Ga naar inhoud

Fysiologish zout druppelen


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik moet het even kwijt hoor, nu ik bij jullie forum zit heb ik het idee dat ik eindelijk mijn gevoel (en vooral mijn zorgen) af en toe eens kwijt kan.

De meeste in mijn omgeving knikken maar wat meewarrig als ik me weer eens zorgen maak en ik zie ze haast denken (......)

Mijn zorgenkindje Snoet is afgelopen vrijdag weer eens bij de DA geweest.

Ze klonk zo benauwd, piepte zelfs en was hartsikke lusteloos.

Conclusie een flinke kou te pakken. In al die jaren nog nooit met een konijn meegemaakt!

Longen klonken prima, maar het piepen kwam door een verstopte neus.

Gelukkig absoluut geen snotneus.

Dus bij de ab ook druppels mee gekregen. Gewoon fysiologish zout, een paar keer per dag in ieder neusgat een druppeltje.

Het lijkt goed te werken, je hoort haar haast niet meer en ze begint sinds gister ook weer iets te eten.

Nu morgen voor de laatste keer de ab naar binnen zien te krijgen, maar twijfel wanneer te stoppen met druppelen.

Mischien toch nog een paar daagjes langer mee doorgaan?

Heb geen idee eigenlijk of het kwaad kan en of dat spul goed blijft. (flesje kan niet afgesloten worden nl.

Iemand enige ervaring met fysiologish zout?

Groetjes

Vanmorgen was de bak zelfs half leeg! Voor haar een hele prestatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het zelf wel eens gebruikt en volgens mij gebruiken ze dat ook vn bij mensenbaby's om de neus vrij te maken. Voor een konijn, nog nooit gehoord, maar lijkt me niet onlogish.

Volgens mij kan je als AB op is, ook stoppen met druppelen. Heeft ze ook bisolvon gekregen?

Wij hebben ook gedurende 6 jaar een zorgenkind gehad...geen hooi willen eten, altijd last van darmpjes, epilepsie de laatste 2 jaar van zijn leven... Zomer 2006 is hij bezweken aan een hartaanval tijdens een hittegolf en eigenlijk ben ik zo op BB terecht gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

Bedankt voor je snelle reactie zeg!

Ze heeft geen Bisolvon gehad, maar had er hier al over gelezen en in mijn achterhoofd geplant!

Jou verhaal klinkt alsof het over Snoet gaat, zelfde leeftijd, zelfde problemen, nu maar hopen dat het voor die zwarte later eindigt als voor die van jouw.

Groetjes van mij,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een fysologische zoutoplossing druppelen lijkt mij niet zoveel kwaad te kunnen, er zit bij de mijne (gebruik het zelf ook als ik verkouden ben, werkt beter dan die vreemde neusdruppels) in ieder geval 8 mg NaCl (dat heb je ook in je keukenkastje staan, keukenzout heet het dan ;) ) per ml in, dat is niet extreem zout. De ziekenhuisapotheek geeft aan dat het na openen een maand houdbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Caroline,

Bedankt voor je snelle reactie zeg!

Ze heeft geen Bisolvon gehad, maar had er hier al over gelezen en in mijn achterhoofd geplant!

Jou verhaal klinkt alsof het over Snoet gaat, zelfde leeftijd, zelfde problemen, nu maar hopen dat het voor die zwarte later eindigt als voor die van jouw.

Groetjes van mij,

Ik hoop het ook voor je hoor! Bij ons waren de omstandigheden gewoon extreem. Het was die dag 46 graden in de schaduw en zij hart ,wat al beschadigd was door zijn epilepsie-aanvallen kon dat niet aan.

Maar eigenlijk was het ook geen slechte leeftijd, bijna 7 was hij en dan zo'n zorgenkind...krakende wagens bollen het langst hé...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .