Ga naar inhoud

morgen worden ze weer ingeënt!


mintaka

Aanbevolen berichten

Morgen gaan Toendra, Snoet, Siebe en Savannah naar de dokter voor een gezondheidscheck en hun prikjes :)

(de mama bereidt zich nu al voor op een uitbrander, omdat ze allemaal te dik zijn.... :$)

Omdat ik besloten heb van Siebe en Savannah nog een kans te geven samen (na een verblijf in een pleeggezin), laat ik Siebe zelf inenten. Anders had ik het niet meer zelf gedaan om geld uit te sparen. Maar ik wil liever alles proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen is weer gezond verklaard! En ingeënt tegen VHS. De myx inenting is uitgesteld, omdat Inge dat liever niet in één keer doet wegens de "aanslag op het immuunsysteem" en dat ze nog steeds geen entstof in huis had. Zelf is ze geen voorstander van inenten tegen myx, maar ik wil het liever wel, zeker voor Siebe en Savannah die naar een pleeggezin zullen gaan voor een tijdje.

En dan de gewichten:

Siebe : 1,640 kg (200 gram aangekomen sinds zijn verlamming, hoera! nog minstens 100 gram te gaan)

Savannah : 2,700 kg (te dik, net op het randje, maar nog geen "morbiede obesitas" om het in mensentermen uit te drukken)

Snoet : 1,820 kg (200 gram aangekomen, commentaar van Inge: ah, zijn eetlust is ook goed zie ik)

Toendra : 2,020 kg (200 gram aangekomen, maar niet te dik)

Dus binnenkort gaan ze nog eens voor de myx spuitjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi, Siebe was dus nog helemaal niet aan de dikke kant.....Ehm..

ze zijn geen van alle te dik..

:baby:En wat heb je daarvan geleerd Mintaka ? :baby:

Niet te veel zorgen zoeken ! :kissing2:

Wat zei Inge van de vooruitgang van Siebe ?

Was ze niet razend enthousiast ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

:baby:En wat heb je daarvan geleerd Mintaka ? :baby:

Niet te veel zorgen zoeken ! :kissing2:

ja mama, ik zal er aan denken mama :P

Wat zei Inge van de vooruitgang van Siebe ?

Was ze niet razend enthousiast ?

jawel, we hebben hem laten hupsen door de spreekkamer en ze stond er stralend naar te kijken

maar ze heeft dus geen idee waar het aan gelegen heeft :$

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar waarom ze geen voorstander is van enten tegen myx....

Ze heeft zelf een konijn verloren aan een entreactie op het myx vaccin en al vaak ervaren bij konijnen van "klanten", dat de vaccinatie meer kwaad dan goed doet. Ze ent wél als er in de buurt een uitbraak is. En omdat ze onlangs konijnen binnen gehad heeft met myx, heeft ze deze keer niet te erg geprotesteerd toen ik aandrong dat ze toch zou inenten.

Ze vindt ook dat er best een week is tussen de twee vaccinaties, omdat twee inentingen in één keer een te grote impact hebben op de weerstand van het konijn. En zeker omdat ik dus met een e. cuniculi konijn zit, is dat wel aangewezen...

en ik ben dan altijd dadelijk bang dat de EC bij Toendra weer gaat beginnen...

ik heb net nog met Inge gesmst en ik ga Toendra een week preventief behandelen met Albendazole (broertje van Panacur)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deel twee van de inentingsronde: de myx vaccinatie :)

Heb gisteren van Inge Thas bericht gekregen dat ze a.s. vrijdag de inentingen zou hebben (blijkbaar moet dat uit Frankrijk komen) en als het goed is ga ik dan zaterdag op spreekuur om de mormels hun tweede prikje te laten geven.

Hopelijk worden ze er niet ziek van... Ik weet niet welk vaccin het is, maar de vorige keren was het altijd Dervaximyxo, dus vermoedelijk nu ook...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .