Ga naar inhoud

Dierenarts kiezen


Evee

Aanbevolen berichten

Wij zijn dus verhuisd. Nu zit ik dus met een probleempje.

Deze maand moeten zowel de katten als de konijnen ingeent worden.

Mijn oude dierenarts zit in Middelburg, 35-45 min rijden vanaf hier, nadeel is wel dat Hiro (een van onze katten) erge tunnelvrees heeft, en ik het hem niet nog een keer aan wil doen daar doorheen te gaan. Ik zit er dus aan te denken om voor de katten naar een dierenarts in Terneuzen te gaan.

Maar dan dus de konijnen. Die kan ik niet zomaar naar elke willekeurige dierenarts brengen. 3 opties dus: Mijn oude dierenarts houden. Een nieuwe dierenarts in de buurt zoeken (ik heb nog geen konijn-kundige gevonden) of naar inge thas gaan (40 minuten rijden ongeveer), die zeker konijnkundig is, nog meer dan mijn oude dierenarts zelfs.

Wat zouden jullie doen?

Ik zit er nu aan te denken om wat rond te gaan bellen, dan eerst met de katten naar een DA in de buurt te gaan, die uit te horen over konijnen en als alle antwoorden naar mijn zin zijn daar ook met de konijnen langs te gaan.

Het punt is dus alleen dat het voor entingen niet zo heel veel geeft, maar stel dat ik Asha (voedster) nog wil laten castreren, of een van de nijnen wordt ziek, dan wil ik wel een goede kundige dierenarts hebben om op terug te vallen. Entingen is dan een mooi moment om alvast eens wat kennis te maken en te informeren toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou je wel advies willen geven maar dan ga ik herhalen wat je zelf al hebt gezegd. In jou geval zou ik inderdaad voor de entingen naar een dierenarts in de buurt gaan, om die vervolgens uit te vragen over konijnen.

Je oude dierenarts of Inge Thas is natuurlijk leuk voor een geplande afspraak, maar minder geschikt als je een spoedgeval hebt, zeker als dat precies in de ochtend- of avonddrukte valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik eens naar deze dierenkliniek ga bellen, voor het enten van de katten eerst in ieder geval: Dierenkliniek Terneuzen

Voor de konijnen informeer ik dan gewoon. Er staat in ieder geval wel wat kloppende konijnen informatie op de site, het lijkt me ook een kliniek die wel voldoende voorzieningen heeft en alles ook. Het is 10 minuutjes met de auto vanaf hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van hieruit naar Inge is een uur rijden, dus verder dan van bij jou.

Inge is erg goed, erg toegankelijk als mens, altijd bereikbaar (ook voor spoedgevallen 's avonds laat), maar tegelijk erg "chaotisch" en (volgens sommigen) erg duur (al wil ik dat laatste misschien nog wel betwijfelen, omdat ik me afvraag of er niet zoiets als richtprijzen bestaat en ik ook erg verknocht ben aan haar en haar super sympathiek vind ;-) dus een beetje bevooroordeeld ben). Ik heb in elk geval wel al een fortuin gespendeerd bij haar....

Maar vrienden van me met konijnen verwijs ik steeds naar haar door...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Evee ik denk dat het misschien gewoon een idee is om eens voor de entingen daar naar binnen te lopen. Je merkt al gauw genoeg of het een goede DA is of niet. Mijn vorige zette alleen de entingen erin en je kon betalen en wegwezen, die ik nu heb geeft mn konijn een complete checkup aan de hand van een standaard lijstje bij de entingen (zo zag ze zonder dat ik het aangaf dat hij een beginnende oogontsteking had en kreeg daar direct medicatie voor mee). Ik wist echt niet wat me overkwam, heerlijk dat er zo goed naar je beestje gekeken word!

Je kan als je eenmaal daar bent altijd even wat vragen stellen hoe de DA gas behandeld, of het e.cunili herkent enzo :P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Wij gingen naar Inge Thas toen we in Gent woonden en zijn nu verhuisd en moeten ongeveer een 30-40 minuten rijden naar haar. Op zich zou ik liever bij iemand dichterbij gaan (de kat haat autorijden en ook voor noodgevallen) en IS Inge gewoon behoorlijk (zeg maar erg) duur (weet van andere mensen wat zij bij hun dierenarts betalen voor soortgelijke behandelingen). Daar staat tegenover dat ze heel erg konijnkundig is en steeds klaar staat in noodgevallen en ik haar gewoon ook erg sympathiek vind...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een afspraak gemaakt voor inentingen bij de dierenkliniek in terneuzen :) Ga ze gewoon eens goed uithoren over wat ze allemaal weten en eens goed kijken hoe ze er mee om gaan. Ze hadden in ieder geval wel speciale konijnen ent-dagen. Dus 1 april gaan we eens kijken.

Van inge thas weet ik dat ze goed is met konijnen, maar het is verder weg en vrij prijzig. Stel dat ik nou bij deze dierenarts geen goed gevoel heb kan ik altijd als backup naar daar toe, voor een castratie of second opinion of wat dan ook, maar ik denk toch dat ik inderdaad ook liever wat dichter in de buurt een dierenarts heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .