Ga naar inhoud

Dun konijn dikker krijgen?


roosje_11

Aanbevolen berichten

Hallo,

Claire is een beetje aan de (te) dunne kant. Je voelt gewoon echt d'r botten. Dit is al zo sinds ik haar heb maar ze word maar niet dikker.... Ze is in de opvang ontwormt dus ze kan geen wormen hebben. Ze krijgt onbeperkt hooi & water, een beetje witlof en wortel en een handje biks ofzo. En ik geef haar ook een klein stukje gedroogd brood. (om dikker te worden) Maar ze word niet dikker. Heeft iemand een idee/tip om haar (op een gezonde manier!) dikker te krijgen?

Margo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit met hetzelfde probleem.

Zonnebloempitten zijn vet en die zouden ook moeten helpen dus daar ben ik nu mee begonnen.

Mais is ook een dikmakertje en granen ook.

Mijne is na een ziekteperiode ruim 300 gram afgevallen, dus moet er flink wat bij.

Hopelijk heb je iets aan de tips die ik heb gegeven, mais, zonnebloempitten en granen.

(hopelijk heb ik er zelf ook iets aan:baby:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lees even mee, me voedster is ook dun en zou wat zwaarder mogen wegen. Ik weet niet hoeveel ze weegt. Ze is iig heel erg klein en dunnetjes. Ik voel haar botten ook goed.

Dit heeft ze al van jongs af aan gehad en ze is gewoon gezond. Ze krijgt elke dag een bakje groenvoer en een bakje (bijna vol zelfs) science selective. Naar mijn idee eet ze echt niet te weinig.

Haar zoon eet wat minder en is dikker (niet te dik uiteraard!) dan zijn moeder. Ik denk dat me voedster gewoon niet de aanleg heeft om "dik" te worden.

Me voedster wordt in mei 7 jaar, dus ze heeft het al 7 jaar zo. Verder ziet ze er gezond uit en is goed fit.

Dussse ik lees ff mee :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een teveel aan zonnebloempitten gaat het konijn niet verdikken maar enkel en alleen diarree krijgen.

Dat maïs slecht is voor een konijn is een echt verzinsel !!!!!!!!

Maïs is ideaal om een konijn aan te dikken. Verder ga je op zoek moeten gaan naar een eiwitrijke biks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gewogen:bounce:

Ik geef ze samen ongeveer 50 gram biks....

De weegschaal weegt in halve kg's dus niet echt precies, maargoed;

Claire is 1,5 kg

&

Freddie is ook 1,5 kg

Ik had dat niet gedacht want Freddie ziet er toch wat dikker/forser uit.

Foto: (Freddie dus)

HPIM4108.jpg

Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de winkels worden zelf speciale maiskolven aangboden op de konijnen en knaagdiren afdeling!

de hardere omhulsels van de mias zorgen voor de verstoppingen.. doordat de mais niet verteerd word!

@ roosje...

als je konijnen beiden 1.5 kilo wegen krijgen z veel te weinig biks!!

een konijn moet, zoals lian al schreef, 25 gram per kilogram lichaamsgwicht krijgen!

dus per konijn moeten ze al 75 gram biks krijgen!

gef je ook gronvoer ernaast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer genoeg verkopen ze in dierenwinkels wel meerdere spullen die levensgevaarlijk zijn voor konijnen.

Mijn basisvoeding voor mijn reuzen is op 4 scheppen biks ,1 schep maïs en 1 schep gerst.

Mijn jonge konijntjes krijgen steeds een kom met zoveel gerst ze maar op kunnen . Gerst is ideaal voor hun darmen je krijgt veel minder last van coccidiose.

Nooit geen brood !!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

75 gram bix inderdaad per 2 vermits ze de hele dag hooi kunnen eten een en grote bord groenten er naast krijgen.Anders heb je 150 gram bix nodig...................het is maar hoe je het geeft natuurlijk.Maar ze zijn te mager dus ja..................

precies!

vandaar dat ik vroeg of en hoeveel groen ze erbij kregen! ik kon dat nergens terug lezen..(kan dat ik weer eens scheef kijk :) )maar anders heb je idd gelijk yvonne!

in ieder geval meer gaan voeren dus!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .