Ga naar inhoud

Sproeier


MexxTommy

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, 

 

sinds kort (bijna 2 maanden) heb ik twee jonge mannetjes konijnen erbij, Scott en Skittle. Hele lieve beestjes, bijna 14 weken oud. Alleen ze dekken elkaar steeds en ze zijn allebei niet gecastreerd. Zou dit problemen kunnen veroorzaken? Het zijn twee broertjes en ze zijn dol op elkaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit gaat zeker problemen veroorzaken. Ongecastreerde rammen kunnen niet samenleven met andere konijnen. Twee gecastreerde rammen is al erg spannend, ongecastreerd is een garantie voor ruzies die ontzettend uit de hand kunnen lopen. Ze zijn nu nog jong, jonge konijntjes kunnen altijd samen, als ze gaan puberen komen de problemen. In sommige gevallen hoeft dat niet per se, maar 2 ongecastreerde rammen, dat gaat nooit goed. Voor de beste kansen laat je ze allebei zo snel mogelijk castreren. Maar ook dan heb je een plan b nodig, want de kans dat het dan alsnog fout gaat is nog steeds heel groot. Wat wil je dan doen? Mogen ze dan allebei een eigen vriendinnetje bij een opvang uitzoeken, dat je twee koppels hebt? Of ruil je er dan eentje om voor een voedster? 

 

Niet leuk om te lezen, dat snap ik, maar dit is helaas de realiteit. Je zult dus echt direct stappen moeten ondernemen als je geen gewonden wilt laten vallen.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens schrik ik ook van de leeftijd en de periode dat je ze hebt. Ze moeten tot 8 weken bij de moeder blijven, dat kan niet het geval zijn als ze 14 weken zijn en jij hebt ze 2 maanden. Dan zijn ze met 4-5 weken uit het nest gegaan? 

Jammer hoor, je hebt geen goede start met konijntjes zo. Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .