Ga naar inhoud

Dun konijn dikker krijgen?


roosje_11

Aanbevolen berichten

ik zou ze nu samen eventjes wat meer geven...aangezien ze natuurlijk al een hele tijd te weinig hebben gehad...

en nog niet zo heel veel groen ernaast krijgen...

ik zelf zou ze nu een gram of 90 ongeveer geven... iets iets meer dan ze normaal zouden krijgen.... en omdat je de gewichten niet exact weet omdat je weegschaal maar met halve kilo's weegt!

als ze er dan straks een goede portie groen naast eten en voor jou gevoel"beter aanvoelen"kun je terug gaan naar de 75 gr voor samen!

als je konijnen swnel aan de diarree gaan moet je groen idd heel voorzichtig opbouwen!

begin met de veilige dingen, als peterselie, ruccola.. andijvi etc!

pas op met fruit en koolsoorten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het aan mijn lerares gevraagd (dierenarts) en die zei veel lekkernijen geven, maar wel zorgen dat ze haar voer allemaal opeet en genoeg hooi. En ik kon ook science recovery (dwangvoer) gebruiken (wel duur, zei ze erbij). Maar dat snapte ik niet helemaal, want ze eet gewoon goed..... worden ze van dwangvoer dan ook dikker??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

dwangvoeding heb ik ervaring mee de eerste paar x gaat het makkelijk om dat in het mondje te spuiten maar daarna weten ze precies wat het spuitje betekend en probeer het dan maar nog eens en het ligt helemaal aan de leeftijd i.v.m de dwangvoeding ze kunnen we erv van opzetten of ze er uiteindelijk van bijkomen durf ik niet te zeggen.dwang voeding is er eigenlijk voor als het konijntje erg zwak is nog te zwak voor zelf te eten.dus ook heel erg ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .