YvonneH Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 Ik heb even een vraagje: Bij een asiel bij ons in de buurt word een konijn 'aangeboden' met een knaagsteen. Er staat:"oja, maar ik heb wel altijd een knaagsteen nodig omdat mijn tanden doorgroeien". Een knaagsteen is toch nooit nodig? Of zijn er toch uitzonderingen?Als het dus niet nodig is wil ik ze wel een mailtje sturen maar wat moet ik er dan precies inzetten?Alvast bedankt! Groetjes Yvonne Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 Nee, geen uitzonderingen. De knaagsteen zorgt er juist voor dat de tanden nog meer doorgroeien (calcium zit er in meestal), en dat het konijn blaas/nierproblemen zal krijgen.Het is dus altijd slecht. Het is veeel beter om het konijn lekker wilgentakken te geven en veel hooi. Daar slijten de tanden goed op, en het is nog gezond en lekker ook Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2008 Oke, dankjewel! Ik wilde het even zeker weten want ik wil natuurlijk niet voor gek staan he:baby:Ga ik morgen toch even mailen. Het zou lullig zijn als iemand denkt het goed te doen en dan word hij/zij juist ziek. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 februari 2008 Delen Geplaatst: 14 februari 2008 er staat hier ook een uit leg op bb meen ik waarom een knaag steen persies niet goed is voor konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 14 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2008 Ik zal eens even gaan zoeken, dan ik het misschien een beetje uitleggen. Ik hoop dat ze er in ieder geval naar willen luisteren, dat moet je natuurlijk altijd afwachten jammer genoeg. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 15 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2008 Ik kon tussen de artikelen niks vinden. Ik heb wel een oud topic gevonden van jou Cindy. Thessa heeft daar een stukje van konijn.nl gepost. Ik zal dat en de aanvulling van Evee (over de wilgentakken) morgen even doorsturen.Bedankt hoor! Ik zal ze meteen even bb en konijnen.nl doorgeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 februari 2008 Delen Geplaatst: 15 februari 2008 mooi succes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 15 februari 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2008 Dank je wel! Nou, het mailtje is onderweg! Ik hoop dat ze er iets mee doen en ook dat ze er op antwoorden. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten