is het mogelijk om bunnybunch eigenaresse Evelien als adviseur in te huren. Ook een telefonisch consult is mogelijk, bijvoorbeeld als je als particulier een uitgebreid (niet-medisch) advies nodig hebt over jouw konijnen. Bijvoorbeeld als je zit met vragen over koppelen, huisvesting of gedrag. Het tarief hiervoor is 40 euro per 30 minuten. Een afspraak kan gemaakt worden via een email of telefonisch.

HOE KOMEN JULLIE AAN DE REVIEWS BIJ DE PRODUCTEN?

Iedereen kan een review schrijven over een product in de webwinkel. Wij zetten daar geen beloning  of vergoeding tegenover en hebben dat in het verleden ook niet gedaan, juist omdat wij graag eerlijke reacties willen van klanten over de producten.  Wij kopen dus geen reacties en zetten zowel de positieve als minder positieve reacties online. Op die manier weten wij ook welke producten goed bevallen en welke minder goed, en kunnen wij ons assortiment daar indien nodig op aanpassen. Heb je ervaring met een product uit de webwinkel en wil je een reactie achterlaten? Graag! Dat helpt ons en andere konijnenbaasjes bij het maken van keuzes voor passende producten voor de konijnen! Na het invullen van een review keuren wij deze wel handmatig goed voor deze zichtbaar is, dat is in verband met controle op taalgebruik, relevantie en om spam er uit te kunnen filteren.